HJELPMEG15 Skrevet tirsdag kl. 16:32 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:32 Hei alle! 🙋♀️ Jeg håper noen kan hjelpe meg med et spørsmål angående muntlig eksamen for masterstudenter. Jeg går andre året på masteren og skriver masteroppgaven min, som skal leveres 20. mai. Vi har fått innleveringsdato, men ikke dato for muntlig eksamen. Konsulenten har sagt at muntlig eksamen kan være mellom 1. juni og 30. juni, men det virker litt usikkert. Ifølge UiO sin kalender skal alle være ferdige innen 12. juni, så jeg hadde forventet at vi hadde fått mer konkrete datoer innen da. Grunnen til at jeg spør er at jeg planlegger en viktig reise i juni, og jeg har kun et par dager på å bestemme meg for billett, så det haster litt. Er det noen her – kanskje tidligere masterstudenter eller pedagogikkstudenter – som kan si litt om når muntlige eksamener vanligvis blir avholdt, eller hvordan dette pleier å fungere? Eller hvordan dere hadde det i fjord, hadde dere helt til 30.juni eller mer tidligere. Spesielt innenfor pedagogikk master, og er det vanlig å ha avslutningfest etter 30.6? Får man så mye tid etter å levere master oppgaven til muntlig justering, det synes jeg var litt rart. Det hadde vært en stor hjelp hvis noen hadde svart fort! 🙏 Tusen takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:33 #2 Skrevet tirsdag kl. 16:33 Tror det tryggeste er om du ringer til konsulenten på universitet og hører med dem. Anonymkode: 412d1...57d 5
HJELPMEG15 Skrevet tirsdag kl. 16:38 Forfatter #3 Skrevet tirsdag kl. 16:38 Jeg har prøvd å kontakte de, men de sier det samme at de ikke kan utgi datoer ennå, derfor sier de 1.06-30.06. Men det høres så rart ut:(
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:47 #4 Skrevet tirsdag kl. 16:47 HJELPMEG15 skrev (7 minutter siden): Jeg har prøvd å kontakte de, men de sier det samme at de ikke kan utgi datoer ennå, derfor sier de 1.06-30.06. Men det høres så rart ut:( Hva er rart med det? Datoene er ikke fastsatt, og da kan de ikke si at den datoen kan eller kan det ikke bli. Du må enten risikere at det blir kræsj, og ta konsekvensen av det, eller vente med forsvaret. Det har ikke noe å si hvilken dato det var eller ikke var i fjor. Det kan bli annerledes i år. Hilsen veileder på master Anonymkode: fc198...65f 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:48 #5 Skrevet tirsdag kl. 16:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er rart med det? Datoene er ikke fastsatt, og da kan de ikke si at den datoen kan eller kan det ikke bli. Du må enten risikere at det blir kræsj, og ta konsekvensen av det, eller vente med forsvaret. Det har ikke noe å si hvilken dato det var eller ikke var i fjor. Det kan bli annerledes i år. Hilsen veileder på master Anonymkode: fc198...65f Vente med å *bestille, mente jeg. Ikke vente med forsvaret, det hadde vært veldig lite smart. Anonymkode: fc198...65f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:50 #6 Skrevet tirsdag kl. 17:50 Jeg fikk ikke dato for muntlig forsvar før den skriftlige delen var sensurert. Stryker man blir det vel ikke noen muntlig? Anonymkode: 65716...531 3
HJELPMEG15 Skrevet tirsdag kl. 18:29 Forfatter #7 Skrevet tirsdag kl. 18:29 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg fikk ikke dato for muntlig forsvar før den skriftlige delen var sensurert. Stryker man blir det vel ikke noen muntlig? Anonymkode: 65716...531 Men hvilken dato hadde du muntlig forsvar da og hvilket år?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:39 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:39 Dette er jo helt normalt på UiO. Jeg hadde forsvaret mitt 27.06.25 (på IKOS), som den siste i kullet mitt. Jeg hadde forsvaret ganske sent fordi sensorene mine trakk seg. Man må bare regne med at "alt" kan skje. Noen har forsvar først i august hvis instituttet ikke rekker det i juni. Anonymkode: 148f7...3de
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:40 #9 Skrevet tirsdag kl. 19:40 Hadde muntlig forsvar 18.juni 2024 på USN. Innlevering pleier å være rundt 20.mai, 3-4 uker sensur så det må bli etter det. Helt vanlig. Har inntrykk av at det ikke er vanlig å få vite datoen før sensuren nesten er ferdig. Dette fordi ting kan skje underveis, det kan være forsinkelser etc. Jeg hadde aldri turt å bestille en reise før jeg var helt sikker. Anonymkode: 21a0c...ead
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:29 #10 Skrevet tirsdag kl. 20:29 De kan ikke si noe mer om konkret dato. Vi fikk ikke muntlig dato før skriftlig var bestått. Anonymkode: 2d755...6bd
HJELPMEG15 Skrevet tirsdag kl. 21:13 Forfatter #11 Skrevet tirsdag kl. 21:13 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): De kan ikke si noe mer om konkret dato. Vi fikk ikke muntlig dato før skriftlig var bestått. Anonymkode: 2d755...6bd Når hadde dere muntlig?
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:53 #12 Skrevet tirsdag kl. 21:53 HJELPMEG15 skrev (39 minutter siden): Når hadde dere muntlig? For oss pågikk det 5 uker (altså inn en uke i juli) pga sykdom hos sensor. Anonymkode: 2d755...6bd
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:01 #13 Skrevet tirsdag kl. 22:01 Du får ikke dato før sensuren er satt, normalt er det fire- seks uker sensurfrist på en master, når du får svar avhenger av når sensorene har tid til å gjøre jobben. Det er helt irrelevant når andre hadde sin muntlig, det har ingenting å si for deg. Det er så ævlig slitsom med folk som ikke forstår en beskjed, de vet ikke datoene, da nytter det ikke å mase. Du får bestille ferien til etter 30.06 rett og slett. Anonymkode: 109f4...906 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:26 #14 Skrevet onsdag kl. 07:26 Litt nysgjerrig på hva denne «viktige reisen» er jeg. Anonymkode: 03e81...1b7 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:10 #15 Skrevet onsdag kl. 08:10 HJELPMEG15 skrev (13 timer siden): Men hvilken dato hadde du muntlig forsvar da og hvilket år? 2020, husker ikke dato. Men pga. covid hadde jeg muntlig på Zoom, så alt var litt spesielt det året. Anonymkode: 65716...531
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:14 #16 Skrevet onsdag kl. 10:14 HJELPMEG15 skrev (17 timer siden): Jeg har prøvd å kontakte de, men de sier det samme at de ikke kan utgi datoer ennå, derfor sier de 1.06-30.06. Men det høres så rart ut:( Det kan hende de heller ikke vet fordi muntlig eksamen må også passe for intern og ekstetn sensor også er det eksamensmåned med fullboket av rom. Jeg tror det sikreste er å bestille billett etter 30.juni, veldig kjedelig hvis det f.eks ikke passer for sensorene før 12. juni. Jobber selv i akademia og vet at det er mye som må til og en del planlegging med eksamen. Anonymkode: b1042...141 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:25 #17 Skrevet onsdag kl. 11:25 De kan ikke svare deg fordi datoen ikke er satt enda. Sensorene er mest sannsynlig ikke på plass heller. Så du må smøre deg med tolmodighet og vente. Anonymkode: 9ff6b...f3f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:08 #18 Skrevet onsdag kl. 16:08 Samboeren min leverte master 15. mai og fikk ikke forsvar før 3. august. Jeg ville derfor ikke antatt at siste del av juni høres mindre sannsynlig ut enn første del av juni når det er tidsrammen de har gitt. Anonymkode: 44b73...3ee
Alice123 Skrevet torsdag kl. 17:07 #19 Skrevet torsdag kl. 17:07 Jeg fikk dato noen dager etter sensur.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:21 #20 Skrevet torsdag kl. 17:21 Å velge en ting betyr å velge bort noe annet. I ditt tilfelle må du velge hvilken alternativ som betyr mest for deg. Anonymkode: 3d4d2...751 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå