BareMay Skrevet torsdag kl. 21:41 Forfatter #21 Skrevet torsdag kl. 21:41 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har du fått pris på kun flikking av skaden? For at resultatet skal bli bra, må hele panelet lakkeres. I vårt tilfelle går den lille skaden over to paneler, dermed må hele støtfangeren og hele sidepanelet (fra støtfanger bak til støtfanger fremme, over dører) lakkeres. Kunne helt sikkert vært løst med flikking, men resultatet vil sannsynligvis ikke bli bra. Anonymkode: fe50b...7b0 Jeg sa til verkstedet at jeg regnet med at hele frontfanger måtte lakkeres, men de sa det var unødig. Det er veldig lite og går ikke over flere paneler.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:47 #22 Skrevet torsdag kl. 21:47 BareMay skrev (2 timer siden): Kort fortalt: Kom bort i en bil på parkeringsplass. Jeg tok bilder på stedet. Det ble sendt inn til forsikringsselskapet. Skaden er minimal og jeg fikk en pris for reparasjon på et godkjent verksted nær oss begge. Pris er langt under egenandel på forsikringa. Jeg kontaktet motparten og fortalte dette og at jeg kan betale dette beløpet direkte for reparasjon.Dette godtok ikke motpart og ville ha det gjennom forsikringen. Hun/hann fortalte at de hadde fått en helt annen takst, men vil ikke fortelle hva og ikke får jeg se bildene som de har tatt i etterkant. Jeg frykter de vil prøve å "melke ut" langt mer enn omfanget tilsier.. Hva kan jeg vente ut av dette? Har jeg rett til å se disse bildene og takseringen motparten snakker om? Du får vite taksten ja, ditt forsikringsselskap vil spørre deg om du vil betale alt eller benytte forsikringen Anonymkode: b777b...f30
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:53 #23 Skrevet torsdag kl. 21:53 Min Far var såvidt borti en annen bil og skrapte en forskjerm hvor ingen kunne visuelt se noe som helst skade. Motparten sto på sitt og fasit ble kr 20 000,- blanke norske. Helt sinnsykt og i slike tilfeller er man dessverre rettsløs. Anonymkode: a8784...af8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:03 #24 Skrevet torsdag kl. 22:03 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min Far var såvidt borti en annen bil og skrapte en forskjerm hvor ingen kunne visuelt se noe som helst skade. Motparten sto på sitt og fasit ble kr 20 000,- blanke norske. Helt sinnsykt og i slike tilfeller er man dessverre rettsløs. Anonymkode: a8784...af8 Man betaler jo bare egenandelen (og evt bonustap) Anonymkode: b777b...f30
BareMay Skrevet torsdag kl. 22:07 Forfatter #25 Skrevet torsdag kl. 22:07 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man betaler jo bare egenandelen (og evt bonustap) Anonymkode: b777b...f30 Det er da alikevell ikke greit å utnytte situasjonen helt utav kontekst. Selvsagt skal skade erstattes, men noen grenser må da gjelde.. Men det finnes mange drittsekker i verden. 1
BareMay Skrevet torsdag kl. 22:08 Forfatter #26 Skrevet torsdag kl. 22:08 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Min Far var såvidt borti en annen bil og skrapte en forskjerm hvor ingen kunne visuelt se noe som helst skade. Motparten sto på sitt og fasit ble kr 20 000,- blanke norske. Helt sinnsykt og i slike tilfeller er man dessverre rettsløs. Anonymkode: a8784...af8 Utrolig.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:08 #27 Skrevet torsdag kl. 22:08 BareMay skrev (Akkurat nå): Det er da alikevell ikke greit å utnytte situasjonen helt utav kontekst. Selvsagt skal skade erstattes, men noen grenser må da gjelde.. Men det finnes mange drittsekker i verden. Man hverken utnytter eller drittsekk fordi man vil ta det igjennom forskingen og ikke gå utenom den Anonymkode: b777b...f30 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:13 #28 Skrevet torsdag kl. 22:13 Leo skrev (1 time siden): Men vet du med sikkerhet at du har egenandel ved ansvarsskade? Mange selskaper/avtaler har ikke det. Det er ikke en gang sikkert at du har bonustap ved denne typen skade. Jeg ville for øvrig heller ikke ha godtatt kontantoppgjør fra motparten ved en slik skade. Selv om det kan se ut som det er enkelt å fikse, så er det ikke nødvendigvis det og på min forholdsvis nye bil vil jeg ha det skikkelig gjort og slippe å irritere meg over f.eks. skjolder etter lakkering. Hvis du vil betale for skaden fordi du f.eks. ønsker å unngå bonustap så må du gjerne det, men da må du nesten ta det med forsikringsselskapet ditt. Hvorfor skulle det bli dårligere reparert hvis de opp ordner privat? Så lenge de velger er ok verksted er saken helt grei. Forsikringen er ansvarlig for pengene her, de reparerer ikke noe som helst. Anonymkode: 17eb4...01a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:16 #29 Skrevet torsdag kl. 22:16 100% forsikringssak Anonymkode: 63684...7c7 4
BareMay Skrevet torsdag kl. 22:19 Forfatter #30 Skrevet torsdag kl. 22:19 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Man hverken utnytter eller drittsekk fordi man vil ta det igjennom forskingen og ikke gå utenom den Anonymkode: b777b...f30 Det er greit. Men å ikke være ærlig om omfang på skade er bedritent. Svindel er det.
BareMay Skrevet torsdag kl. 22:21 Forfatter #31 Skrevet torsdag kl. 22:21 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skulle det bli dårligere reparert hvis de opp ordner privat? Så lenge de velger er ok verksted er saken helt grei. Forsikringen er ansvarlig for pengene her, de reparerer ikke noe som helst. Anonymkode: 17eb4...01a Nettopp. En bruker selvsagt et godkjent verksted som er spesialisert på oppgaven.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:22 #32 Skrevet torsdag kl. 22:22 BareMay skrev (2 timer siden): Kort fortalt: Kom bort i en bil på parkeringsplass. Jeg tok bilder på stedet. Det ble sendt inn til forsikringsselskapet. Skaden er minimal og jeg fikk en pris for reparasjon på et godkjent verksted nær oss begge. Pris er langt under egenandel på forsikringa. Jeg kontaktet motparten og fortalte dette og at jeg kan betale dette beløpet direkte for reparasjon.Dette godtok ikke motpart og ville ha det gjennom forsikringen. Hun/hann fortalte at de hadde fått en helt annen takst, men vil ikke fortelle hva og ikke får jeg se bildene som de har tatt i etterkant. Jeg frykter de vil prøve å "melke ut" langt mer enn omfanget tilsier.. Hva kan jeg vente ut av dette? Har jeg rett til å se disse bildene og takseringen motparten snakker om? Jeg vil tro de reiste bort til et verksted, at et verksted ga deg takst på skade utfra et bilde er Egentlig ganske utrolig, jeg tror ikke du kan ta det helt seriøst egentlig. Er sjukt hva som blir ødelagt/bulket/ skrapet av et dunk fra en annen bil. Beklager, bit i det sure eplet og betal. Anonymkode: 91483...31a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:23 #33 Skrevet torsdag kl. 22:23 BareMay skrev (Akkurat nå): Det er greit. Men å ikke være ærlig om omfang på skade er bedritent. Svindel er det. Det er svært sjeldent at man klarer å gjennomføre det ved en taksering av skaden. Det som fort utgjør forskjellen mellom taksten du har fått og hva man får ved en forsikringstakst er at i en forsikringstakst så skal alt av skadde deler byttes og hel lakers og ikke bare fiskes på Anonymkode: b777b...f30
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:24 #34 Skrevet torsdag kl. 22:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil tro de reiste bort til et verksted, at et verksted ga deg takst på skade utfra et bilde er Egentlig ganske utrolig, jeg tror ikke du kan ta det helt seriøst egentlig. Er sjukt hva som blir ødelagt/bulket/ skrapet av et dunk fra en annen bil. Beklager, bit i det sure eplet og betal. Anonymkode: 91483...31a Det er ikke de kosmetiske skadene som koster mest, som oftest er det skader man ikke ser som er dyre som sensorer ol Anonymkode: b777b...f30
BareMay Skrevet torsdag kl. 22:24 Forfatter #35 Skrevet torsdag kl. 22:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil tro de reiste bort til et verksted, at et verksted ga deg takst på skade utfra et bilde er Egentlig ganske utrolig, jeg tror ikke du kan ta det helt seriøst egentlig. Er sjukt hva som blir ødelagt/bulket/ skrapet av et dunk fra en annen bil. Beklager, bit i det sure eplet og betal. Anonymkode: 91483...31a Det er et offentlig godkjent merkevareverksted.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:25 #36 Skrevet torsdag kl. 22:25 BareMay skrev (Akkurat nå): Det er et offentlig godkjent merkevareverksted. Men hadde du med motpartens bil og fikk skaden på den takest der? Anonymkode: b777b...f30
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:25 #37 Skrevet torsdag kl. 22:25 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hadde du med motpartens bil og fikk skaden på den takest der? Anonymkode: b777b...f30 *Taksert Anonymkode: b777b...f30
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:28 #38 Skrevet torsdag kl. 22:28 BareMay skrev (1 minutt siden): Det er et offentlig godkjent merkevareverksted. Ja, og det er jo bra? At det blir gjort ordentlig? Å fikse på en lakkskade blir aldri helt jevnt, det blir aldri helt som før, jeg kom borti min egen bil med snømåka en gang og laget en ripe i døra, tenkte at dette blir grei sak. Viste seg at jeg måtte lakkere om hele døren for å få det jevnt igjen, en prislapp på rundt 45.000 den gangen. Hvis de fikk en ripe så skjønner jeg at de vil ha den bort, og da er vel lakkering av hele delen det er snakk om Anonymkode: 91483...31a 2
Leo Skrevet torsdag kl. 22:29 #39 Skrevet torsdag kl. 22:29 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor skulle det bli dårligere reparert hvis de opp ordner privat? Så lenge de velger er ok verksted er saken helt grei. Forsikringen er ansvarlig for pengene her, de reparerer ikke noe som helst. Anonymkode: 17eb4...01a Årsaken til at jeg ville ha valgt å ta dette via forsikringsselskapet i 10 av 10 tilfeller ser du i denne tråden her. En av grunnene til at jeg har forsikring er at jeg ikke ønsker å havne i en diskusjon med en privatperson om hva som er et OK verksted, hva består egentlig skaden i, hvordan skal den repareres osv. osv. 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:29 #40 Skrevet torsdag kl. 22:29 BareMay skrev (4 minutter siden): Det er et offentlig godkjent merkevareverksted. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og det er jo bra? At det blir gjort ordentlig? Å fikse på en lakkskade blir aldri helt jevnt, det blir aldri helt som før, jeg kom borti min egen bil med snømåka en gang og laget en ripe i døra, tenkte at dette blir grei sak. Viste seg at jeg måtte lakkere om hele døren for å få det jevnt igjen, en prislapp på rundt 45.000 den gangen. Hvis de fikk en ripe så skjønner jeg at de vil ha den bort, og da er vel lakkering av hele delen det er snakk om Anonymkode: 91483...31a Trodde du mente at motparten hadde oppsøkt et merkeverksted. Beklager jeg tenker likevel at det var useriøst av dem, skader på bil er umulig å si uten å ha tatt og følt på egentlig Anonymkode: 91483...31a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå