AnonymBruker Skrevet 13. februar #21 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er greia med brød? Det trenger du ikke. Anonymkode: 19239...271 Nå drar man ikke til Frankrike uten å spise brød. Den franske bagsten er jo det viktigste med hele turen. Har du ikke lest tråden? Anonymkode: e2003...988
AnonymBruker Skrevet 13. februar #22 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, takk alle sammen. Da skjønner jeg at vi kan drikke oss gjennom frokosten. Og at lunsj er det store for oss. vi vet ikke hvor vi skal dra eller bo, da vi som nevnt planlegger dette nå. Anonymkode: 01393...70f Jeg tar alltid med meg glutenfrie frøknekkebrød på reiser. Koser meg med masse av det lokale pålegget, grønnsakene, frukten, middager og drikke. Anonymkode: e2003...988 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #23 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tar alltid med meg glutenfrie frøknekkebrød på reiser. Koser meg med masse av det lokale pålegget, grønnsakene, frukten, middager og drikke. Anonymkode: e2003...988 Takk, vi tåler begge gluten godt da. Jeg går på lavkarbo, mannen eter alt ❤️ Anonymkode: 01393...70f
AnonymBruker Skrevet 13. februar #24 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, vi tåler begge gluten godt da. Jeg går på lavkarbo, mannen eter alt ❤️ Anonymkode: 01393...70f Coop sine frøknekkebrød er lavkarbo. Anonymkode: e2003...988
AnonymBruker Skrevet 13. februar #25 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Coop sine frøknekkebrød er lavkarbo. Anonymkode: e2003...988 Vi har ikke tenkt å ta med mat fra Norge, Anonymkode: 01393...70f
AnonymBruker Skrevet 13. februar #26 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå drar man ikke til Frankrike uten å spise brød. Den franske bagsten er jo det viktigste med hele turen. Har du ikke lest tråden? Anonymkode: e2003...988 Ja, jeg spiser brød så det tyter i Frankrike, men ts vil jo ikke det. Anonymkode: 19239...271
Gjest M0NSTER Skrevet 13. februar #27 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, men det er ikke problemet. Jeg reiser stort sett til større byer, og der er det lett å få tak i glutenfritt brød av god kvalitet. Glutenfritt brød av god kvalitet som er lavt på karbohydrater er det verre med. Da baker jeg heller selv og tar med. Anonymkode: c9a64...530 Så du skaper problemer der det ikke er noen.
Lurendreieren Skrevet 13. februar #28 Skrevet 13. februar De har masse god lavkarbo mat i Frankrike, gå rundt på forskjellige ferskvarer så har de nok et utvalg som gjør at vårt ser patetisk ut iforhold. Oster, kjøtt, fisk, kylling, egg, grønnsaker, salater, bær, krydder, sauser. Ser for meg at de kan være litt sære på restauranter om man vil forandre til lavkarbo. Buffeter kanskje?
AnonymBruker Skrevet 13. februar #29 Skrevet 13. februar Lurendreieren skrev (23 minutter siden): De har masse god lavkarbo mat i Frankrike, gå rundt på forskjellige ferskvarer så har de nok et utvalg som gjør at vårt ser patetisk ut iforhold. Oster, kjøtt, fisk, kylling, egg, grønnsaker, salater, bær, krydder, sauser. Ser for meg at de kan være litt sære på restauranter om man vil forandre til lavkarbo. Buffeter kanskje? Ts vil ha norsk frokost. Ytterst merkelig siden de færreste spiser diger frokost på ferie uansett. Anonymkode: 19239...271
Gjest M0NSTER Skrevet 13. februar #30 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts vil ha norsk frokost. Ytterst merkelig siden de færreste spiser diger frokost på ferie uansett. Anonymkode: 19239...271 Hva sa du? På ferie har man jo tiden man ikke har tid vanlig med å nyte god og ikke minst en annerledes frokost.
AnonymBruker Skrevet 13. februar #31 Skrevet 13. februar Jeg vil ikke ha norsk frokost. Jeg vil ha fransk mat. Som er lavkarbovennlig. Anonymkode: 01393...70f 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #32 Skrevet 14. februar M0NSTER skrev (5 timer siden): Så du skaper problemer der det ikke er noen. Hvilke problemer er det du mener jeg skaper? Tilbake til det du spør om, TS: Hvis du ikke vil ta med noe fra Norge, men ønsker å spise frokost, anbefaler jeg leilighet/leilighetshotell slik at du har mulighet til å lage frokost selv. Jeg ville ikke ha regnet med å få en fullverdig lavkarbo hotellfrokost i Frankrike. Franskmenn spiser gjerne søte bakverk/baguetter/müsli til frokost, om de spiser noe i det hele tatt. Du kan kjøpe frokost på kafe, men det vil gjerne være mye av det samme her. Lunsj og middag er som sagt uproblematisk, med mindre du bare vil ha noe kjapt på farten. Anonymkode: c9a64...530 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #33 Skrevet 14. februar Det kommer til å gå helt fint. Franskmenn er gode på råvarer, de får du kjøpt overalt. Siden du ikke har bestilt reisen enda, har du muligheten til å se etter en enhet med tilgang på kjøkken. Ellers er en del av de klassiske rettene lavkarbo om du dropper brødet det serveres med. Hvis de servere brød da, jeg ler meg i hjel av folka der, de er passe arrogante når de føler for det. Har en historie der 😆 Anonymkode: 60a47...b02
Lillemy8 Skrevet 14. februar #34 Skrevet 14. februar Jeg er så uenig i de fleste svarene du har fått. Jeg har ikke noe til overs for hverken baguetter eller croissant aktig bakverk - både kjipt på smak og næringsvaluta… 😩 blodsukkeret går rett opp og rett ned igjen og man får bare så lite energi til å oppleve landet. Enig i at det holder med kaffe og fet melk til frokost. Andre alternativer kan være Ost + spekeskinke Avokado + egg Naturell yoghurt + nøtter Vet ikke om det er «vanlig» i Frankrike, men fikk servert noe frø-kjeks liknende som ikke var så søtt (hvertfall linfrø, mulig også solsikkefrø). Kos dere 🇫🇷👩🎨🎡 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #35 Skrevet 14. februar Hvis dere skal leie hys/leilighet med kjøkken, kan du spise akkurat det du pleier å spise hjemme. Det blir ikke noe problem. Skal dere bo på hotell, bør du sjekke at de har en stor frokostbuffet. Har de det, er det lett å finne noe du kan spise (kokte egg, salat, ost, grønnsaker, nøtter), men mange små hoteller har bare fransk frokost, som gjerne er lyst bakverk og søte pålegg. Unngå det. (Kaffe med melk og appelsinjus er ikke lavkarbo i det hele tatt, skjønner ikke hvorfor noen foreslår det. Da må du i såfall ta kaffen svart.) Anonymkode: b6ede...0e5 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar #36 Skrevet 14. februar Jeg har cøliaki og har bodd mange år i Frankrike. Vanskelig å finne gode glutenfrie bakevarer. Mye importert ultraprossesert med tilnærmet evig hylleliv. Det beste er å bake selv så kan du velge ingrediensene selv. Anonymkode: 56034...c17 2
LeneXCII Skrevet 14. februar #37 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (På 12.2.2026 den 11.01): Mannen vil til Frankrike. Jeg kunne også gjerne tenke meg det. Jeg går på larvkarbo, men ønsker ikke å pause kostholdet på ferie. Mannen går ikke på lavkarbo og han skal naturligvis få gasse seg i baguette og makronkaker, så mye han vil 😂 Noe han vil elske. Men hva kan jeg spise feks til frokost? Takk alle for erfaringer. ❤️ Anonymkode: 01393...70f Bor du på hotell med frokost kan du vel spise f eks egg og div kjøttpålegg samt grønnsaker. Har du ikke frokost, kjøper du jo bare det du selv ønsker. Frankrike er ikke noe u-land, og du får det meste du er vant til, pluss mye mer! 😄🇫🇷
AnonymBruker Skrevet 15. februar #38 Skrevet 15. februar Franske matbutikker har gjerne metersvis med utvalg av ost, kjøtt, grønnsaker og meieriprodukter. Skal godt gjøres å ikke greie å leve lavkarbo der. Anonymkode: 2546a...cf8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå