Gå til innhold

Tips til steder som selger glutenfri pizza?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Bor i Asker og syns det er for jævlig at feks pizzastua, krever betaling for stor når pizzaen er medium. Betaler ikke over 300 kr for en glutenfri str medium. Noen som vet hvor der koster under 250 kr?

Endret av Volvoaz1991
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Volvoaz1991 skrev (14 timer siden):

Bor i Asker og syns det er for jævlig at feks pizzastua, krever betaling for stor når pizzaen er medium. Betaler ikke over 300 kr for en glutenfri str medium. Noen som vet hvor der koster under 250 kr?

Har du noen gang tenkt over at restauranten har UTGIFTER og MERARBEID med glutenfritt bakverk? Det krever en hel del jobb om de skal servere glutenfritt på en noenlunde trygg måte på et restaurantkjøkken der det tilvirkes mat med gluten (jeg sier noenlunde, fordi det alltid vil kunne være spor av allergener på et kjøkken der alt lages i det samme oksygenet selv om de passer på alt snnet, så slipper jeg å få den kommentaren…) . Da sier det seg selv at kostnaden ut til forbruker også blir høyere. Og når kostnaden er litt høyere så hindrer de også at mange som påberoper seg glutenallergi kanskje tenker seg om en gang til, slik at resrauranten kan holde prisene så lave som mulig for alle. 

Anonymkode: 0a556...ab4

• Liker 1
Skrevet

Tittelen er misvisende. 

Jeg har vel aldri opplevd at et pizzasted ikke har glutenfri pizza, men det er helt vanlig at den koster mer. Det er naturlig siden det må foretas ekstra  hygienetiltak og ingrediensene er mange ganger dyrere. 

Jeg betaler heller mer enn å bli syk. 

AnonymBruker
Skrevet

Sucks to be you… 

Det er kjipt med allergier. Det koster restauranten mer å lage glutenfrie alternativer. Hvorfor mener du at jeg, som ikke har noen krav til matservering, skal betale for dine? 

Anonymkode: b70a2...100

AnonymBruker
Skrevet

Slik ekstra betaling er da virkelig vanlig, og betaler gledelig litt mer for å ha det tilbudet.

Men har du Dominos i nærheten så har de halv pris på medium pizza hver tirsdag, også glutenfri.

Anonymkode: 4094d...c77

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sucks to be you… 

Det er kjipt med allergier. Det koster restauranten mer å lage glutenfrie alternativer. Hvorfor mener du at jeg, som ikke har noen krav til matservering, skal betale for dine? 

Jeg betaler ikke 374 kr for en medium pizza hos pizzastua...jeg spurte om tips til steder som tar fra 200 til 250 for pizza...

Skrevet
Kålrota skrev (7 timer siden):

Tittelen er misvisende. 

Jeg har vel aldri opplevd at et pizzasted ikke har glutenfri pizza, men det er helt vanlig at den koster mer. Det er naturlig siden det må foretas ekstra  hygienetiltak og ingrediensene er mange ganger dyrere. 

Jeg betaler heller mer enn å bli syk. 

Pizzastua tar 374 kr for en medium pizza, hvis du mener det er fair pris da vet ikke jeg...

AnonymBruker
Skrevet
Volvoaz1991 skrev (1 minutt siden):

Jeg betaler ikke 374 kr for en medium pizza hos pizzastua...jeg spurte om tips til steder som tar fra 200 til 250 for pizza...

Javel. 

Det koster det det koster. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du noen gang tenkt over at restauranten har UTGIFTER og MERARBEID med glutenfritt bakverk? Det krever en hel del jobb om de skal servere glutenfritt på en noenlunde trygg måte på et restaurantkjøkken der det tilvirkes mat med gluten (jeg sier noenlunde, fordi det alltid vil kunne være spor av allergener på et kjøkken der alt lages i det samme oksygenet selv om de passer på alt snnet, så slipper jeg å få den kommentaren…) . Da sier det seg selv at kostnaden ut til forbruker også blir høyere. Og når kostnaden er litt høyere så hindrer de også at mange som påberoper seg glutenallergi kanskje tenker seg om en gang til, slik at resrauranten kan holde prisene så lave som mulig for alle. 

Anonymkode: 0a556...ab4

Litt høyere morsomt prøv 70-100 kr mer for en glutenfri i medium størrelse...

AnonymBruker
Skrevet

Hva med pizzabakeren? Der og må man betale mer for glutenfri, men tror det er under 300. Og synes den er god.

Anonymkode: 2c613...cca

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Javel. 

Det koster det det koster. 

Oi du nevnte et sted det var bedre ja bra jobba

Endret av Volvoaz1991
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva med pizzabakeren? Der og må man betale mer for glutenfri, men tror det er under 300. Og synes den er god.

Anonymkode: 2c613...cca

Den smaker virkelig ikke godt.

Det koster mer alle steder. Jeg for min del er glad tilbudet finnes. (Og som all annen glutenfri mat er det dyrt). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...