AnonymBruker Skrevet 12. februar #1 Skrevet 12. februar Mannen vil til Frankrike. Jeg kunne også gjerne tenke meg det. Jeg går på larvkarbo, men ønsker ikke å pause kostholdet på ferie. Mannen går ikke på lavkarbo og han skal naturligvis få gasse seg i baguette og makronkaker, så mye han vil 😂 Noe han vil elske. Men hva kan jeg spise feks til frokost? Takk alle for erfaringer. ❤️ Anonymkode: 01393...70f 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #2 Skrevet 12. februar Det vet du vel egentlig best selv? Stemmer jo bra at en typisk fransk petit déjeuner ikke er direkte lavkarbo (det er jo strengt tatt ikke en frokost slik vi er vant til). Men en god omelett bør jo være fullt mulig å oppdrive. Anonymkode: b05cd...98d 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar #3 Skrevet 12. februar Spis det samme som du spiser i Norge? Norge er mer opphengt i brødmat enn omtrent noe annet land, så det bør ikke bli noe vanskeligere på ferie. Omelett bør være lett å få tak i. Så har du jo masse ulike oster. Anonymkode: d404c...41d 5
NatNat Skrevet 12. februar #4 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen vil til Frankrike. Jeg kunne også gjerne tenke meg det. Jeg går på larvkarbo, men ønsker ikke å pause kostholdet på ferie. Mannen går ikke på lavkarbo og han skal naturligvis få gasse seg i baguette og makronkaker, så mye han vil 😂 Noe han vil elske. Men hva kan jeg spise feks til frokost? Takk alle for erfaringer. ❤️ Anonymkode: 01393...70f lykke til ! 😅 (er fransk) klarer ikke å spise lav karb i Frankrike. Men du kan spise egg f.eks ? Samtidig, veldig trist å reise til Frankrike uten å spise gode varme croissant, pains au chocolat, chaussons aux pommes, etc...🤤 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar #5 Skrevet 12. februar I Frankrike kan du kjøre såkalt middelhavskosthold, mye bedre enn lavkarbo. Spis et overmål av frukt og grønnsaker istedenfor de eggene og biffen hele dagen. Anonymkode: d1ea5...0ac 3
Gjest M0NSTER Skrevet 12. februar #6 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen vil til Frankrike. Jeg kunne også gjerne tenke meg det. Jeg går på larvkarbo, men ønsker ikke å pause kostholdet på ferie. Mannen går ikke på lavkarbo og han skal naturligvis få gasse seg i baguette og makronkaker, så mye han vil 😂 Noe han vil elske. Men hva kan jeg spise feks til frokost? Takk alle for erfaringer. ❤️ Anonymkode: 01393...70f Gud bedre så trist.
AnonymBruker Skrevet 12. februar #7 Skrevet 12. februar Støtter det som er sagt tidligere (med unntak av frukt), men savner mer info om hvordan dere skal bo. Jeg ferierer ofte i Frankrike, men vi ser til at vi har mulighet til å lage mat selv. Jeg baker lavkarbobrød før vi drar som jeg tar med meg frosne, tar også med Brisk knekkebrød og hjemmelaget granola. Med fet yoghurt, smør, ost, skinke osv. fra butikken, er det null problem å få til gode frokoster. Jeg tar også med mct-olje, kjøper fløte i butikken og lager meg fettkaffe. Hvis jeg må bo på vanlig hotell, har jeg med meg lavkarbo-brød og smører tykt på med smør og pålegg. På restaurant er det veldig enkelt å spise lavkarbo. Mange restauranter har omelett på menyen, og det er alltid mulig å få grønnsaker i stedet for potet for eksempel til kjøtt og fisk. Supper og salater kan også fungere. Bon voyage! Anonymkode: c9a64...530 1 1
Gjest M0NSTER Skrevet 12. februar #8 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Støtter det som er sagt tidligere (med unntak av frukt), men savner mer info om hvordan dere skal bo. Jeg ferierer ofte i Frankrike, men vi ser til at vi har mulighet til å lage mat selv. Jeg baker lavkarbobrød før vi drar som jeg tar med meg frosne, tar også med Brisk knekkebrød og hjemmelaget granola. Med fet yoghurt, smør, ost, skinke osv. fra butikken, er det null problem å få til gode frokoster. Jeg tar også med mct-olje, kjøper fløte i butikken og lager meg fettkaffe. Hvis jeg må bo på vanlig hotell, har jeg med meg lavkarbo-brød og smører tykt på med smør og pålegg. På restaurant er det veldig enkelt å spise lavkarbo. Mange restauranter har omelett på menyen, og det er alltid mulig å få grønnsaker i stedet for potet for eksempel til kjøtt og fisk. Supper og salater kan også fungere. Bon voyage! Anonymkode: c9a64...530 Du har med deg brød hjemmefra på ferie?😂
AnonymBruker Skrevet 12. februar #9 Skrevet 12. februar Foie gras, snegler, tartar, Brie, Camembert, Roquefort, Mont d'Or. Ser virkelig ikke problemet Anonymkode: 1d53a...39e 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #10 Skrevet 13. februar M0NSTER skrev (På 12.2.2026 den 16.55): Du har med deg brød hjemmefra på ferie?😂 Jeg har familie med cøliaki som alltid gjør dette. Det er ikke noe problem. Anonymkode: d404c...41d 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar #11 Skrevet 13. februar M0NSTER skrev (På 12.2.2026 den 17.55): Du har med deg brød hjemmefra på ferie?😂 Ja. Ser av kommentarene dine at du synes det er vanskelig å forstå. Vi som spiser annerledes enn andre, gjør det av en grunn, og det er ofte helserelatert. Vi vil gjerne ha det så bra som mulig på ferie. Anonymkode: c9a64...530 2 1 3
Gjest M0NSTER Skrevet 13. februar #12 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja. Ser av kommentarene dine at du synes det er vanskelig å forstå. Vi som spiser annerledes enn andre, gjør det av en grunn, og det er ofte helserelatert. Vi vil gjerne ha det så bra som mulig på ferie. Anonymkode: c9a64...530 Klart det er vanskelig å forstå, du drar til et av verdens beste matland og har med deg mat fra triste Norge, som knapt har matkultur!
