Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en tid tilbake oppdaget jeg en gammel klassevenninne på Facebook som mobbet meg gjennom siste del av barneskolen (på ungdomsskolen kom vi heldigvis ikke i samme klasse) å jeg bærer ikke noe nag til henne i dag (men fortsatt litt sårt å tenke på) Så en venneforespørsel på facebook føltes litt for personlig - men oppdaget at hun også er aktiv på på Instagram så sende en forespørsel om å følge henne der, hun godtok venneforespørselen min og jeg likte et par av bildene hennes! Men hun følger ikke meg tilbake? Og nå har det godt ca. 4 måneder!? Uten noe respons tilbake? Hadde håpet å begrave konflikten fra gamledager! Å føler at det er hun som burde ta neste skritt? Eller hva? 

Anonymkode: ccec3...292

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett hun på instagram. Glem at hun eksisterer. Ferdig sak. 

Anonymkode: c8d8d...6d0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hun noe plikt til å gjøre dette tenker du...?

Anonymkode: 287b5...11c

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i all verden vil du ha kontakt med dette mennesket? Du degraderer deg selv ved å ta legge henne til etc. ville slettet og blokkert.

Anonymkode: 898fa...bdf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i all verden vil du ha kontakt med dette mennesket? Du degraderer deg selv ved å ta legge henne til etc. ville slettet og blokkert.

Hadde håpet på en slags closure! 

Anonymkode: ccec3...292

Skrevet

La det ligge, ved å sende forespørsel om å følge sier du jo at ting er greit. Så at hun ikke starter en samtale om gammel grums og beklager seg skjønner jeg godt. Så bare hev deg over det og la det ligge.

Anonymkode: bdf9f...263

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at hun husker hvem du er engang. Men hvorfor skulle hun følge deg tilbake tenker du? Hadde du sett for deg at dere skulle bli venner nå? 

Anonymkode: 59d00...610

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Tøv. Hun bruker sin voksne erfaring til å forstå at folk forandrer seg. Gi folk en sjanse og ikke døm. Man må se perspektiv. 

Anonymkode: 0ebc2...b1f

• Liker 1
Skrevet

Instagram er annerledes enn Facebook. Man er ikke venner, og konseptet med "følger" er at det er enveis (funksjonen finnes på FB også, men er mer vanlig når det gjelder å følge bedrifter og sider enn folk). Det er ingenting som gjør at man "skal" følge tilbake de som følger deg, og heller ingen forventning om kommunikasjon. Når man poster, legges det ut på egen profil, det sendes ikke til noen. 

At hun ikke følger deg kan handle om noe så enkelt at du ikke poster noe særlig, eller at du poster andre ting enn det hun er interessert i. 
Jeg følger folk jeg vil se innholdet til, jeg følger ikke noen bare fordi jeg kjenner dem.

Dersom du faktisk ønsker kontakt, må du selv ta initiativ. Men da bær du på forhånd tenke over hva du vil oppnå, og hvordan du skal håndtere det hvis hun ikke ønsker kontakt. At hun har lukket profil kan handle om at hun av en eller annen grunn vil eller må ha kontroll på hvem som ser det hun poster, det handler ikke nødvendigvis om at hun bare godtar de hun vil ha kontakt med. 

Anonymkode: 7e083...76c

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...