AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Har en mor som undervurderer meg mye, det har hun alltid gjort. Jeg klarer ikke noe ifølge henne. Hun er skuffet over 40 årsfeiringen min. Hun er skuffet over servering og mye annet. De andre gjestene var fornøyde. Men hun sa at jeg burde tenke litt mer på andre og ikke bare på meg selv. Dette er noe hun sier altså. Hun er nok sur fordi hun ikke fikk bestemme. Hun ville jo bestemme klokkeslett og servering og sånne ting og det fikk hun ikke. Jeg forklarte at dette var faktisk min dag, men da var jeg vist egoistisk. Jeg er bare et barn i hennes øyne. Hun elsker å fortelle hva jeg ikke får lov til å gjøre og spesielt når det er andre til stede. Foreksempel at det hjelper ikke at jeg er voksen for jeg får fortsatt ikke lov ting. Jeg sier fra men hun blir sur og gjør seg til offer. Flere her med sånne mødre? Hva gjør man med sånt? Det hjelper jo ikke å snakke med henne og hun kommer nok ikke til å forandre seg. Anonymkode: 29729...cb0 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Bare en ting hjelper: Kutte kontakten Anonymkode: 8f9cc...61f 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden Jeg sier også til min eldste på 24 at han ikke får lov å kjøre motorsykkel. Eller være i båt der folk drikker. Hilsen hønemor. Anonymkode: 58459...995 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden Ikke involverer henne i alt. Anonymkode: a6b76...e46
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har en mor som undervurderer meg mye, det har hun alltid gjort. Jeg klarer ikke noe ifølge henne. Hun er skuffet over 40 årsfeiringen min. Hun er skuffet over servering og mye annet. De andre gjestene var fornøyde. Men hun sa at jeg burde tenke litt mer på andre og ikke bare på meg selv. Dette er noe hun sier altså. Hun er nok sur fordi hun ikke fikk bestemme. Hun ville jo bestemme klokkeslett og servering og sånne ting og det fikk hun ikke. Jeg forklarte at dette var faktisk min dag, men da var jeg vist egoistisk. Jeg er bare et barn i hennes øyne. Hun elsker å fortelle hva jeg ikke får lov til å gjøre og spesielt når det er andre til stede. Foreksempel at det hjelper ikke at jeg er voksen for jeg får fortsatt ikke lov ting. Jeg sier fra men hun blir sur og gjør seg til offer. Flere her med sånne mødre? Hva gjør man med sånt? Det hjelper jo ikke å snakke med henne og hun kommer nok ikke til å forandre seg. Anonymkode: 29729...cb0 Du kan ikkje endre henne. MEN du kan skrive eit brev til ho der du forteller korleis ho påverkar deg og kor øydeleggande dette er for forholdet mellom dykk ❤️ Anonymkode: 80c8b...784 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sier også til min eldste på 24 at han ikke får lov å kjøre motorsykkel. Eller være i båt der folk drikker. Hilsen hønemor. Anonymkode: 58459...995 Tull? Anonymkode: 80c8b...784 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier også til min eldste på 24 at han ikke får lov å kjøre motorsykkel. Eller være i båt der folk drikker. Hilsen hønemor. Anonymkode: 58459...995 Men du kan jo ikke bestemme over han. Når barna er voksne må man slippe taket mener jeg. Anonymkode: 29729...cb0 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Ut i fra måten du formulerer deg på så tror jeg det er fornuftig av mamma å fortsatt gi deg velmenende råd. Anonymkode: d7d40...c3c 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ut i fra måten du formulerer deg på så tror jeg det er fornuftig av mamma å fortsatt gi deg velmenende råd. Anonymkode: d7d40...c3c Skjerp deg da! Her blir hun undertrykt av sin egen mor og så gjør du det også. Det er ikke pent å sparke noen som ligger nede. Ts, stå opp for deg selv du, du klarer det ! Lev ditt liv, ikke la din mor leve livet sitt gjennom deg. Ta plassen i førersetet! Anonymkode: a6b76...e46 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ut i fra måten du formulerer deg på så tror jeg det er fornuftig av mamma å fortsatt gi deg velmenende råd. Anonymkode: d7d40...c3c Hæ? Jeg klarer meg fint selv. Men hun tror ikke at jeg klarer noe selv og sånn har hun da alltid vært. Et ønske om at jeg ikke skal være selvstendig sikkert. Anonymkode: 29729...cb0 2
HMK Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Endret 2 timer siden av HMK
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ut i fra måten du formulerer deg på så tror jeg det er fornuftig av mamma å fortsatt gi deg velmenende råd. Anonymkode: d7d40...c3c Og hva mener du egentlig med det? Anonymkode: 29729...cb0 1
Dina86 Skrevet 2 timer siden #13 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har en mor som undervurderer meg mye, det har hun alltid gjort. Jeg klarer ikke noe ifølge henne. Hun er skuffet over 40 årsfeiringen min. Hun er skuffet over servering og mye annet. De andre gjestene var fornøyde. Men hun sa at jeg burde tenke litt mer på andre og ikke bare på meg selv. Dette er noe hun sier altså. Hun er nok sur fordi hun ikke fikk bestemme. Hun ville jo bestemme klokkeslett og servering og sånne ting og det fikk hun ikke. Jeg forklarte at dette var faktisk min dag, men da var jeg vist egoistisk. Jeg er bare et barn i hennes øyne. Hun elsker å fortelle hva jeg ikke får lov til å gjøre og spesielt når det er andre til stede. Foreksempel at det hjelper ikke at jeg er voksen for jeg får fortsatt ikke lov ting. Jeg sier fra men hun blir sur og gjør seg til offer. Flere her med sånne mødre? Hva gjør man med sånt? Det hjelper jo ikke å snakke med henne og hun kommer nok ikke til å forandre seg. Anonymkode: 29729...cb0 Jeg skjønner at det kan være vanskelig, men hvis du vil fortsette å ha kontakt med henne ville jeg bare oversett nedsettende kommentarer og lignende. Du må ikke ha kontakt med henne om det ødelegger din mentale helse. Hvis du ikke vil kutte helt kan du kutte det ned til hva du orker. Om du drar når hun begynner å oppføre seg kjipt kan det hende hun forstår at hun burde oppføre seg etterhvert. Selv om de som er sånn sjelden ser det selv kan det jo skje. Husk også at du ikke trenger å forklare deg ovenfor henne eller andre hvorfor du ønsker mindre/ingen kontakt, det kan du bestemme som du vil! Lykke til❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Skrevet 2 timer siden Sånne mennesker endrer seg ikke. Det eneste som går er å sette hardt mot hardt og eventuelt kutte kontakten hvis hun ikke i det minste endrer atferd. Ikke gi henne følelsene sine, hun er narsissistisk. Du gir henne bare beskjed om at du ikke finner deg i at hun snakker til deg på den måten. Og at neste gang du arrangerer noe, så får hun velge å komme eller la være og ikke si et pip om arrangeringen. Da har du sagt ifra. Piper hun, så sier du at hvis hun gjør det igjen, så blir det siste gangen hun blir invitert på noe. Og så håndhever du det. Anonymkode: e613e...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sånne mennesker endrer seg ikke. Det eneste som går er å sette hardt mot hardt og eventuelt kutte kontakten hvis hun ikke i det minste endrer atferd. Ikke gi henne følelsene sine, hun er narsissistisk. Du gir henne bare beskjed om at du ikke finner deg i at hun snakker til deg på den måten. Og at neste gang du arrangerer noe, så får hun velge å komme eller la være og ikke si et pip om arrangeringen. Da har du sagt ifra. Piper hun, så sier du at hvis hun gjør det igjen, så blir det siste gangen hun blir invitert på noe. Og så håndhever du det. Anonymkode: e613e...1d2 Åh herregud, alle er ikke narsisster! Anonymkode: e212c...21f
monican94 Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden Minimer kontakten og ikke involver henne i avgjørelser ol.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åh herregud, alle er ikke narsisster! Anonymkode: e212c...21f Mora er jævlig. Hva mener du hun er? Hyggelisist? Alle er ikke hyggelisister! Hvilken mor kritiserer sin egen datter for å være egoist fordi hun arrangerte bursdagen sin som hun ville og skal kontrollere det hun gjør? Det gjør drittsekker som mangler empati. Voksne drittsekker har en overvekt av narsissistiske trekk. Ikke tåler de tilsnakk heller. Da er det fullt darvo-drama. Du får nesten bare deale med at jeg skrev et ord du ikke likte. Andre må tross alt deale med voksne rasshøl så det klarer du! Anonymkode: e613e...1d2 1
AnonymBruker Skrevet 29 minutter siden #18 Skrevet 29 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Jeg klarer meg fint selv. Men hun tror ikke at jeg klarer noe selv og sånn har hun da alltid vært. Et ønske om at jeg ikke skal være selvstendig sikkert. Anonymkode: 29729...cb0 Kvifor vil ho ikkje at du skal vere sjølvstendig? Anonymkode: 80c8b...784
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #19 Skrevet 23 minutter siden En stor styrkeklem til deg ❤️ Det er helt åpenbart noe galt med moren din. Psykiske problemer eller personlighetsforstyrrelse av et eller annet slag. Klart du kan arrangere bursdag selv. Og gjestene var fornøyde (unntatt moren din, men hun har bestemt seg for å aldri bli fornøyd) Moren din takler nok ikke at du er voksen og lykkes uten at hun kan ta æren for det. Anonymkode: 82c9a...3bc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå