Gå til innhold

Hvordan takle ventetiden?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter så veldig med å takle ventetiden på legetimer og deretter venting på svar. 

Var nylig til sjekk av noen føflekker hos fastlegen. Han likte ikke det han så, og henviste meg til å få de fjernet. Fikk time allerede fire dager senere, og venter nå på å få de fjernet. 

Men jeg sliter sånn med tankekjøret i ventetiden. Synes føflekken klør mer og mer, og føler jeg oppdager nye småflekker rundt som jeg overtaler meg selv om at er tegn på spredning av malignt melanom. 

Er det noen som har slitt med det samme, og som har noen gode tips til å få ventetiden til å bli mer utholdelig? 

Jeg går på jobb, trener og opprettholder mitt sosiale liv, men det ligger liksom i bakhodet hele tiden. Har hatt lignende ventetider tidligere, men blir ikke noe bedre på å takle det.

Anonymkode: be8e3...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sliter så veldig med å takle ventetiden på legetimer og deretter venting på svar. 

Var nylig til sjekk av noen føflekker hos fastlegen. Han likte ikke det han så, og henviste meg til å få de fjernet. Fikk time allerede fire dager senere, og venter nå på å få de fjernet. 

Men jeg sliter sånn med tankekjøret i ventetiden. Synes føflekken klør mer og mer, og føler jeg oppdager nye småflekker rundt som jeg overtaler meg selv om at er tegn på spredning av malignt melanom. 

Er det noen som har slitt med det samme, og som har noen gode tips til å få ventetiden til å bli mer utholdelig? 

Jeg går på jobb, trener og opprettholder mitt sosiale liv, men det ligger liksom i bakhodet hele tiden. Har hatt lignende ventetider tidligere, men blir ikke noe bedre på å takle det.

Anonymkode: be8e3...b5a

https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/7-rad-mot-bekymring-som-faktisk-fungerer?gad_source=1&gad_campaignid=22666972935&gbraid=0AAAAAC68BzbIoOm6lpVHQnBoYINASHReE&gclid=Cj0KCQiA7rDMBhCjARIsAGDBuECwMuj9yFCgXmIMm5AHbjjh7QyuRXjJ3slGB9dAyhHyMmp2ccLdUVIaAtteEALw_wcB

Kan denne hjelpe? 👆

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Du burde vært hos spesialist og gått gjennom alle om du har råd, fikk beskjed der om at leger fjerner veldig mye oftere enn det de som er spesialisert på det gjør siden de ikke har kompetansen til å se forskjell. 

Anonymkode: 2768e...66c

AnonymBruker
Skrevet

(Det er jo ikke farlig, men blir bare langt flere unødvendige fjerninger.) 

Anonymkode: 2768e...66c

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Min mor gikk gjennom det samme. Hun tok det veldig tungt. Begynte å planlegge sin begravelse. Men dem fjerna føflekken. Og dem tok en del av området rundt. Så dem fikk med seg alt. Hun er frisk og fin i dag. Og hun går til jevnlig skjekk for å følge med. Og ble flinkere til å smøre seg inn. Så pust med magen. Det går så bra. Jeg har selv fjernet flere føflekker som var stygge med ikke noe med dem. Klødde som bare det til meg å. 

Anonymkode: c73c8...30c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...