Gå til innhold

Erfaringer med bolognese og barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen av dere som har erfaringer med bolognese og barn? Vi har et barn på snart 8 år og vurderer rasen som familiehund.

Ut fra rasebeskrivelser virker bolognese som en veldig god match for oss, men jeg skulle gjerne hørt litt mer om hvordan de faktisk er i hverdagen med barn før vi eventuelt tar en endelig avgjørelse. Hvordan opplever dere temperamentet rundt barn, lek og familieliv generelt?

Tar veldig gjerne imot ærlige erfaringer😊

Og hvis noen også har oppdrettere de vil anbefale, er jeg veldig takknemlig for tips.

Anonymkode: c56db...b5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bolognese er søte og glade hunder i segmentet små hvite hunder med krevende pels, som Bichon Frise, Havanaise, Coton, Malteser osv.  Om dere er interessert i å sette av tid til pelstell daglig /ukentlig så kan dette være en rase for dere.

Jeg vil tro at Bichon frise/ Havanaise har enklere pels og de samme egenskapene ellers. 

Anonymkode: 2072e...5f3

• Liker 1
Skrevet

En ting man bør tenke på er at små hunder og barn kan være en utfordende kombinasjon, uansett rase. Slike små hunder er veldig søte og barn kan lett se på dem, og dermed også behandle dem, som kosebamser. De blir da lett løftet og bært på mye, noe som ikke er bra. Det vil ofte kreve mer oppfølging av foreldrene for å se til at barna behandler hunden som en hund, og ikke som en liten kosebamse.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hahaha... bolognese....

Trodde du mente pasta bolognese. Ante ikke at det fantes bikkjeraser som het det. Ble litt overrasket....

Anonymkode: e475d...98b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...