Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på bleier i måneden?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg venter barn å¨nyåret og lurer derfor hvor mye penger dere bruker på bleier i måneden. (Ikke tøybleier.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 2-3 pakker på 2 uker. det blir...ca 420 kr i mnd.

Men dette avhenger av hvordan babyens mage er. Om ungen skiter hele tiden blir det mye mer bleieskift...

Skrevet

Flott å vite!

Da kan jeg legge det inn i budsjettet.

Skrevet

Dette er ikke ment til deg altså, men jeg håper at småbarnsforeldre ikke prøver å spare inn på bleiene til barna. Det er de som gjør det, og det er ikke godt å gå med såre stumper. Og man hører ofte de som klager over hvor dyrt det er med bleier, men det er det ikke og har man ikke råd til det så hadde jeg villet tenke meg om en ekstra gang før jeg satte ett barn til verden. Bare følte det passet inn her!

Og så en liten hilsen til den som skrev innlegget: Lykke til med babyen som kommer!

Gjest *Perser*
Skrevet

Jenta vå brukte ca 2,5 pakker med bleier i uken i begynnelsen!

Men etterhvert når magen hennes stabilserte seg så brukte hun 1,5pakke med bleie i uken!

Men så hadde hun noen dager med diare da gikk det nesten 3-4pakker med bleier i uken!

vi brukte 500-1000kr til bleie i begynnelsen!

Og nå har hun sluttet med bleie på dagtid, bruker bare på natta så en pakke bleie varer nesten i en mnd! :P

Skrevet

Noen som vet om det lønner seg å handle bleier på Kiwi? De har jo denne bleieavtalen med hver 5. el 6. (husker ikke helt) gratis.

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi handler ALLTID på KIWI....hver 5. pakke er gratis, og i og med at bleiepakkene koster akkurat det samme der som andre steder så sier det seg selv at vi sparer på det!!! Jeg vet ikke hvor mye vi bruker på bleier jeg....det er liksom en sånn ting vi må kjøpe når det er tomt og ferdig med det liksom:)

Skrevet

du sparer nesten ingen kroner ved å handle bleier på kiwi i motsetning til rema1000.

5 pakker bleier på rema til 55 kr koster 275.

4 pakker bleier på kiwi til 69 kr koster 276.

Om jeg tar feil på prisen på kiwi bleier og den er 65 kr, da betaler du 260 kr for 4 pakker.

Her går det i en bleiepakke i uken, ca.

Nyfødtpakkene har mer bleier enn de andre og varer dermed lenger.

Som sagt over så spiller avføringsmønsteret inn, alle barn er ulike.

Gjest Bleiemamma
Skrevet

Jeg er enig med Mira79, bleier er ikke dyrt. Det er helt vanvittig at småbarnsforldre kan klage over det.

En bleie koster mellom 2 - 3 kroner stykket, kjøpes de på tilbud er de enda billigere. Det går ca. 4 - 5 bleier pr. dag (bortsett fra hos de minste babyene) noe som vil tilsi ca. 10- 15 kroner i døgnet. Tatt i betraktning hvor mye stoff som inngår i en bleie for å gjøre den myk og behagelig for barnet å ha på, samt hvor tørre og lekkasje sikre dagens bleier har blitt, syns jeg det er helt vanvittig å hevde at en pris på en bleie til 2 -3 kroner er dyrt.

Sett i sammenhengen til tiden et barn bruker bleier og hvilken nytte man har av bleiene, er dette det siste man bør ha fokus på når det gjelder kostnader ved et barn. Missforstå meg rett, bleier koster penger og er greit å ha med i et økonomisk regnskap, men det er mange andre ting av utstyr til et barn som er betydlig mer kostbart enn bleier som er en nødvendighet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi kjøper alltid bleier på Rema 100 hvor de koster kr 57,-

Jenta på 10 mnd, bruker Tenke tenke 1 bleie om natta, skifter 1 - 2 ganger om dagen, så det går ca 1 pk. i uka. så 200 - 300 kroner i måneden er ikke mye.

Værre er det med barnehageprisene !!!!! :evil:

Skrevet

Pøh! Bleier er dyrt. Vi handlet libero først. 79,- for 25-27 bleier ja.....virkelig stiv pris synes jeg.

Vi har nå gått over til pampers der man får fler bleier i hver pakke ( over 30 stk ) og de koster mindre.

Da vi fikk vår førstefødte så kostet alle bleiepakker 50,-. Snart koster de vel en hundrelapp.

Bleier er en av de dyreste tingene på markedet synes jeg. Vi bruker opp i mot tusenlappen på bleier ( 2 barn ).

Jeg sparer ikke på bleiene, men jeg må få lov til å synes at bleier er dyrt.

Vi handler på Rema 1000 og der koster bleiene 65,- eller noe rundt om der.

Vi har bare en inntekt og jeg ser fram til den dagen bleieforbruket minsker på datteren vår.

Nå får jeg vel refs for innlegget mitt, men det bryr meg ikke egentlig. Folk har forskjellige meninger og det bør respekteres.

• Liker 1
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi handler på Rema 1000 og der koster bleiene 65,- eller noe rundt om der.

Gjest bleiemamma
Skrevet

Sitri

Tenk igjennom alt materiale som skal til for å lage en så god bleie som dagens barn nyter godt av fremfor de ubehagelige løsningene som fantes da vi selv var små.

En Pampers bleie har:

- Bommelsmykt omslag øverst inni bleien

- Absorberende kjerne inni bleien (små kapsler)

- lekkasjesperrer i sidene på bleien

- stretch materiale rundt bena, ryggen og på magen

- borrelås til å feste bleien

kunne sikkert ha nevnt enda mer også.

Alt dette gjør at bleien er behagelig for barnet og det får man for en 2 -3 kroner pr. bleie som barnet kan ha på i timesvis før den må skiftes.

Skrevet

Sitri; nå må du slutte å klage!

Finnes det virkelig noe du IKKE klager over?

Bleier ER ikke dyrt, om du tenker over hva vi får for pengene!

På rema her i Bergen koster bleiene 55 kr! Tenk deg om neste gang du kjøper brus og godter til helgen, DET er dyrt det!

Blir så irritert når noen alltid skal klage over ting barna våre trenger som faktisk ikke ruinerer en barnefamilie.

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Om man synes det er så himla dyrt med bleier får man vente litt med å få barn da! Setter det litt på spissen her, men ærlig talt; det får være måte på klaging.

Sitri: Barna dine har du selv valgt å få, og det er mye som er dyrere enn bleier. Du kan kanskje spare inn noe andre steder?

Har du forresten noen gang skrevet ett eneste innlegg uten å klage? Nå synes jeg ærlig talt du skal skjerpe deg litt og prøve å fokusere på noe positivt i stedet.

Skrevet

Jada, her skriver jeg hva jeg mener og jeg får KJEFT. Jeg fatter det ikke.

Vi går å handler på 3 rema 1000 butikker her i bergen og der koster pampers 65-69,- i alle sammen.

Det går oppimot en tusenlapp og mer hver mnd.

Jeg synes det er dyrt når man ikke har så mye penger.

Og vi kjøper ikke snacks og sånt ofte i det hele tatt. Vi bruker mer penger på barnemat og bleier vi.

Så kom ikke med den.

Og til deg frøken dings:

Å skrive mitt gamle nick var helt unødvendig da jeg ikke vil bli linket til det nicket.

Hvorfor kan ikke folk bare akseptere andres meninger? Er det så vanskelig?

Det blir en heksejakt hver gang noen er uening og jeg fatter det ikke.

Hos oss er bleier dyrt.

Og til deg starfish:

Jeg har ikke sett i noen butikk der bleier koster 55,- i det hele tatt.

Og jeg bor også i Bergen. Her koster pampers fra 65-69,-. Så jo prisene er forskjellig.

Jeg har lov til å si hva jeg mener uten at jeg skal bli heksejaktet for det. Ja det er sånn jeg føler det.

Hvis dere ikke kan tåle det jeg skriver, så la være å les innleggene mine da. Det er ikke så vanskelig det.

Jeg har heller ikke sagt at det ruinerer oss, men jeg har lov til å si at jeg synes det er dyrt.

Så enkelt er det faktisk med den saken. Dere kan godta det og respektere min mening uten å komme med kommentarer og dra inn tidligere ting jeg har skrevet. Å dra inn tidligere ting jeg har skrevet og til og med skrive mitt gamle nick, synes jeg er helt unødvendig.

Jeg godtar andres meninger, da bør dere gjøre det samme.

Men nå skal det vel være sånn at hver gang jeg er i mot noe og ikke er enig med resten her inne, så skal jeg få refs.

For det er merkelig at det skjer hver gang jeg skriver at jeg ikke er enig i noe her inne. Da kommer folk og refser meg med en gang.

Denne siden blir mer og mer lik DB.

Skrevet

Du juger og klager alltid sitri, buffy, ck....

Bleiene på rema OVERALT i Bergen koster ca 55!!!!

Og å handle libero på butikker der de koster 79 er det bare sånne som deg som gjør, for da får du noe å klage over, ikke sant?

Frøken Dings: du har så rett, så rett. Jeg blir så lei. Helt fra SM har den dama lirt av seg ene klageinnlegget etter det andre. Noen skulle rett og slett ikke hatt barn!

Gjest Bleiemamma
Skrevet

Sitri

Jeg er enig i at det er teit å trekke andre svar inn i denne debatten, man bør holde seg til fakta i tråden.

Klart det koster penger å ha 2 bleiebarn samtidig, men jeg skulle gjerne ha likt å visst hva du mener er en akespetable pris for en bleie?

Det sier seg jo selv at jo bedre bleien skal være, jo dyrere må den jo bli.

Har du vurdert andre bleietyper som kan redusere kostnadene for dere da? f.eks. tøybleier (om det lønner seg er jeg ikke sikker på) eller kanskje snipp bleier vil være en løsning for dere?

Skrevet

Er enig med dem her som synes at bleier ikke er dyre. Vi passer alltid på å kjøpe inn noen pakker når vi ser bleier på tilbud og da blir det ca 300 kr i mnd til bleier på et barn. Dette er jo ikke den helt store utgiften i forhold til andre ting synes jeg. Og det er jo tross alt ikke snakk om så fryktelig mange år hvor en har denne utgiften. Selv har jeg nå forresten hatt bleieunger sammenhengende i 11 1/2 år. :wink:

Gjest Bleiemamma
Skrevet
Og det er jo tross alt ikke snakk om så fryktelig mange år hvor en har denne utgiften. Selv har jeg nå forresten hatt bleieunger sammenhengende i 11 1/2 år.  :wink:

:ler: den var litt selvmotsigende syns jeg...... 11 1/2 år :o det var lenge det :roll:

Har du peiling på hvor mange bleier du har skiftet på disse årene?

Kunne vært interessant å høre hvordan du syns utviklingen har vært på bleiefronten i denne perioden også, for det er vel forskjell på de bleiene din første fødte brukte kontra dagens bleier?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...