Mamma31 Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Hei, Reiser til Paris om noe dager og lurer på følgende: 1) Beste måten å komme seg inn til byen (skal til et hotell rett ved Moulin Rouge) fra flyplassen. 2) Skal være i byen i 4 dager. Lønner det seg å kjøpe noe ukekort på metro? Kan man bruke denne på bussen også? takk! 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Første vi må vite er jo hvilken flyplass det er snakk om. Anonymkode: 0e68e...076 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Har alltid tatt taxi til og fra flyplassen. Det er ikke så dyrt, og en slipper å måtte begynne å knote med å finne rett tog og hvor en skal videre med metro. Ang billetter, har pleid å ha dagsbilletter, men ene gangen vi var der hadde vi 2 dagers billett på hopp på og av sightseeing buss, det var veldig gøy. Det går jo rundt og rundt i hele byen. Anonymkode: 89eb6...c65 1
Mamma31 Skrevet 12. februar Forfatter #4 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Første vi må vite er jo hvilken flyplass det er snakk om. Anonymkode: 0e68e...076 Ts her, Beklager, det er Charles de Gaulle.
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar Tog til og fra CDG funket veldig greit. Fant video på youtube som viste hvor og hvordan, gikk som smurt Anonymkode: 5a43e...2c1 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Skrevet 14. februar Vær kjapp på metroen i Paris, dørene smekker igjen i en kraftig fart. Sikkert for å holde rutetidene. T- banen i Oslo er en snegle i forhold 😂 Anonymkode: 03e90...5e2
AnonymBruker Skrevet 14. februar #7 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (På 12.2.2026 den 22.45): Første vi må vite er jo hvilken flyplass det er snakk om. Anonymkode: 0e68e...076 Det er bare ett alternativ. Fly fra Norge flyr kun til CDG Anonymkode: 8eb58...b56 1
Helene Skrevet 14. februar #8 Skrevet 14. februar Du tar Rer B til sentrum. Det er tog. Da unngår du kø og trafikk. Les skiltene. Tror det kan lønne seg med ukeskort. De brukes på all transport, metro, buss og rer. Metro er de lokale togene, rer går mer ut i forstedene. Du trenger kun sone 1-2. da kommer du deg rundt overalt. Kjøp kun billetter til Paris sentrum, ukeskort kjøper du der. Dette da flyplassen er utenfor sone. Lykke til. 5 2
NatNat Skrevet 14. februar #9 Skrevet 14. februar (endret) Mamma31 skrev (På 12.2.2026 den 22.42): Hei, Reiser til Paris om noe dager og lurer på følgende: 1) Beste måten å komme seg inn til byen (skal til et hotell rett ved Moulin Rouge) fra flyplassen. 2) Skal være i byen i 4 dager. Lønner det seg å kjøpe noe ukekort på metro? Kan man bruke denne på bussen også? takk! kommer du fra Charles de Gaulle/Roissy ? Jeg vet ikke om buss men du kan enten ta R.E.R og metro eller ta taxi, sist jeg tok taxi, det var 50 euro fast pris. ps . tar du R.E.R husk at det er veldig viktig å beholde billett med deg. Du kan trenge det til å komme ut. Endret 14. februar av NatNat
Helene Skrevet 14. februar #10 Skrevet 14. februar Om du har flere spørsmål, send meg mld. Har bodd i Paris. 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #11 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er bare ett alternativ. Fly fra Norge flyr kun til CDG Anonymkode: 8eb58...b56 Hvor står det at TS befinner seg i Norge? Anonymkode: 6c9b5...711
AnonymBruker Skrevet 14. februar #12 Skrevet 14. februar Jeg hadde appen Bonjour RATP og betalte for 5-dagerskort. Det var ikke så billig, men da bippet jeg telefonen overalt og sklei rett inn på metro og buss uten å tukle med billetter, og den dekket også RER B til og fra CDG 🙂 Anonymkode: d8db2...311 2
Helene Skrevet 14. februar #13 Skrevet 14. februar Jeg kom hjem for 2 dager siden. Frankrike er mitt andre hjem.
AnonymBruker Skrevet 16. februar #14 Skrevet 16. februar Helene skrev (På 15.2.2026 den 0.04): Jeg kom hjem for 2 dager siden. Frankrike er mitt andre hjem. Helt ødelagt av innvandring dessverre. Anonymkode: 6f278...1ee 4
Helene Skrevet 16. februar #15 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt ødelagt av innvandring dessverre. Anonymkode: 6f278...1ee Det er en annen historie. Jeg var innvandrer. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar #16 Skrevet 21. februar Jeg var der i fjor og tok tog til og fra CDG. Det fungerte veldig fint. Vi hadde Metro-card, mener de også har tredagersbillett? Tror nemlig det er det vi hadde. Tok aldri drosje. Anonymkode: aee6f...f4c
Dallandra Skrevet 21. februar #17 Skrevet 21. februar Jeg synes det er veldig greit å ta Roissybus til og fra flyplassen. Den ender opp ved operaen og derfra er det greit å ta metroen videre.
Helene Skrevet 25. februar #18 Skrevet 25. februar Ved å ta buss risikerer man å havne i trafikken. Har gjort det selv 1 gang. Køer overalt, turen inn til sentrum tok 2 timer. Ved å ta tog, RER B, unngår du dette. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars #19 Skrevet 1. mars Synes metroen i Paris var helt forferdlig vanskelig å navigere rota meg bort på Gare de nord da jeg skulle bytte der. Men snakker du fransk og vet du ikke trenger å bytte bane er det sikkert greit altså. Anonymkode: 9bfd2...141
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå