galaxii Skrevet tirsdag kl. 22:47 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:47 Har regnet ut at om jeg klarer og beholde lønnen blir det 340 000 Men om jeg går av med pensjon som 62 år hva skjer da?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:53 #2 Skrevet tirsdag kl. 22:53 galaxii skrev (3 minutter siden): Har regnet ut at om jeg klarer og beholde lønnen blir det 340 000 Men om jeg går av med pensjon som 62 år hva skjer da? Pensjonerer du deg som 62-åring blir selvfølgelig årlig pensjon lavere enn om du jobber til du er 67. Anonymkode: 499c0...66c
galaxii Skrevet onsdag kl. 05:19 Forfatter #3 Skrevet onsdag kl. 05:19 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Pensjonerer du deg som 62-åring blir selvfølgelig årlig pensjon lavere enn om du jobber til du er 67. Anonymkode: 499c0...66c Hørt det ja men hvor mye er det snakk om?
Me0987 Skrevet onsdag kl. 06:57 #4 Skrevet onsdag kl. 06:57 Det er jo et helt umulig spørsmål å svare på uten mer informasjon. Hvilken pensjonsordning har du hos din arbeidsgiver? Hvor gammel er du? Hvor stor pensjonsbeholdning har du i folketrygden? Anbefaler deg å logge inn på www.norskpensjon.no, www.nav.no og hos den som administrerer pensjonsordningen din arbeidsgiveren din har etablert, og beregne din pensjonsprognose. 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:04 #5 Skrevet onsdag kl. 07:04 galaxii skrev (1 time siden): Hørt det ja men hvor mye er det snakk om? Du går inn på nav sine sider så finner du ut av det. Har du privat pensjon så får du til å legge den inn der å får å se hva du får. Anonymkode: d71d7...f2a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:10 #6 Skrevet onsdag kl. 07:10 For meg så utgjør det ca 400 000 forskjell i året om jeg går av som 62 åring eller 70 åring. Anonymkode: d71d7...f2a
Soft mann Skrevet onsdag kl. 07:19 #7 Skrevet onsdag kl. 07:19 galaxii skrev (1 time siden): Hørt det ja men hvor mye er det snakk om? Veldig mye. Ca 50% lavere ved utak 62 kontra 67
Me0987 Skrevet onsdag kl. 07:35 #8 Skrevet onsdag kl. 07:35 Soft mann skrev (13 minutter siden): Veldig mye. Ca 50% lavere ved utak 62 kontra 67 Det er da et veldig forenklet svar. Det kommer jo veldig an på hvilke ytelser vedkommende har mulighet til å ta ut fra folketrygd og tjenestepensjon (offentlig ansatte kan ha mange muligheter avhengig av alder og når pensjonen er opptjent), og om man velger å jobbe vider helt eller delvis etter at uttak er startet
Soft mann Skrevet onsdag kl. 08:09 #9 Skrevet onsdag kl. 08:09 Me0987 skrev (30 minutter siden): Det er da et veldig forenklet svar. Det kommer jo veldig an på hvilke ytelser vedkommende har mulighet til å ta ut fra folketrygd og tjenestepensjon (offentlig ansatte kan ha mange muligheter avhengig av alder og når pensjonen er opptjent), og om man velger å jobbe vider helt eller delvis etter at uttak er startet Ver var vel spørsmålet like enkelt😉 340k ved 67år, hva får eg ved 62. Regner med det er kun folketrygden siden den er så lav ved 67 år. hvis han eksempelvis er 50 så kan han ikke gå ved 62.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå