Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg og samboer har vert i lag i 3 år bor i lag ennå. Vi har 2 felles barn og et bonus barn fra hennes side. Vi sliter så jævli med kommunikasjon og hvert vårt følelses liv å hva vi tenker at en vil med livet. Hun er uten fast jobb dårlig til dels økonomi og jeg har fast jobb hatt grei økonomi som jeg har sullet vekk før jeg traff henne. Men vi er så forskjellig stilt økonomisk og jeg er rasende på hun da hun går på nav og får penger av nav. Jeg derimot på jobbe ræven av meg tung fysisk jobb da iquen ikke  hadde mer og gi. Men så kommer det virkelig store jeg har begynt og kjenne på en del negativ holdning til jobb. Da jeg ser hvor lett og enkelt hun har det. Blir jeg misunnelig og bitter. Jeg holder hus og det som holder den biten gående. Mens hun betaler for mat og diverse barne artlikler og det som skal til i en hus stand. Men så kommer det spørsmål fra hun om at ja siden vi no skal ha 2 barn sammen så må jeg bidra mer med min hardt inntjente lønn. Mens hun skal kunne disponere sine friere til sånn som hun tenker hun skal ha. Hun får atpåtil bidrag fra bonus barn da han valgte hun helt vekk pga vet ikke. Hun fikk vertfall 100 % er det sånn da at hun skal disponere alle sine penger fritt og jeg skal betale alt hun ikke klarer og betale fordi hun går på ap og søker seg ung ufør der legen og div instanser mener hun er for frisk til og få det. Jeg mener visst en er ufør så dårlig at en ikke kan jobbe så er det en ting men visst man prøver og lure det for en bedre og finere hverdag vil ikke det gjennomskues realtivt fort?

Anonymkode: 7f8a4...290

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som at dere er skapt for hverandre 💘

Anonymkode: 996d7...148

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tøyser du?

Om dere mot formodning finnes på ordentlig: familievernkontoret. Eller zoo...

Anonymkode: d8824...bbc

• Liker 1
Skrevet

Er det spørsmål eller dine meninger som vil frem her?

Ja skjønner at du ikke er akademiker på skrivemåten din. Eller går kanskje litt kjapt i svingene her. 

Du synes dette er urettferdig. Og du er drittlei jobben. Men er det egentlig jobben du er drittlei isolert sett, eller er du drittlei urettferdighet og skjevhet i forholdet og blir demotivert til hele hverdagen? Kan jo høres ut som dama di tar svært lett på ansvaret og forståelsen til deg. Men hvis det er slik at hun tar alt ansvar med unger, hushold, regninger og matlaging så er det faktisk litt jobb det også. Ikke glem det.

Men er hun virkelig syk eller vil hun bare jukse seg til et enklere liv med kanskje litt økt økonomi via det offentlige? Man skal liksom jobbe for forholdet er det noe som heter. Det kan være på mange forskjellige vis.

Det er mye i historien din. Jeg tenker såpass mye at dere burde oppsøke hjelp utenfra til å rydde opp i tankene og deres felles ståsted. Her på KG blir historien sannsynligvis altfor omfattende. Jeg støtter deg likevel på frustrasjonen din slik du forteller det.

Anonymkode: 49b85...854

• Liker 1
Skrevet

Men herregud største problemet her er jo at du virker som du overhodet ikke digger at hun skal prøve å bli ung ufør.

Ser ikke noen feil med noe annet enn at dere er altfor forskjellige og at du burde finne deg en karriere-kvinne eller hvertfall ei hardt arbeidende ei 😉

Det blir ikke noe bedre når hun skal være hjemme værende og får trygd.

Du tenker kanskje at da får hun såpass høyere inntekt at da går det kanskje bedre når hun bare får innvilget trygd.? Men det tror ikke jeg. Tror heller hun bare kommer til å bruke mere penger da, fordi hun vil føle seg så rik etter ap pengene i flere År. 

Når man er hjemme værende får man ofte mer lyst til å kjøpe ting til leilighet, reise,. Shoppe , spise litt bedre mat osv fordi dagene er mye lengre og kjedeligere. Når man har en jobb å gå til daglig så sparer man masse penger med å fokusere på noe…bare for å forklare hvordan hvertfall jeg tenker? 

Anonymkode: 20e6a...134

Skrevet

Trives egentlig med jobben jeg gjør men er krevende. Mister nattesøvnen realtivt ofte og vi samsover ikke lengre. Jeg har så mye økonomiske fremtidige utfordringer. Huset jeg eier trenger et hav av oppussing og sikkert en trillion for og komme til standard som kommer som krav. Joda hun tar en stor del av ungene. Betaler sine egne regninger. Ingen av mine for og si det på den måten. Men betaler null nada for og bo hos meg har 2 store bikkjer som i tillegg eter av matbudsjettet hver måned en bil hun ikke har råd til og holde å et barn som må drive med alternativt til fritids aktiviteter. Jeg frykter og synke ned i samme hull så henne. For og si det kort forholdet skulle blitt med et knull også videre til en anna som hadde stell på livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men herregud største problemet her er jo at du virker som du overhodet ikke digger at hun skal prøve å bli ung ufør.

Ser ikke noen feil med noe annet enn at dere er altfor forskjellige og at du burde finne deg en karriere-kvinne eller hvertfall ei hardt arbeidende ei 😉

Det blir ikke noe bedre når hun skal være hjemme værende og får trygd.

Du tenker kanskje at da får hun såpass høyere inntekt at da går det kanskje bedre når hun bare får innvilget trygd.? Men det tror ikke jeg. Tror heller hun bare kommer til å bruke mere penger da, fordi hun vil føle seg så rik etter ap pengene i flere År. 

Når man er hjemme værende får man ofte mer lyst til å kjøpe ting til leilighet, reise,. Shoppe , spise litt bedre mat osv fordi dagene er mye lengre og kjedeligere. Når man har en jobb å gå til daglig så sparer man masse penger med å fokusere på noe…bare for å forklare hvordan hvertfall jeg tenker? 

Ser forklaringen din at det ee kanskje det som er faktum. Men og se noen gli på en sky gjennom hverdagen med en økonomisk frihet som denne da blir jeg forbannet. Etter alle de årene jeg har slitt inn penger for og få råd til det livet jeg hadde så skal det liksom komme inn en fra siden og ødlegge alt ved og ikke duge i livet i hele tatt. Fin leilighet med godt nabolag og trygge omgivelser. Å nei man sparer ikke ved og jobbe man produserer noe for andre for og overleve livet. Meg bekjent ingen får en runde to og gjøre opp for feil

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

To barn på under tre år.
Han har ikke utdanning.

Karrierekvinnene kommer til å stå i kø.
👰‍♀️👰🏼‍♀️👰🏻‍♀️👰🏽‍♀️👰🏾‍♀️👰🏿‍♀️

Anonymkode: 996d7...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...