Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er et team som blant annet gjennomfører en ganske standardisert registreringsjobb, det er som oftest den arbeidsoppgaven som i verste fall fører til overtid, men det skal egentlig ikke være noe særlig behov for overtid. Vi har innsyn i hverandres arbeidstimer i tillegg til at vi vet hvor lang tid registreringsjobben bør ta, med små variasjoner.

Så oppdaget jeg at en av mine kolleger førte to timer overtid ganske nylig, på én dag, det regnes som mye overtid hos oss. Jeg vet også at vedkommende har kommet innom jobben i helger for å gjøre registreringsjobben, som det har blitt registrert arbeidstid for, og vedkommende jobber overtid i dag også.

Sånt blir det penger av, lønn. Man tenker at det er rimelig å få betalt for arbeidstiden som er nedlagt, men jeg ville ikke vært komfortabel med å føre så mye overtid, jeg ville heller tatt selvkritikk på at jeg er treg og at jeg kunne multitasket for å få gjort ting i løpet av ordinær arbeidstid.

Jeg og en annen som er ganske effektive bruker kanskje 15-20 min på en "bolk", mens denne personen bruker kanskje en time for alt jeg vet, ville ikke overrasket meg om det er snakk om over en time. En teamleder har til og med bedt oss om å følge med på denne personen for å se hvordan vedkommende jobber med denne oppgaven. Det er noe som skurrer, men vanskelig å vite om vedkommende prøver å være effektiv.

Har selv latt være å føre overtid i noen tilfeller siden jeg tenker at det er delvis min skyld, og så har jeg i noen tilfeller for eksempel ført 1 time overtid selv om det kanskje var halvannen time eller 2.

Any thoughts?

Anonymkode: e7a6a...c6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...