Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Reiser til Paris om noe dager og lurer på følgende:

1) Beste måten å komme seg inn til byen (skal til et hotell rett ved Moulin Rouge) fra flyplassen.

2) Skal være i byen i 4 dager. Lønner det seg å kjøpe noe ukekort på metro? Kan man bruke denne på bussen også?

takk! 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første vi må vite er jo hvilken flyplass det er snakk om. 

Anonymkode: 0e68e...076

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid tatt taxi til og fra flyplassen. Det er ikke så dyrt, og en slipper å måtte begynne å knote med å finne rett tog og hvor en skal videre med metro. 

Ang billetter, har pleid å ha dagsbilletter, men ene gangen vi var der hadde vi 2 dagers billett på hopp på og av sightseeing buss, det var veldig gøy. Det går jo rundt og rundt i hele byen.

Anonymkode: 89eb6...c65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts her,

Beklager, det er Charles de Gaulle.

AnonymBruker
Skrevet

Tog til og fra CDG funket veldig greit. Fant video på youtube som viste hvor og hvordan, gikk som smurt 

Anonymkode: 5a43e...2c1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vær kjapp på metroen i Paris, dørene smekker igjen i en kraftig fart. Sikkert for å holde rutetidene. T- banen i Oslo er en snegle i forhold 😂

Anonymkode: 03e90...5e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2026 den 22.45):

Det er bare ett alternativ. Fly fra Norge flyr kun til CDG 

Anonymkode: 8eb58...b56

• Liker 1
Skrevet

Du tar Rer B til sentrum. Det er tog. Da unngår du kø og trafikk. Les skiltene. Tror det kan lønne seg med ukeskort. De brukes på all transport, metro, buss og rer. Metro er de lokale togene, rer går mer ut i forstedene.  Du trenger kun sone 1-2. da kommer du deg rundt overalt. Kjøp kun billetter til Paris sentrum, ukeskort kjøper du der. Dette da flyplassen er utenfor sone. Lykke til. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Mamma31 skrev (På 12.2.2026 den 22.42):

Hei,

Reiser til Paris om noe dager og lurer på følgende:

1) Beste måten å komme seg inn til byen (skal til et hotell rett ved Moulin Rouge) fra flyplassen.

2) Skal være i byen i 4 dager. Lønner det seg å kjøpe noe ukekort på metro? Kan man bruke denne på bussen også?

takk! 

kommer du fra Charles de Gaulle/Roissy ? Jeg vet ikke om buss men du kan enten ta R.E.R og metro eller ta taxi, sist jeg tok taxi, det var 50 euro fast pris. 

ps . tar du R.E.R husk at det er veldig viktig å beholde billett med deg. Du kan trenge det til å komme ut.

Endret av NatNat
Skrevet

Om du har flere spørsmål, send meg mld. Har bodd i Paris. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det er bare ett alternativ. Fly fra Norge flyr kun til CDG 

Anonymkode: 8eb58...b56

Hvor står det at TS befinner seg i Norge? :vetikke:

Anonymkode: 6c9b5...711

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde appen Bonjour RATP og betalte for 5-dagerskort. Det var ikke så billig, men da bippet jeg telefonen overalt og sklei rett inn på metro og buss uten å tukle med billetter, og den dekket også RER B til og fra CDG 🙂

Anonymkode: d8db2...311

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg kom hjem for 2 dager siden. Frankrike er mitt andre hjem. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (På 15.2.2026 den 0.04):

Jeg kom hjem for 2 dager siden. Frankrike er mitt andre hjem. 

Helt ødelagt av innvandring dessverre.

Anonymkode: 6f278...1ee

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt ødelagt av innvandring dessverre.

Anonymkode: 6f278...1ee

Det er en annen historie. Jeg var innvandrer. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var der i fjor og tok tog til og fra CDG. Det fungerte veldig fint. Vi hadde Metro-card, mener de også har tredagersbillett? Tror nemlig det er det vi hadde. Tok aldri drosje.

Anonymkode: aee6f...f4c

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å ta Roissybus til og fra flyplassen. Den ender opp ved operaen og derfra er det greit å ta metroen videre. 

Skrevet

Ved å ta buss risikerer man å havne i trafikken. Har gjort det selv 1 gang. Køer overalt, turen inn til sentrum tok 2 timer. Ved å ta tog, RER B, unngår du dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes metroen i Paris var helt forferdlig vanskelig å navigere rota meg bort på Gare de nord da jeg skulle bytte der. Men snakker du fransk og vet du ikke trenger å bytte bane er det sikkert greit altså.

Anonymkode: 9bfd2...141

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...