Gå til innhold

Alle SoMe-apper har blitt mimrefester

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett om jeg går inn på X/twitter, Instagram, Facebook eller hva søren så har de alle blitt en eneste strøm av en mimrefest: dagens unge vil aldri forstå denne/dette. 23 år siden denne låta ble sluppet. Slik danset de eller vi før.

Jeg skjønner de skal holde oss inne der med å scrolle endeløst på å bli i gamle minner og følelser, men det var ikke derfor jeg registrerte meg der! Det siste er jo at Twitter er forsøplet av dette jævla dritet. Ja, jeg liker Madonnas, men trenger ikke gamle videoer hele forbanna tiden. 

Arrgh!

Anonymkode: 34094...6cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo algoritmen din / hva/hvem du følger som avgjør hva du får opp. Jeg får ikke opp noe sånt.

Anonymkode: ab317...fc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er jo algoritmen din / hva/hvem du følger som avgjør hva du får opp. Jeg får ikke opp noe sånt.

Folk må slutte å tro at alt er algoritmer etter hva man søker på. Mer og mer bestemmer de hva de vil vi skal se uten at det er basert på hva vi selv søker på.  Det betyr ikke at du og jeg får akkurat det samme. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk må slutte å tro at alt er algoritmer etter hva man søker på. Mer og mer bestemmer de hva de vil vi skal se uten at det er basert på hva vi selv søker på.  Det betyr ikke at du og jeg får akkurat det samme. 

Ikke hva du søker på, men hva du samhandler med. Alt du bruker tid på får du mer av.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At folk gidder å kaste bort livet sitt på some og andre idiotiske sider. Er ikke på noe annet enn kg og det holder i massevis 

Anonymkode: 43b72...d00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

At folk gidder å kaste bort livet sitt på some og andre idiotiske sider. Er ikke på noe annet enn kg og det holder i massevis 

Anonymkode: 43b72...d00

Ah, klassisk svar. Du er så flink altså. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke hva du søker på, men hva du samhandler med. Alt du bruker tid på får du mer av.

Hva så? Jeg bruker ikke tid på dette. Og jeg får det sammen tvers av alle apper. De fanger opp alder, kjønn osv. jeg prøver å fjerne det. Ingenting hjelper. Det blir mer og mer slik at de bestemmer hva som skal vises til oss. Og det er poenget her. Disse appene blir verre og verre på dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva så? Jeg bruker ikke tid på dette. Og jeg får det sammen tvers av alle apper. De fanger opp alder, kjønn osv. jeg prøver å fjerne det. Ingenting hjelper. Det blir mer og mer slik at de bestemmer hva som skal vises til oss. Og det er poenget her. Disse appene blir verre og verre på dette. 

Jo, det gjør du. Du bruker tid på å sitte der og irritere deg fremfor å scrolle lynkjapt videre. Alt du bruker ett ekstra sekund på blir det mer av.

AnonymBruker
Skrevet

Joda, litt mye av det, men det store problemet som har ødelagt SoMe, det er KI. Føles jo som 80% er laget av KI. Og det triste er å si hvor mye folk lar seg lure, eller overdreven skepsis, så når det er ekte klipp, så tror ikke folk det er ekte, og når det er KI så tror de det er ekte. Dette er det store problemet med KI, som også fører med seg mye desinformasjon når så mange tror det er virkelig 

Anonymkode: eb6a2...3ab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, litt mye av det, men det store problemet som har ødelagt SoMe, det er KI. Føles jo som 80% er laget av KI. Og det triste er å si hvor mye folk lar seg lure, eller overdreven skepsis, så når det er ekte klipp, så tror ikke folk det er ekte, og når det er KI så tror de det er ekte. Dette er det store problemet med SoMe, som også fører med seg mye desinformasjon når så mange tror det er virkelig 

Redigert 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, det gjør du. Du bruker tid på å sitte der og irritere deg fremfor å scrolle lynkjapt videre. Alt du bruker ett ekstra sekund på blir det mer av.

Det er overalt! Om jeg scroller videre så kommer det bare mer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Joda, litt mye av det, men det store problemet som har ødelagt SoMe, det er KI. Føles jo som 80% er laget av KI. Og det triste er å si hvor mye folk lar seg lure, eller overdreven skepsis, så når det er ekte klipp, så tror ikke folk det er ekte, og når det er KI så tror de det er ekte. Dette er det store problemet med KI, som også fører med seg mye desinformasjon når så mange tror det er virkelig 

Ja KI Er nok det som ødelegger appene enda mer. Men ekte eller ikke. Det er jo ekte mye av det jeg ser også. Men jeg har ikke interesse av å mimre tilbake til tenårene på alle apper. Ikke på noen apper faktisk. Men det er helt overveldende. Jeg prøver å interagere med de som diskutere samfunn og politikk. Hjelper faen meg nesten ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...