Gå til innhold

Går det fortsatt influensa?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sååå vondt i kroppen, er kvalm, fryser og svetter om hverandre. Har litt feber men ikke så mye. Føles ikke ut som forkjølelse, er ikke snørrete. Våknet sånn i dag. Skal ha en spesialisttime i morgen så det passer i så fall usedvanlig dårlig 😔

Anonymkode: ee50e...16a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er influensa på jobben vår iallefall.og omgangssyken.

Anonymkode: caa99...cfa

AnonymBruker
Skrevet

Jepp ✋🏻 testet positivt på hjemmetest i dag ☺️

Anonymkode: 78066...f42

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er dine symptomer? Det er mest denne verkende kroppen som plager meg, har skikkelig vondt! Har ikke vært syk på lenge så jeg husker nesten ikke hvordan det er. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det går på min arbeidsplass også etter alt å dømme. Det er en som har fått påvist det, nokså mange som har lignende symptomer. Det typiske har vært at det slår inn plutselig med høy feber og vondt i kroppen. Datteren min ser også ut til å ha det, men har ikke testet. Hun har nå hatt feber i en uke, etter at den satte inn brått og steg over 40 i midten av forrige uke. Både hun og de syke på jobb har hatt først feber og muskelverk og siden hoste eller heshet og litt tett nese, samt vært voldsomt slappe og orket lite annet enn å sove. Flere av de som har fått det, er vaksinerte mot influensa, inkludert kollegaen som faktisk har fått påvist influensa. Vaksinen traff visstnok dårlig i år og beskytter ikke godt mot alt som går av influensa. Men det er uvanlig mange som har blitt skikkelig dårlige, så kanskje er det en miks av både influensavirus og andre virus.

Anonymkode: cf3ed...b22

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Masse.

Anonymkode: 2076d...7e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fins det hjemmetest for influensa? Hvor?

AnonymBruker
Skrevet

På jobben går det covid. Flere som har mistet smak og luktesans.

Anonymkode: 96b1c...bb9

AnonymBruker
Skrevet
Capazitet skrev (4 timer siden):

Fins det hjemmetest for influensa? Hvor?

Er i risikogruppen grunnet underliggende sykdom så har alltid liggende noen hjemme da jeg skal ta kontakt med lege om positiv test. Jeg har kjøpt på apoteket slik som viser korona, rs og influensa https://www.farmasiet.no/catalog/hjelpemidler-og-utstyr/selvtester/fluorecare-sars-cov-2--influensa-ab--rs-virus-selvtest,5104134

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er dine symptomer? Det er mest denne verkende kroppen som plager meg, har skikkelig vondt! Har ikke vært syk på lenge så jeg husker nesten ikke hvordan det er. Ts

Det begynte med tørrhoste hos meg. Sånn skikkelig intens hoste der du tror dommedag er komt . så ble jeg sår i halsen. Så begynte nesen å bli tett og renne. Så kom muskelverk og følelse av at jeg er så ufattelig sliten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det begynte med tørrhoste hos meg. Sånn skikkelig intens hoste der du tror dommedag er komt . så ble jeg sår i halsen. Så begynte nesen å bli tett og renne. Så kom muskelverk og følelse av at jeg er så ufattelig sliten. 

Nå har hosten meldt seg her også. 

AnonymBruker
Skrevet

JA!! Masse influensa og omgangssyke rundt om. Ikke smitt den stakkars spesialisten. 

Anonymkode: 99e97...43c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Helt typisk å verke i kroppen når man har influensa og litt feber. Paracet tar det verste, men håper du ble hjemme i dag så du ikke smittet noen.

Anonymkode: 68912...c18

AnonymBruker
Skrevet

Influensasesongen varer jo lenge enda. 

Anonymkode: d95f2...772

AnonymBruker
Skrevet

Nei, influensa var det slutt med 6. februar! 🙄🤦🏻‍♀️

Anonymkode: d66fd...85e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2026 den 20.00):

Har sååå vondt i kroppen, er kvalm, fryser og svetter om hverandre. Har litt feber men ikke så mye. Føles ikke ut som forkjølelse, er ikke snørrete. Våknet sånn i dag. Skal ha en spesialisttime i morgen så det passer i så fall usedvanlig dårlig 😔

Kor i landet bur du..?

Anonymkode: 51a10...7f0

AnonymBruker
Skrevet

Våknet 9 januar med 37 i feber som steg til nesten 40, og lå rett ut i 5 dager med høy feber.

Fikk bronkitthoste , grønt slim, problemer med å puste noen stunder og lå på sofaen i 2 uker.

Ble bedre-verre et par dager-følte meg nesten bra-våknet i dag med sår hals og pjusk form igjen 😕

Jævla virus

Anonymkode: 3ffd6...98e

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, er på dag 4, er temmelig sjaber. Vondt i kroppen, hoste, feber, vondt i hodet. Har hatt vaske-ocd og særlig vært nøye på håndvask så jeg har ikke vært syk siden 2014, så kroppen reagerer nok veldig nå etter så mange år. Nesten så jeg vil ha tilbake ocd-en, neida - joda. Neida. Men kjipt å være så slått ut 😔

Anonymkode: bc4f3...182

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts her, er på dag 4, er temmelig sjaber. Vondt i kroppen, hoste, feber, vondt i hodet. Har hatt vaske-ocd og særlig vært nøye på håndvask så jeg har ikke vært syk siden 2014, så kroppen reagerer nok veldig nå etter så mange år. Nesten så jeg vil ha tilbake ocd-en, neida - joda. Neida. Men kjipt å være så slått ut 😔

Anonymkode: bc4f3...182

Jeg er på dag 11 og hangler enda. Hoster fortsatt og får hodepine igjen hvis jeg prøver å ta opp hverdagen. Men feberen slapp rundt der du er nå. 

Anonymkode: 99e97...43c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...