AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:12 #1 Skrevet onsdag kl. 09:12 Vurderer sterkt å si opp jobben nå. Ledelsen er noe av det verste jeg har vært borti og det påvirker både motivasjon, arbeidslyst og helsen. Jeg har 3 mnd oppsigelse, noe som vil si at hvis jeg sier opp i mars må jeg jobbe helt til juli. Fullfører bachelor i mai (gode jobbmuligheter i fagfeltet) og jeg har mye sparepenger i bakhånd. Klarer ikke tanken på å jobbe der noe lenger enn til sommeren. Andre som har sagt opp uten å ha noe annet å gå til? Hvordan gikk det? Anonymkode: e17ca...855 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:23 #2 Skrevet onsdag kl. 09:23 Dersom du sier opp jeg jobben din får du 18 ukers karantenetid før du kan få dagpenger så det er også forhold å tenke på. Anonymkode: a3fec...060
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:34 #3 Skrevet onsdag kl. 09:34 Jeg sa opp en deltidsjobb og sluttet i den i juli måned da jeg var ferdig med studier for noen år siden. Fikk Ingen ny jobb før desember det året, og kunne egentlig ønske jeg beholdt jobben. Da måtte jeg ha pendlet i over to timer én vei, men synes det hadde sett «finere» ut på cv’en å ha sluttet der i desember. Jeg husker jeg var veldig lei av arbeidsplassen (dårlig leder, arbeidsoppgaver jeg egentlig ikke likte så godt) og hadde lyst til å flytte med en eneste gang. Fikk heldigvis en vikarjobb i barnehage i mellomtiden som jeg jobbet i frem til jeg kunne starte i ny jobb i desember det året. Anonymkode: 01e0d...df4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:08 #4 Skrevet onsdag kl. 12:08 Jeg sa opp etter et møte vi hadde, der de kom med vedtak som ville gjøre tilværelsen min enda verre. Passet fint da det var siste arbeidsdag den måneden, jeg hadde allerede sagt opp en gang og ble snakket rundt, og fått tilbud om en annen jobb, da kastet de penger på meg. Hadde tre mnd oppsigelse og fikk prutet det ned til to. Det dumme var at det var juni og juli, ikke mange som ansetter midt i ferien, men en uke før siste arbeidsdag skrev jeg kontrakt med et seriøst firma med grei lønn-alternativt var planen å ta noe dårligere betalt midlertidig. I verste fall leve på oppsparte midler. Jeg følte på stor lettelse da oppsigelsen var sendt, skadefryd er ekte fryd sies det. De høye herrer måtte ha krisemøte, samtidig som jeg møtte stor forståelse fra kolleger i andre avdelinger i konsernet, som tilbød seg å være referanse. De fikk jeg ikke bruk for. Det manglet ikke på jobbtilbud, men ikke alle var like fristende, så jeg ble veldig fornøyd med jobben jeg endte opp med! Så ja-og her gikk det kjempefint! Anonymkode: 26b43...0bf 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:09 #5 Skrevet onsdag kl. 12:09 Ferie kan ofte også tas ut, så kanskje du kan korte ned oppsigelsen din der. Anonymkode: ffdfd...3e5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå