Soft mann Skrevet i går, 16:07 #61 Skrevet i går, 16:07 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo det blir tatt med når man man snakker om hvor stor andel man bruker på mat (eller andre ting) Det er ikke mye matvarer det er toll på som selges i norske dagligvarebutikker Anonymkode: d2ce6...c30 Alle meieriprodukter, sjømat, kjøtt. protective toll. Ja så du har rett på en måte. Men når tollen på en utelansk indrefilet er 100%+ så medfører det at eg ikke kan kjøpe en billig biff, men må kjøpe en dyr norsk biff. Resten er frakt avgifter, miljøavgifter, sukker avgifter.
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 16:09 #62 Skrevet i går, 16:09 (endret) Soft mann skrev (9 minutter siden): +++++++++ andre avgifter😉 hvor mye betaler du i avgift pr liter diesel, bar et eksempel Jeg kjøper ikke diesel så kr. 0,- i avgifter. Men regnestykket ditt henger uansett ikke på greip. Endret i går, 16:10 av Grønnsaksvaffel 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:12 #63 Skrevet i går, 16:12 Soft mann skrev (5 minutter siden): Alle meieriprodukter, sjømat, kjøtt. protective toll. Ja så du har rett på en måte. Men når tollen på en utelansk indrefilet er 100%+ så medfører det at eg ikke kan kjøpe en billig biff, men må kjøpe en dyr norsk biff. Resten er frakt avgifter, miljøavgifter, sukker avgifter. At det er avgifter på mye er helt rett. Men regnestykket ditt er uansett helt feil Anonymkode: d2ce6...c30
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #64 Skrevet i går, 16:14 Soft mann skrev (6 minutter siden): Alle meieriprodukter, sjømat, kjøtt. protective toll. Ja så du har rett på en måte. Men når tollen på en utelansk indrefilet er 100%+ så medfører det at eg ikke kan kjøpe en billig biff, men må kjøpe en dyr norsk biff. Resten er frakt avgifter, miljøavgifter, sukker avgifter. Og du hadde ikkke fått kjøpt noe særlig billigere biff om importvernet hadde blitt fjernet (om importvern er bra eller dårlig er en helt annen diskusjon) Anonymkode: d2ce6...c30
Soft mann Skrevet i går, 16:15 #65 Skrevet i går, 16:15 Hvor mye av strøm og nettleie er avgifter da? Regner med du har elbil. Hva er avgiften på dekkene dine, veiavgiften, spyleveske. Service, årsavgift. Bar for og nevne noen få
Soft mann Skrevet i går, 16:17 #66 Skrevet i går, 16:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At det er avgifter på mye er helt rett. Men regnestykket ditt er uansett helt feil Anonymkode: d2ce6...c30 35 %skatt 25%moms pluss toll og avgifter. så ja regnestykket mitt ikke rett. Men rettere et det som politikere og media viser til
AnonymBruker Skrevet i går, 16:19 #67 Skrevet i går, 16:19 Soft mann skrev (Akkurat nå): 35 %skatt 25%moms pluss toll og avgifter. så ja regnestykket mitt ikke rett. Men rettere et det som politikere og media viser til Nei regnestykket ditt er helt feil uansett hvordan du prøver å vri å vende på det Anonymkode: d2ce6...c30
Soft mann Skrevet i går, 16:19 #68 Skrevet i går, 16:19 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og du hadde ikkke fått kjøpt noe særlig billigere biff om importvernet hadde blitt fjernet (om importvern er bra eller dårlig er en helt annen diskusjon) Anonymkode: d2ce6...c30 Argentinsk indrefilet i tyskland 14 euro/kg samme her 40 euro ish
Soft mann Skrevet i går, 16:22 #69 Skrevet i går, 16:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei regnestykket ditt er helt feil uansett hvordan du prøver å vri å vende på det Anonymkode: d2ce6...c30 Betaler ikke du skatt????? hva er det som er momsfritt i Norge????? mat har redusert moms15% elbil opp til 300k momsfri. hva er det utenom?
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 16:22 #70 Skrevet i går, 16:22 Soft mann skrev (6 minutter siden): Hvor mye av strøm og nettleie er avgifter da? Regner med du har elbil. Hva er avgiften på dekkene dine, veiavgiften, spyleveske. Service, årsavgift. Bar for og nevne noen få Jeg bruker føttene. 1
Soft mann Skrevet i går, 16:25 #71 Skrevet i går, 16:25 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Jeg bruker føttene. Ja hvis du tar buss så er det jo 25% moms. Selvsagt er alle andre bilrelaterte avgifter inkludert i bussbiletten Hva er avgiftene/ toll på skoene dine da?? eller lager du de selv.
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 16:25 #72 Skrevet i går, 16:25 Soft mann skrev (Akkurat nå): Betaler ikke du skatt????? hva er det som er momsfritt i Norge????? mat har redusert moms15% elbil opp til 300k momsfri. hva er det utenom? Skatten har vi allerede tatt hensyn til. Den utgjør 145 000,- ved en inntekt på 600 000,-. Du påstår at du har 200 000,- du kan bruke av de 600 000,-. Da gjenstår det 255 000,- som du påstår er mva og andre avgifter. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 16:28 #73 Skrevet i går, 16:28 Soft mann skrev (Akkurat nå): Ja hvis du tar buss så er det jo 25% moms. Selvsagt er alle andre bilrelaterte avgifter inkludert i bussbiletten Hva er avgiftene/ toll på skoene dine da?? eller lager du de selv. Det er 12 % mva på kollektivtransport, men jeg bruker som sagt føttene. Det er ikke toll på sko, men 25 % mva. Men jeg kjøper ikke sko for 1,275 mill i året.
Soft mann Skrevet i går, 16:32 #74 Skrevet i går, 16:32 Grønnsaksvaffel skrev (2 minutter siden): Det er 12 % mva på kollektivtransport, men jeg bruker som sagt føttene. Det er ikke toll på sko, men 25 % mva. Men jeg kjøper ikke sko for 1,275 mill i året. Hva er avgiften på skoene da. Kun emballasje, frakt og miljøavgift?
AnonymBruker Skrevet i går, 16:37 #75 Skrevet i går, 16:37 Soft mann skrev (13 minutter siden): Argentinsk indrefilet i tyskland 14 euro/kg samme her 40 euro ish Nei det koster ikke 14 euro/kg for argentinsk indrefilet selv i Tyskland, eller noe annet sted i Europa for den saks skyld Anonymkode: d2ce6...c30
Soft mann Skrevet i går, 16:37 #76 Skrevet i går, 16:37 Grønnsaksvaffel skrev (6 minutter siden): Skatten har vi allerede tatt hensyn til. Den utgjør 145 000,- ved en inntekt på 600 000,-. Du påstår at du har 200 000,- du kan bruke av de 600 000,-. Da gjenstår det 255 000,- som du påstår er mva og andre avgifter. Man betaler moms på avgifter og. så me et reint momsfradrag er man nede i ca 190k så kommer avgifter+moms dobbeltbeskatning heter det på fint, men ikke i Norge, da dobbeltbeskatning i er i henhold til grunnlov( mener er)
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 16:38 #77 Skrevet i går, 16:38 Soft mann skrev (3 minutter siden): Hva er avgiften på skoene da. Kun emballasje, frakt og miljøavgift? Emballasje og frakt er ikke avgifter. Det er ingen miljøavgift som jeg kjenner til.
Grønnsaksvaffel Skrevet i går, 16:41 #78 Skrevet i går, 16:41 Soft mann skrev (1 minutt siden): Man betaler moms på avgifter og. så me et reint momsfradrag er man nede i ca 190k så kommer avgifter+moms dobbeltbeskatning heter det på fint, men ikke i Norge, da dobbeltbeskatning i er i henhold til grunnlov( mener er) Ca. 190 000,- i mva må man handle for 950 000,-.
Soft mann Skrevet i går, 16:42 #79 Skrevet i går, 16:42 Grønnsaksvaffel skrev (Akkurat nå): Emballasje og frakt er ikke avgifter. Det er ingen miljøavgift som jeg kjenner til. Hva ligger i frakt tror du, diesel? Nei det kommer miljøavgift på sko til neste år ser eg
Soft mann Skrevet i går, 16:47 #80 Skrevet i går, 16:47 Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Ca. 190 000,- i mva må man handle for 950 000,-. Man er nede i 190k etter moms er trukket fra 255k. men som eg skriver så er det med 25%moms av varen. Men alle avgiften er det og moms på. moms er en forferdelig beskatning den verst som er. For den blir lagt til i alle ledd . Toll er en engangsbetaling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå