Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 🥰

Jeg er gravid igjen etter en spontanabort som jeg hadde for 3 måneder siden. Jeg og samboer gleder oss sånn til å fortelle besteforeldre, men blir satt tilbake av skremsel angående mulig SA igjen.

Når svigermor har bursdag er jeg 7 og halv uke på vei, og ville gjerne gi det i bursdagsgave… vi skal på ultralyd noen dager før for å sjekke hjerte og at alt er greit.

Men kjenner angsten/frykten stopper meg ifra å fortelle noen! Synes det er dumt at man føler man må vente 12 uker for å dele en så gledelig nyhet! 

Noen som fortalte tidlig og det gikk bra/dårlig?😪 

Takk for svar!

Anonymkode: e1866...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortalte ved 8-9 uker, for å "gi det i gave". Det har gått bra foreløpig, men har heller ingen historie med SAer osv. Hadde jeg hatt det så tror jeg ikke jeg hadde turt. Syns det var ubehagelig å fortelle så tidlig nå, og gikk og gruet meg til første ultralyden..

Skrevet

Gratulerer! 

Du må ikke vente til 12 uker, mange gjør det for jo lengre inn i svangerskapet jo større sjanse for suksess og slik så slipper man kanskje fortelle om SA/MA til veldig mange (en ekstra belastning i sorgen). Andre bryr seg ikke og forteller når de vil. 

Om man forteller eller ikke har ingenting å si for om svangerskapet går bra eller ikke dessverre, det som skjer, skjer. :) 

Anonymkode: 71091...545

Skrevet

Vi fortalte tidlig. Jeg var kjempedårlig allerede i uke 5, så i uke 8 var vi åpen med alle om det siden vi skulle møte familien og det jo ville vært rart om jeg gikk rundt og spydde og ikke sa noe. Men jeg var heller ikke redd for at det skulle bli dumt hvis det ble SA; jeg tenkte at det var helt greit at de visste om det hvis det skulle skje. Jeg tenker det henger litt igjen fra gammelt av at man ikke skal fortelle folk hvis man opplever SA, for det er jo ikke tabu lengre å oppleve det? 

Anonymkode: 48c1a...9b1

Skrevet

Jeg er litt over halvveis i uke 9, første graviditet og ikke opplevd SA tidligere. Vi sa det nesten med engang til mine foreldre, før vi hadde vært på tidlig ultralyd i uke 6. Etter tidlig ultralyd sa vi det til hans foreldre, samt hver vår nærmeste venn. Dette rett og slett fordi om det skulle gått galt, så ville vi uansett fortalt de dette også og trengt støtte ☺️ Så jeg tenker man må føle litt på hva man er komfortabel med selv. Ingenting som er riktig eller galt, og påvirke graviditeten vil det absolutt ikke gjøre! 

Anonymkode: 11541...e1e

Skrevet

Om du venter i 2 eller 4 mnd kan det også gå galt. Man har aldri noen garanti. 

Vet fam. at dere har mista tidligere? Da er de isåfall klar over hvordan dere føler det...

Anonymkode: 89af2...d39

Skrevet

Det er aldri for tidlig! Om det skulle gå galt er det uansett godt med støtte ❤️

Anonymkode: a0036...b79

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...