AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Usikker på hva jeg ønsker med å skrive dette, men håper kanskje på noen erfaringer eller tanker rundt situasjonen. Vi er ufrivillig barnløse grunnet mannlig faktor, og får IVF (ICSI) i det offentlige. Jeg fikk beskjed om at AMH var høy, jeg er relativt ung og fikk høre at dette burde gå lett. Syklus 1: Rekovelle, fyremadel, ovitrelle. 6 egg ut, kun 1 ble blasto, fersk innsett, positiv test - men hcg sank etter en uke.. Syklus 2: meriofert, fyremadel, ovitrelle. 2 egg ut.. ingenting til innsett. Syklus 3: bytte til lang protokoll, synarela, meriofert (denne gangen høyere dose), ovitrelle. 8 egg ut. 4 skall, 2 befruktet, ingen delte seg som de skulle. Har noen med "gode forutsetninger " opplevd noe lignende? Jeg er så lei meg akkurat nå.. Anonymkode: db40c...bc4 1 1
IFF Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden (endret) Skjønner godt at du er lei! Er det lave doser du har stimulert med? Høres rart ut med god AMH og to egg ut. Endret 13 timer siden av IFF
wallflower Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Høres kanskje ut som lave doser ja? Jeg føler at man bare er prøvekaniner i det offentlige (Ullevål). Første runde er bare en test for å se hva kroppen tåler/trenger, også vips er man ferdig og "beklager, ikke mer vi kan gjøre for deg" 🫣
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden IFF skrev (6 timer siden): Skjønner godt at du er lei! Er det lave doser du har stimulert med? Høres rart ut med god AMH og to egg ut. Startet med 150 meriofert, så ble den økt til 225 denne siste runden Anonymkode: db40c...bc4
Hjertefisk Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Hva sier legene om hvorfor det blir så få egg ut, når du har så mange? Er det få follikler som responderer, er det ujevn vekst, er det tomme eggposer? Her kan legene endre på protokollen for å se om det blir bedre resultater, noe det ser ut som om de har prøvd med lang protokoll. Men det er flere ting man kan prøve, avhengig av hva problemet er. Men kvinner er så individuelle, at det blir dessverre litt eksperimentering. Særlig når man liksom faller litt utenom hva legene hadde forventet - noe det høres ut som at du gjør. At du ikke får blasto kan skyldes mannens sperm-kvalitet. Blir det gjort grep både av mannen og klinikken for å forbedre resultatene hos han? Det kan også skyldes lav kvalitet på eggene, som ikke er din skyld, men kanskje mer på grunn av stimuleringen. Overmodne, undermodne egg? Det kan man få spesielt hvis man har ujevn vekst på folliklene.
IFF Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Startet med 150 meriofert, så ble den økt til 225 denne siste runden Anonymkode: db40c...bc4 Jeg er dessverre ikke så kjent med rekovelle og meriofert. Jeg har brukt Gonal F og Pergoveris og har stort sett brukt 300. Jeg var ned på 250 en gang, men det ble et dårlig uttak. Jeg vet ikke om doseringen er tilsvarende på Rekovell og Meriofert. Jeg håper du får gode råd fra legen videre. Har de anbefalt å justere opp dosen skifte til et annet preparat? Dobbel trigger er også en mulighet om det er mange tomme follikler. Jeg har hatt mange nedturer i IVF verden, det er utrolig tungt. Jeg skjønner veldig godt at du synes det er vanskelig. Det er sant som hjertefisk sier at man blir ofte en prøvekanin før man finner noe som fungerer. Det er bra at du har høy AMH og er relativt ung. Det lover godt videre og at det kanskje bare er protokoll justering som skal til! Endret 39 minutter siden av IFF
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå