Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker på forsikring er beste på den saken. Men det ser ut som motparten er ikke enig med deg. Har du klart å ordne saken?  Jeg har landet i nesten som situasjon som deg. 

Anonymkode: e12f4...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjenner ikke hvordan kan man kjører på enn annen bil på parkeringsplassen og få kun liten rype i lakkeringen. Det høres rart ut.  Hva med bildet du delt på Facebook? 

Endret av Helldiging
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tenker på forsikring er beste på den saken. Men det ser ut som motparten er ikke enig med deg. Har du klart å ordne saken?  Jeg har landet i nesten som situasjon som deg. 

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vi fikk et krav. leverte innsigelse da det var noe astronomisk. De hadde nok planer om en skikkelig oppgradering. Så nå blir saken grundig sjekket. Blir spennende å se. Vi har en sterk sak.

Hvordan gikk det med deg?

Endret av BareMay
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt tar man slike ting via forsikringsselskapet. Skadene kan lett være dyrere enn det ved første øyekast ser ut til. Min bil fikk skader for 114000,- bare fordi en annen bil rygget borti da bilen min sto parkert. Det så ikke så ille ut som det var.

Anonymkode: 9d52e...ea3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Selvsagt tar man slike ting via forsikringsselskapet. Skadene kan lett være dyrere enn det ved første øyekast ser ut til. Min bil fikk skader for 114000,- bare fordi en annen bil rygget borti da bilen min sto parkert. Det så ikke så ille ut som det var.

Helt enig med deg. Dersom var jeg i denne situasjonen, selvfølgelig, skulle ta gjennom forskning. 

AnonymBruker
Skrevet
BareMay skrev (1 time siden):

Vi fikk et krav. leverte innsigelse da det var noe astronomisk. De hadde nok planer om en skikkelig oppgradering. Så nå blir saken grundig sjekket. Blir spennende å se. Vi har en sterk sak.

Hvordan gikk det med deg?

På min side der er ikke noe"sterk sak" som deg. Uffa meg, det ser alvorlig ut. Stakkars deg. Nei, det kommer til å ordne seg. Men de prøve å lure meg gjennom en "privat" bilverksted.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vi tar det gjennom forsikringen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På min side der er ikke noe"sterk sak" som deg. Uffa meg, det ser alvorlig ut. Stakkars deg. Nei, det kommer til å ordne seg. Men de prøve å lure meg gjennom en "privat" bilverksted.  

Mistenker at de har fått privat hjelp her også. Men forsikringsselskapet aksepterer kun godkjente verksted. En skal selvsagt gjøre opp for seg, men innen rimelighetens grenser. Du skal erstatte påført skade, ikke oppgradere. Er nok mange som prøver seg. Men det kan slå andre veien. De risikerer å miste retten til erstatning i det hele tatt. Blir spennende å se...

AnonymBruker
Skrevet

Mange undervurderer hvor dyr en skade om være selv om den er svært lite synlig. Jeg har en prikk under ene dørhåndtaket på under 1x1cm, fra noen sin dør blåste opp. Det kom på nesten 20.000, fordi med helt ny bil måtte det lakkeres og mot-lakkeres på motstående del for å unngå fargeforskjell. Jeg slet med å se skaden med det blotte øyet, likevel ble det så dyrt. Så hun som glapp døra tok det på forsikring ja…

Det er selvfølgelig HELT uaktuelt å ikke rette opp dette på en ny bil. Den lille skaden som var, stakk såpass dypt at det gikk gjennom lakk og kunne gitt tidlig rust. Dessuten vil jeg ha strøken bil når den er ny, så alt av feil rettes opp om det er meg eller andre som forårsaker.

Anonymkode: fc336...5da

AnonymBruker
Skrevet

Er så glad jeg ikke har ny bil, slippe slike bekymringer. 😀

Anonymkode: ea464...808

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er så glad jeg ikke har ny bil, slippe slike bekymringer. 😀

Nei, det er jo bekymringsfritt og billig å kjøre gamle vrak der noe hele tiden må byttes eller repareres. 🤣🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, det er jo bekymringsfritt og billig å kjøre gamle vrak der noe hele tiden må byttes eller repareres.

Heldigvis tror mange det samme som deg, derfor kan vi andre sparer masse penger på å kjøpe bruktbil. 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Heldigvis tror mange det samme som deg, derfor kan vi andre sparer masse penger på å kjøpe bruktbil. 😄

Hver sin lyst. Jeg synes det er bedre å kjøre ny bil hvor ingenting er slitt og evt feil tas på garantien. 😎

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hver sin lyst. Jeg synes det er bedre å kjøre ny bil hvor ingenting er slitt og evt feil tas på garantien.

Bulk eller ripe i lakken, som tråden handler om, dekkes ikke av garanti.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...