AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Skrevet 12 timer siden Deler omsorg for barn med eks-mann. Samarbeider greit nok, men vi har ganske ulike prioriteringer. Far misliker sterkt å være hjemme fra jobb, og sender derfor barna på skolen så fremt de ikke er sengeliggende med skyhøy feber. Han har nesten aldri vært hjemme med sykt barn, og ungene er også generelt lite syke (heldigvis). I dag ringte de fra skolen fordi ene barnet hadde feber og dårlig form ved skolestart, men far vil ikke dra fra jobb - så barnet ble sendt hjem (måtte gå) alene. Ringte meg å gråt på veien, jeg har så klart lyst til å kaste alt jeg har i hendene for å dra å hente barnet å være hjemme selv - men da overkjører jeg jo fars vurdering her. Jeg er egentlig opptatt med min egen jobb hele dagen, og det er hans barneuke. Hvordan løser dere andre slike ting? Det er første gang barnet er sykt dette skoleåret (barneskole). Anonymkode: bb88d...374
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Jeg hadde glatt overkjørt far. Det er hensynet til barnet som betyr noe Anonymkode: a323f...b9a 9 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Skrevet 12 timer siden Selvfølgelig overkjører du fars urimelige og egoistiske beslutning. SÅ ringer du han og ber han ta seg sammen. Ingen velger bli syk, så når det er tydelig sykdom må han legge sine egne behov til side og tenke på barnet. Anonymkode: c02ff...324 5 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Ringte skolen til deg eller far? Når skolen ringer ham og sier barnet må hjem så må han jo dra fra jobb, da er det jo ikke lenger hans vurdering. Tenker han at barnet bare skal være alene hjemme til han kommer hjem fra jobb? I hans uke så må jo han dra hjem fra jobb når barnet er syk, som hovedregel. Så kan man såklart ha dialog på det om den ene har brukt mange flere sykedager enn den andre, men det er jo ikke tilfellet her. Om du alltid stiller opp og tar sykt barn også i hans uker kommer han jo aldri til å ta sykt barn dag... Om han ikke kan gjøre dette så kan han jo ikke ha omsorg på hverdager. Om du vil ha mer omsorg så får du si til ham at enten drar han hjem til barnet eller så vil du kalle inn til time for å sette opp ny samværsavtale der han bare har helger. Hvor gammel er barnet? Anonymkode: 2821f...108 3 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden Jeg hadde dratt og hentet barnet på skoleveien. Og skjelt ut far. Anonymkode: b809a...0fb 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden Jeg ville ikke tenkt på om jeg "overkjørte" far forsåvidt men ville tenkt på hvordan løse det så barnet blir ivaretatt men far også tar sitt ansvar og skjønner at du ikke bare dekker opp for ham hvis han ikke gidder. Kanskje bare dra til barnet med en gang men ikke si det til far, si til far at han må dra til barnet som ikke skal være syk og alene. Hvordan er forholdet til hans foreldre/familie? Kanskje du kan ringe en av dem, si at x er hjemme alene og syk fordi far nekter å dra hjem fra jobb og spør om de kan dra dit og passe. Si at du har lagt opp jobb etter at det er hans uke så det er ikke slik at du kan dra fra så lett. Kanskje de tar en alvorsprat med ham. Gitt at de ikke er sånne som tenker at han aldri kan gjøre noe galt. Anonymkode: 2821f...108 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde dratt og hentet barnet på skoleveien. Og skjelt ut far. Anonymkode: b809a...0fb Jeg hadde også ringt barnets farmor og hørt om hun kan passe barnet. Forhåpentligvis vil far skamme seg. Anonymkode: b809a...0fb 2
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Hvor gammelt er barnet. Jeg ville faktisk vurdert barnevernet. Med mindre barnet er 13-14-15 år. Men, her skal du ikke ta hensyn til far, men til barnet. Kanskje bør ikke dere ha delt omsorg om ikke far kan ivareta barnet ved sykdom. Anonymkode: 8368a...664 2 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: e5f20...80a
Maleficenta Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Deler omsorg for barn med eks-mann. Samarbeider greit nok, men vi har ganske ulike prioriteringer. Far misliker sterkt å være hjemme fra jobb, og sender derfor barna på skolen så fremt de ikke er sengeliggende med skyhøy feber. Han har nesten aldri vært hjemme med sykt barn, og ungene er også generelt lite syke (heldigvis). I dag ringte de fra skolen fordi ene barnet hadde feber og dårlig form ved skolestart, men far vil ikke dra fra jobb - så barnet ble sendt hjem (måtte gå) alene. Ringte meg å gråt på veien, jeg har så klart lyst til å kaste alt jeg har i hendene for å dra å hente barnet å være hjemme selv - men da overkjører jeg jo fars vurdering her. Jeg er egentlig opptatt med min egen jobb hele dagen, og det er hans barneuke. Hvordan løser dere andre slike ting? Det er første gang barnet er sykt dette skoleåret (barneskole). Anonymkode: bb88d...374 Hadde sluppet alt i hendene og henta barnet denne ene gangen. Men far hadde faen meg skulle fått høre det og jeg hadde truet med at neste gang noe sånt skjer så melder du han til barnevernet for omsorgssvikt
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden Hvor gammelt er barnet ? Du skriver hen ringte deg selv, så da er hen gammel nok til å ha mobil? Barn klarer å være hjemme alene en arbidsdag hvis de er over 10 år, hvertfall hvis det ikke er snakk om sky-høyt feber du beskriver er kriteriet for far for å være hjemme fra jobb Anonymkode: 38055...81d
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Jeg hadde selvsagt hentet barnet. Og jobbet for en endret samværsbrøk. Anonymkode: 09561...70a 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gammelt er barnet ? Du skriver hen ringte deg selv, så da er hen gammel nok til å ha mobil? Barn klarer å være hjemme alene en arbidsdag hvis de er over 10 år, hvertfall hvis det ikke er snakk om sky-høyt feber du beskriver er kriteriet for far for å være hjemme fra jobb Anonymkode: 38055...81d Syke barn bør ikke være alene. Da vi var barn besvimte vi flere ganger da vi var syke. Jeg har barn som fort får blodtrykksfall og opplever svimmelhet ved sykdom, så det er helt uaktuelt å la dem være alene. Anonymkode: a323f...b9a
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Skrevet 8 timer siden Jeg hadde ikke brydd meg om fars mening , hadde definitivt hentet barnet Anonymkode: c5f32...569
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gammelt er barnet ? Du skriver hen ringte deg selv, så da er hen gammel nok til å ha mobil? Barn klarer å være hjemme alene en arbidsdag hvis de er over 10 år, hvertfall hvis det ikke er snakk om sky-høyt feber du beskriver er kriteriet for far for å være hjemme fra jobb Anonymkode: 38055...81d Et sykt barn skal slippe å være alene , ærlig talt Anonymkode: c5f32...569
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #16 Skrevet 8 timer siden Hadde hentet barnet! Anonymkode: 605e5...8f2
Maleficenta Skrevet 8 timer siden #17 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor gammelt er barnet ? Du skriver hen ringte deg selv, så da er hen gammel nok til å ha mobil? Barn klarer å være hjemme alene en arbidsdag hvis de er over 10 år, hvertfall hvis det ikke er snakk om sky-høyt feber du beskriver er kriteriet for far for å være hjemme fra jobb Anonymkode: 38055...81d Men når skolen ringer far og ber han hente fordi barnet er sykt så har jo de vurdert barnet til å være for syk til å være på skolen. Feberen kan jo ha økt utover dagen og... Da kan ikke han bare. Jeg vil ikke gå fra jobb. Han får gå hjem selv. Og tenker barnet er ganske dårlig når det ringer gråtende til mor
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #18 Skrevet 8 timer siden Hadde ikke tenkt et sekund på om jeg overstyrte far, jeg hadde møtt barnet på veien og tatt det med hjem (ev. bedt dem gå til meg om det var kort vei). Jeg er heldig og har en jobb der man kan ha 100% hjemmekontor så det hadde ikke vært noe problem, men jeg hadde vært skeptisk til fars omsorgsevne, hun burde minimum ringt meg og hørt om jeg kunen ta det. Nå vet jeg ikke hva slags jobb hverken han eller du har, det er ikke alle som kan kaste alt fra seg på sekundet og dra. Selv om ungene er store er det godt å ha noen der, er selv hjemme med syk 14åring i dag, selv om hun bare sover. Hadde jeg hatt et viktig møte eller noe hadde jeg nok kanskje dratt på kontoret, men jeg har som nevnt en fleksibel jobb. Anonymkode: ebacf...722
Daisy-love Skrevet 8 timer siden #19 Skrevet 8 timer siden Barnets alder spiller jo mye inn her. Jeg hadde ikke vært så redd for å overkjøre far, men jeg hadde hatt i bakhodet at han gjerne vil gjøre det samme igjen for å utnytte deg senere. Om barnet er lite syk så er jo ikke dette et stort problem, og er det i småskolen så bør noen være hjemme med det. 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden Skolen ringte far. Far hadde sagt at de bare skulle sende barnet hjem, så h*n gikk tilbake til fars hjem. Barnet ringte meg på veien og var lei seg fordi h*n var syk og hadde vondt i hodet, men ville ikke forstyrre pappa på jobb. Endte med at jeg ringte til far å minnet han på at alle har krav på sykt barn dager inntil barna var 12 år, også han. Endte med at han dro hjem til lunsj, men han er dritsur på meg siden jeg brydde meg med hvordan han løste det. Vi har dessverre ingen familie eller andre som kan hjelpe oss her vi bor på noen av sidene. Anonymkode: bb88d...374
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå