AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #21 Skrevet i går, 09:47 Jeg er utleier, og vi har to måneder depositum. Tidligere hadde vi ikke depositum. Jeg er bare et menneske som har leid selv, så jeg forstår jo at det kan være mye med tre måneder depositum. Jeg hadde ikke reagert på at noen spurte om to måneder. Nå har vi nettopp valgt en leier fordi hun fremstod grei, rolig. Hun var blitt alene, og vi er jo ikke mer fjern fra virkeligheten til at vi forstår at det er vanskelig midt i et samlivsbrudd. Jeg hadde ikke valgt en annen av den grunn. Men det er meg da.. Forrige leietaker leide i 10 år, og vi måtte uannsett pusse opp etter de årene, ettersom det er en viss slitsasje. Men vi er heller ikke folk som stresser med slikt. Samtidig er det greit å ha et depositum, slik at det blir skikkelig utvask, og i tilfelle noe blir ødelagt som ikke skyldes vanlig slitasje. Anonymkode: b23ad...519 1
hjärterdam Skrevet i går, 09:47 #22 Skrevet i går, 09:47 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du kan ikke opprette depositum garanti via nav med mindre du naver.. I Anonymkode: b38aa...de2 Du kan helt fint søke om, og få innvilget, depositumsgaranti eller depositumslån hos NAV sosial uten å være klient hos de fra tidligere. Søknader etter sosialtjenesteloven skal behandles individuelt og det er rom for å bruke skjønn.
AnonymBruker Skrevet i går, 09:53 #23 Skrevet i går, 09:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er midt i et samlivsbrudd og må tilbake på leiemarkedet. Fått leilighet hvor det er 3x husleie i depositum = 51 000. I tillegg må jeg kjøpe en hel haug av møbler (brukt), men det blir veldig mye penger og ut med kort tid og nå har jeg jo blitt alenemor til to små. Bufferen min ble brukt opp da jeg tok over dødsbo til pappa i fjor og det kom et krav jeg absolutt ikke visste om eller som sto i noen register (gjeld som ble opprettet rett før dødsfallet). Så jeg står liksom litt på bar bakke. Men jeg vil ikke framstå som rotete/dårlig økonomi for jeg har egentlig orden i økonomien, bare ikke akkurat nå med alt som har skjedd. Hva hadde du tenkt om meg om jeg foreslo 2 måneder depositum? Det er en forholdsvis gammel leilighet og vi har flere felles bekjente så jeg er ikke helt ukjent for henne og vi fikk en god tone på tlf. Jeg har ikke tenkt å spørre om det før leieavtalen er skrevet under og det går bra med 3 måneder, men hadde vært best med 2 🥲 Jeg vet man kan opprette depositumsgaranti via nav, men da tenker jeg 2 måneder depositum er bedre forslag? Føler hvertfall nav-garanti gir dårlig førsteinntrykk 👀 Tanker? Og hvor mye skal jeg egentlig brette ut om livet mitt når jeg foreslår det? Hun har jo ikke noe med det men samtidig er det viktig for meg at hun ikke får helt feil førsteinntrykk også. Her kommer alenemoren med 0 kroner på bok og bare kaos 💀 Anonymkode: 4093a...93d Jeg ville heller gått ned på depositum for en ærlig og ordentlig leietaker enn å beholde det. Økonomisk ansvarlig betyr ikke ansvarlig på alt, heller ei ærlig og åpen enn hvem som helst med penger. Anonymkode: d7a75...d12
AnonymBruker Skrevet i går, 09:54 #24 Skrevet i går, 09:54 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Takk for svar! Da blir det 3 måneder 😊 ts Anonymkode: 4093a...93d Hei, søk depositumsgaranti via Husleie.no. Det er enkelt. Jeg har leid ut og da hadde jeg og leietaker signert både husleiekontrakt og depositumsgaranti via en tredjepart. Det gikk veldig bra. Lykke til! 🌷🌷🌷 Anonymkode: a9875...a19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå