Gå til innhold

Tips til organisering av krydderskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har et krydderskap som vist under. Opplever det uoversiktlig, leter mye, krevende å se hva som står på glassene.....noen som har gode tips til en organisering som gjør skapet mer strukturert?

20260213_152511.jpg

Anonymkode: a95c2...d94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fordelt det i kurver som får plass i hyllene, også har jeg det alfabetisk; en kurv med A til L og neste kurv med resten.

Når jeg trenger et krydder så tar jeg ut hele kurven og finner mye lettere det jeg leter etter da :) 

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan jo gjøre et lite forsøk selv først, da. ;) 

Anonymkode: dbf71...dd6

• Liker 1
Skrevet

I din situasjon hadde jeg sortert etter hva jeg bruker mye, og eventuelt type retter eller alfabetisk om du foretrekker det. Du kan kjøpe inn like glass og ta alt over, men personlig har jeg ikke gjort det. Jeg har heller gjort det sånn at det jeg bruker mye står et sted, og det jeg bruker sjeldent står lengre inne. Her hadde jeg delt hyllene etter hva du bruker hyppigst og laget et system. 

Jeg bruker mye plastkurver/bokser fra Clas Ohlson eller IKEA å har ting i. Det ser mer ryddig ut med en gang, og du kan som annen her skrev ta ut kurvene og se hva du har oppi. Det er utrolig praktisk.

Skrevet

Hadde nok hjulpet deg mye å rydde i hyllene ...

Anonymkode: 947b8...036

Skrevet

Bare det å putte urter, poser og helt krydder i en hylle, pulver i neste, og salt og forskjellig i den tredje vil hjelpe. Her har du jo salt og buljong både øverst og nederst. Kanskje du har dubletter av noe også.

Anonymkode: d0dc4...cfc

Skrevet

Har samme problem. Har fylt opp skuff og. For jeg har så sykt mye krydder😂 lager mye mat fra bunnen og det jeg bruker mest av har jeg vel trippelt av. Tar imot tips

1771011393580646802585943544170.jpg

Anonymkode: f8649...764

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har samme problem. Har fylt opp skuff og. For jeg har så sykt mye krydder😂 lager mye mat fra bunnen og det jeg bruker mest av har jeg vel trippelt av. Tar imot tips

Og ja jeg har prøvd både alfabetisk og rydde etter bruk. Men tror kanskje bokser som foreslått er løsningen. Tror vi har 100 krydderglass😅 seltin brukes kun som bordsalt. Bruker kvern til matlaging.

Skrevet

Ha kurver så tar du fort ned hele kurven, mye enklere!!

Anonymkode: c07bc...a09

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kjøpt en sånn roterende hylle som man setter inn i skap og kjøleskap og har ikke sett meg tilbake siden den gang :D

Type sånn: https://www.clasohlson.com/no/Snurrebrett-Lazy-Susan/p/44-4179-1?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_CO_AO_EVM_SEM_Google_pMax_Generic&utm_id=21899911595&gad_source=1&gad_campaignid=21893453421&gclid=CjwKCAiAtLvMBhB_EiwA1u6_PnnmqDBnuEKYa0Nw5nOCa8N1U48HEKWix719HwQOVEHVT5MYVRjIkhoC7V4QAvD_BwE

De har også noen som er i 2-3 etasjer som er til sminke men passer også fint i skap om høyden tillater :)

Anonymkode: 40ab3...8d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Roterende fungerer neppe bra i så smale skap…

Anonymkode: c07bc...a09

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hadde nok hjulpet deg mye å rydde i hyllene ...

Det er jo det jeg ber om hjelp til....

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo det jeg ber om hjelp til....

Rydde hyllene klarer du vel selv?

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har kjøpt en sånn roterende hylle som man setter inn i skap og kjøleskap og har ikke sett meg tilbake siden den gang :D

Type sånn: https://www.clasohlson.com/no/Snurrebrett-Lazy-Susan/p/44-4179-1?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO_CO_AO_EVM_SEM_Google_pMax_Generic&utm_id=21899911595&gad_source=1&gad_campaignid=21893453421&gclid=CjwKCAiAtLvMBhB_EiwA1u6_PnnmqDBnuEKYa0Nw5nOCa8N1U48HEKWix719HwQOVEHVT5MYVRjIkhoC7V4QAvD_BwE

De har også noen som er i 2-3 etasjer som er til sminke men passer også fint i skap om høyden tillater :)

Anonymkode: 40ab3...8d2

Samme her.

Anonymkode: bae1f...b7e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

For det første, ta bort alt du har flere av og legg det som et lager et annet sted, du trenger ikke det i krydderhylla.

Anonymkode: d0dc4...cfc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Rydde hyllene klarer du vel selv?

Hvis det betyr å helle over slanter til et felles glass, samle poser med krydder på lager på et sted og kaste tomme glass-så er det gjort-men har fortsatt ikke god oversikt da jeg ikke ser ale krydderene...

Skrevet

Jeg har det i skapet over ventilatoren. Hyllene er så smale at det er bare plass til et krydderglass i dybden. Så der står de pent på rekke og rad, med de jeg bruker mest på nederste hylle. I skapet ved siden av har jeg buljongpakker og en ziplock med krydderposer. Jeg drømmer om krydderskuff.

Skrevet

Hvis du har sjans til å rydde ut av en skuff, og ordne krydderglass liggende, anbefaler jeg det. Alle "dagligkrydder" i bokser der, og påfyll fra poser bakerst i skapet. 

Hvis ikke det går ville jeg prøvd å finne firkantede bokser som passer disse hyllene, samle rester og få et system. Alfabetisk er nevnt, eller mest brukte nederst. Bruker du det så mye, blir du fort vant. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvis det betyr å helle over slanter til et felles glass, samle poser med krydder på lager på et sted og kaste tomme glass-så er det gjort-men har fortsatt ikke god oversikt da jeg ikke ser ale krydderene...

Tenkte mer på å rydde hyllene du har tatt foto av. Utrolig rotete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...