AnonymBruker Skrevet 13. februar #13 Skrevet 13. februar M0NSTER skrev (30 minutter siden): Klart det er vanskelig å forstå, du drar til et av verdens beste matland og har med deg mat fra triste Norge, som knapt har matkultur! Det hjelper ikke at fransk brød er godt, om man blir dårlig av å spise det. Ser at noen foreslår ulike oster, tartar osv. Supert det til lunsj og middag, men jeg må ha noe annet til frokost. Matkultur er viktig, jeg har bodd mange år i Sør-Europa. Er likevel ikke helt enig i at Norge ikke har matkultur, men det er en annen diskusjon. Dette handler ikke om å ta med svinekoteletter, brunost og fenalår på ferie fordi man ikke vil prøve den lokale maten. Det handler om å ta med noe hjemmefra som kan erstatte det man ikke kan spise lokalt. Noen av oss har strevd lenge med å finne et kosthold som fungerer, og selv små avvik kan skape problemer. Anonymkode: c9a64...530 5
Gjest M0NSTER Skrevet 13. februar #14 Skrevet 13. februar (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper ikke at fransk brød er godt, om man blir dårlig av å spise det. Anonymkode: c9a64...530 Så du har cøliaki? Endret 13. februar av M0NSTER
AnonymBruker Skrevet 13. februar #15 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (På 12.2.2026 den 11.01): Mannen vil til Frankrike. Jeg kunne også gjerne tenke meg det. Jeg går på larvkarbo, men ønsker ikke å pause kostholdet på ferie. Mannen går ikke på lavkarbo og han skal naturligvis få gasse seg i baguette og makronkaker, så mye han vil 😂 Noe han vil elske. Men hva kan jeg spise feks til frokost? Takk alle for erfaringer. ❤️ Anonymkode: 01393...70f Du trenger ikke frokost. Jeg spiser aldri frokost hjemme. I Frankrike drikker jeg en diger suppebolle café au lait og et glass friskpresset appelsinjuice. Om du på død og liv må ha noe mer kan du spise litt frukt eller yoghurt med bær og frukt. Franskmennene spiser gjerne ikke omelett til frokost, men det er sikkert å oppdrive. Til lunsj er det som norsk middag og så det det samme igjen til middag sent om kvelden. Nydelig! Anonymkode: 19239...271
AnonymBruker Skrevet 13. februar #16 Skrevet 13. februar M0NSTER skrev (1 time siden): Så du har cøliaki? Ja, men det er ikke problemet. Jeg reiser stort sett til større byer, og der er det lett å få tak i glutenfritt brød av god kvalitet. Glutenfritt brød av god kvalitet som er lavt på karbohydrater er det verre med. Da baker jeg heller selv og tar med. Anonymkode: c9a64...530 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #17 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du trenger ikke frokost. Jeg spiser aldri frokost hjemme. I Frankrike drikker jeg en diger suppebolle café au lait og et glass friskpresset appelsinjuice. Om du på død og liv må ha noe mer kan du spise litt frukt eller yoghurt med bær og frukt. Franskmennene spiser gjerne ikke omelett til frokost, men det er sikkert å oppdrive. Til lunsj er det som norsk middag og så det det samme igjen til middag sent om kvelden. Nydelig! Anonymkode: 19239...271 Helt enig i at man ikke trenger frokost, men mange trives med mat på morgenen. Jeg spiser ikke alltid frokost hjemme, men synes det er hyggelig på ferie, spesielt om vi er flere som reiser sammen. Men spiser du lavkarbo? Å starte dagen med kun kaffe, juice og frukt er kanskje ikke en anbefaling jeg ville ha gitt til de som følger et lavkarbokosthold. Anonymkode: c9a64...530 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #18 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, men det er ikke problemet. Jeg reiser stort sett til større byer, og der er det lett å få tak i glutenfritt brød av god kvalitet. Glutenfritt brød av god kvalitet som er lavt på karbohydrater er det verre med. Da baker jeg heller selv og tar med. Anonymkode: c9a64...530 Hva er greia med brød? Det trenger du ikke. Anonymkode: 19239...271
AnonymBruker Skrevet 13. februar #19 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig i at man ikke trenger frokost, men mange trives med mat på morgenen. Jeg spiser ikke alltid frokost hjemme, men synes det er hyggelig på ferie, spesielt om vi er flere som reiser sammen. Men spiser du lavkarbo? Å starte dagen med kun kaffe, juice og frukt er kanskje ikke en anbefaling jeg ville ha gitt til de som følger et lavkarbokosthold. Anonymkode: c9a64...530 Nei, følger ingen dietter. Jeg nevnte yoghurt. Men herregud, kjøp en biff på butikken og stek den til frokost da hvis det skal være så vanskelig. Vær forberedt på at ingen franskmenn vil forstå dine rare preferanser. Eller, som tidligere nevnt, spis egg og ost. Eller østers og hummer. Landet har mat. Anonymkode: 19239...271
AnonymBruker Skrevet 13. februar #20 Skrevet 13. februar Ok, takk alle sammen. Da skjønner jeg at vi kan drikke oss gjennom frokosten. Og at lunsj er det store for oss. vi vet ikke hvor vi skal dra eller bo, da vi som nevnt planlegger dette nå. Anonymkode: 01393...70f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå