AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:53 #1 Skrevet onsdag kl. 13:53 Hei! Jeg skal gjennom koloskopi i narkose på fredag. I innkallingen står det ta 2 toilax kl 17 i dag. I morgen starter jeg med plenvu kl 14, og andre dose kl 18. jeg er så redd for å regelrett drite på meg på vei til undersøkelsen som er fredag. Må kjøre hjemmefra kl 11, og har 1,5 t reisevei🙄 Noen med erfaring rundt dette?😊 Blir lenge uten mat🙈 Anonymkode: b5140...506 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:57 #2 Skrevet onsdag kl. 13:57 Jeg fortsatte å tømme tarmen mens jeg satt på venterommet på sykehuset. Helt grusomt og så sår i rumpa😅 Anonymkode: ac467...4a2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:41 #3 Skrevet onsdag kl. 16:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fortsatte å tømme tarmen mens jeg satt på venterommet på sykehuset. Helt grusomt og så sår i rumpa😅 Anonymkode: ac467...4a2 Huff, ja det er dette jeg er redd for🤯 Anonymkode: b5140...506
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:44 #4 Skrevet onsdag kl. 16:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt grusomt og så sår i rumpa😅 Anonymkode: ac467...4a2 Min erfaring er at jeg blir mindre sår hvis jeg drikker nok. Smører med sinksalve mellom hver avføring for å motvirke sårhet. Anonymkode: 26c7c...2c2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:48 #5 Skrevet onsdag kl. 16:48 Jeg forutså problemet med å måtte på do om jeg tok Plenvu for nærme avreise til sykehuset, så jeg sluttet flere timer før det sto man skulle. Forskjøv tidspunktet, så jeg skulle rekke flere toalettbesøk før avreise. Det gikk heldigvis bra. Som andre her nevner; man blir sinnsykt sår der bak om man ikke smører seg med noe, for på slutten er det jo bare ren magesyre som kommer ut av rumpa og DET SVIR noe så jævlig. Jeg hadde ingenting å smøre med, så følg rådet til de i tråden som anbefaler det. Jeg sov ingenting natten før undersøkelsen, for jeg løp på do hele tiden, rakk aldri sovne mellom slagene. Det var, for å bruke et godt norsk uttrykk, et lite helvete, det døgnet. Men jeg var veldig glad da det var overstått og jeg kunne dra hjem og spise! Anonymkode: 5e030...a25
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:48 #6 Skrevet onsdag kl. 16:48 Smøre mellom hver avføring er viktig. Du får vel spise litt, men må ha restriksjoner på blant annet frø og korn, men bør ikke være på jobb, fordi du kommer til å være veldig slapp og fly på do hele tiden. Anonymkode: 7e34e...70f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:04 #7 Skrevet onsdag kl. 18:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg forutså problemet med å måtte på do om jeg tok Plenvu for nærme avreise til sykehuset, så jeg sluttet flere timer før det sto man skulle. Forskjøv tidspunktet, så jeg skulle rekke flere toalettbesøk før avreise. Det gikk heldigvis bra. Som andre her nevner; man blir sinnsykt sår der bak om man ikke smører seg med noe, for på slutten er det jo bare ren magesyre som kommer ut av rumpa og DET SVIR noe så jævlig. Jeg hadde ingenting å smøre med, så følg rådet til de i tråden som anbefaler det. Jeg sov ingenting natten før undersøkelsen, for jeg løp på do hele tiden, rakk aldri sovne mellom slagene. Det var, for å bruke et godt norsk uttrykk, et lite helvete, det døgnet. Men jeg var veldig glad da det var overstått og jeg kunne dra hjem og spise! Anonymkode: 5e030...a25 Takk for svar😊 høres det ok ut å ta tømmemiddel kl 14 og 18 dagen før da? Skal ikke ut å kjøre før kl 10-11 dagen etter. Anonymkode: b5140...506
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:06 #8 Skrevet onsdag kl. 18:06 AnonymBruker skrev (1 time siden): Smøre mellom hver avføring er viktig. Du får vel spise litt, men må ha restriksjoner på blant annet frø og korn, men bør ikke være på jobb, fordi du kommer til å være veldig slapp og fly på do hele tiden. Anonymkode: 7e34e...70f Får desverre ikke spise noe i morgen, og i dag kan jeg ikke spise frø og korn😊 Har sinksalve, håper den hjelper🤞🏼 Anonymkode: b5140...506
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:08 #9 Skrevet onsdag kl. 18:08 jeg har hatt dårlig mage ved biltur før, og jeg vil anbefale deg å ha med et par truseskift, våtservietter og en bukse eller to ekstra, samt noen bæsjeposer (til hund, men… 🤣). En gang jeg hadde omgangssyken bæsja jeg pp meg mens jeg kasta opp… Den pysjbuksen fikk min kjære lov til å gå med til søpla 🤣 jeg gadd ikke en gang redde den, bare rett i søpla. Kjør i klær du ikke er glad i, ha med skift, papir, våtserietter og poser. Forhåpentligvid trenger du det ikke - men OM du skulle ha behov, så er du veldig glad for at du tok det med, i tilfelle Anonymkode: 7e8f2...a3a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:11 #10 Skrevet onsdag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg har hatt dårlig mage ved biltur før, og jeg vil anbefale deg å ha med et par truseskift, våtservietter og en bukse eller to ekstra, samt noen bæsjeposer (til hund, men… 🤣). En gang jeg hadde omgangssyken bæsja jeg pp meg mens jeg kasta opp… Den pysjbuksen fikk min kjære lov til å gå med til søpla 🤣 jeg gadd ikke en gang redde den, bare rett i søpla. Kjør i klær du ikke er glad i, ha med skift, papir, våtserietter og poser. Forhåpentligvid trenger du det ikke - men OM du skulle ha behov, så er du veldig glad for at du tok det med, i tilfelle Anonymkode: 7e8f2...a3a Huff😅🙈 Tusen takk for svar🥰 Anonymkode: b5140...506
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:13 #11 Skrevet onsdag kl. 18:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff😅🙈 Tusen takk for svar🥰 Anonymkode: b5140...506 Forhåpentligvis går det jo bra! Men det er lurt å forberede seg i tilfelle det ikke gjør det! 1,5 time i bil er jo lenge, og det er jo gjerne ikke bensinstasjoner i hver sving i dette landet Anonymkode: 7e8f2...a3a
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:26 #12 Skrevet torsdag kl. 06:26 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Jeg skal gjennom koloskopi i narkose på fredag. I innkallingen står det ta 2 toilax kl 17 i dag. I morgen starter jeg med plenvu kl 14, og andre dose kl 18. jeg er så redd for å regelrett drite på meg på vei til undersøkelsen som er fredag. Må kjøre hjemmefra kl 11, og har 1,5 t reisevei🙄 Noen med erfaring rundt dette?😊 Blir lenge uten mat🙈 Anonymkode: b5140...506 Jeg har gjort koloskopi to ganger. Fulgte veiledningen for når jeg skulle ta avføringsmiddelet og drakk kun klare væsker 24 t før undersøkelsen. Fikk tømt tarmen, men opplevde ikke sårhet som flere andre skriver. Så ikke sikkert du blir sår. Men sikkert lurt å ha sinksalve for sikkerhets skyld. Du kommer til å være tom før undersøkelsen, så du trenger ikke bekymre det for at du skal drite på deg under undersøkelsen. Selv om du kan føle at det er mer, så er du tom. Første gang jeg gjorde koloskopi følte jeg at jeg ikke var ferdig tømt, men tarmen var gullende ren. Lykke til! Anonymkode: ff2d1...96d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 11:23 #13 Skrevet torsdag kl. 11:23 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har gjort koloskopi to ganger. Fulgte veiledningen for når jeg skulle ta avføringsmiddelet og drakk kun klare væsker 24 t før undersøkelsen. Fikk tømt tarmen, men opplevde ikke sårhet som flere andre skriver. Så ikke sikkert du blir sår. Men sikkert lurt å ha sinksalve for sikkerhets skyld. Du kommer til å være tom før undersøkelsen, så du trenger ikke bekymre det for at du skal drite på deg under undersøkelsen. Selv om du kan føle at det er mer, så er du tom. Første gang jeg gjorde koloskopi følte jeg at jeg ikke var ferdig tømt, men tarmen var gullende ren. Lykke til! Anonymkode: ff2d1...96d Takk for svar😊 Husker du hvor lenge du ble værende på toalettet? Redd for å ikke få sove noe i natt, siste dose skal tas kl 18😊 Anonymkode: b5140...506
visp Skrevet torsdag kl. 20:50 #14 Skrevet torsdag kl. 20:50 Jeg hadde tatt inn på et hotell i nærheten av der du skal ta undersøkelsen. Om det er mulig. Du tenker ikke særlig på mat når det står på; du har mer enn nok med å fly på do. Å ta med bæsjepose i bilen, som en over her foreslår, er nytteløst da det er bare væske som kommer ut.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #15 Skrevet i går, 09:44 visp skrev (12 timer siden): Jeg hadde tatt inn på et hotell i nærheten av der du skal ta undersøkelsen. Om det er mulig. Du tenker ikke særlig på mat når det står på; du har mer enn nok med å fly på do. Å ta med bæsjepose i bilen, som en over her foreslår, er nytteløst da det er bare væske som kommer ut. Ja, hadde heller vurdert bleie og slike inkontinens ‘matter’ for å legge i setet. Fås på apoteket. Evt sånne engangs tisselaken til baby, fra matbutikken. (De er nyttig til mye annet også forresten.) Anonymkode: 92435...eb5
AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #16 Skrevet i går, 09:46 Å, det er kanskje i dag du skal undersøkes? Lykke til TS, håper alt går fint! 🙂 Anonymkode: 92435...eb5
AnonymBruker Skrevet i går, 10:04 #17 Skrevet i går, 10:04 Tok inn på hotell svært nær sykehuset dagen før. Problem solved. (Så tror jeg det hadde gått bra uten også med en tjue minutters busstur pluss fem minutter å gå) Anonymkode: 5de6f...3d4
AnonymBruker Skrevet i går, 12:04 #18 Skrevet i går, 12:04 visp skrev (15 timer siden): Jeg hadde tatt inn på et hotell i nærheten av der du skal ta undersøkelsen. Om det er mulig. Du tenker ikke særlig på mat når det står på; du har mer enn nok med å fly på do. Å ta med bæsjepose i bilen, som en over her foreslår, er nytteløst da det er bare væske som kommer ut. Det var jo ikke til å ha BÆSJ i - men truser og skittentøy! Anonymkode: 7e8f2...a3a
AnonymBruker Skrevet i går, 12:39 #19 Skrevet i går, 12:39 jeg hadde tatt på meg en voksen bleie Anonymkode: 0d010...2ff
visp Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det var jo ikke til å ha BÆSJ i - men truser og skittentøy! Anonymkode: 7e8f2...a3a Åh, sånn ja
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå