Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var deres baby da faren hadde pappapermen?

Anonymkode: d44cc...5ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt hvor lang perm han hadde, men baby var 8 mnd da han startet pappaperm. 

Anonymkode: a4345...6f0

AnonymBruker
Skrevet

Første var 10 måneder.

Andre var 16 måneder. 

Gikk veldig bra med både far og baby begge gangene. Jeg derimot mistrivdes veldig med situasjonen med første, følte at når ting endelig begynte å bli gøy og «enkelt» måtte jeg tilbake på jobb, mens far kom til dekket bord og fikk all moroa. Andre gang følte jeg at jeg også fikk litt av kosen, og følte meg klar for å tilbake til jobb. Hadde valgt samme løsning igjen om vi skulle gått for en nummer tre 😊

Anonymkode: 5c272...424

AnonymBruker
Skrevet

Første var 9 mnd, det var ikke noe særlig. Med andre vil jeg ha mye lenger perm, godt over året før far tar over.

Anonymkode: 58b5a...c74

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Første var 10 måneder.

Andre var 16 måneder. 

Gikk veldig bra med både far og baby begge gangene. Jeg derimot mistrivdes veldig med situasjonen med første, følte at når ting endelig begynte å bli gøy og «enkelt» måtte jeg tilbake på jobb, mens far kom til dekket bord og fikk all moroa. Andre gang følte jeg at jeg også fikk litt av kosen, og følte meg klar for å tilbake til jobb. Hadde valgt samme løsning igjen om vi skulle gått for en nummer tre 😊

Meg, glemte å skrive hvor lenge permen varte.

Pappaperm for først var fra 10 mnd til 16 mnd. 

Pappaperm for andre var fra 16 mnd til 21 mnd. 

AnonymBruker
Skrevet

Eldste hadde han ikke, fikk ikke. Men var hjemme 3 uker jobbet 3 uker. Så første turen med 3 uker fri var barnet 4 uker.

Yngste skrev vi all perm på ham, så da var barnet 6 uker . Så da hadde han begge ungene mens jeg var i fjøs osv

Anonymkode: 7ce41...c78

• Liker 1
Skrevet

Eldste var 7 mnder når pappaen overtok og yngste var 8 mnder.   Det gikk strålende fint. 

Eldste var ikke så interessert i fast føde i det jeg begynte i jobb, men det gikk seg til ganske raskt.  Yngste var matglad fra første smaksprøve. 

Jeg ammet begge lenge til de var over 2 år så ammingen gikk også veldig bra :) 

AnonymBruker
Skrevet

Han har vært hjemme to dager i uka siden baby var 4,5 mnd. Jeg er hjemme alle dager, men studerer deltid nettbasert så de to dagene er mine "studiedager". Han skal være hjemme to dager i uka frem til baby er 11 mnd, da skal han være hjemme 2 mnd fulltid for å sikre smidig barnehagestart. Jeg begynner å jobbe igjen (75%) ved 11 mnd. 

Anonymkode: 17f17...5c8

AnonymBruker
Skrevet

Hadde permisjon annen hver måned fra baby var 4 mnd. Det gikk veldig bra.

Anonymkode: 56f6c...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10 mnd korrigert. 

Anonymkode: c9681...cb4

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en dag i uka fra 3 mnd, jeg hadde hjemmekontor. 

Tok over permisjonen da baby var ca 7,5 måned. 

Gikk veldig bra, ikke noe problem med amming, og ville nok gjort omtrent det samme hvis vi skulle hatt en til :)

Anonymkode: bb7a9...b28

Skrevet

Pappaperm fra baby var 6 mnd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med første: 6 mnd

Med andre: 15 mnd

Anonymkode: 2bff0...5c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med eldste hadde far gradert perm fra 1-1,5 år. Hadde og fri 1,5 måned etter fødsel (ferie + perm) og fri ca 1,5 måned før han startet på den graderte permen.

Med yngste hadde far perm fra 10-14 måneder.

Anonymkode: ef374...c8d

AnonymBruker
Skrevet

Far hadde permisjon da baby var nøyaktig 10 mnd - 15 mnd. 

Anonymkode: ff5c3...a8f

AnonymBruker
Skrevet

Ca. 8 måneder og frem til barnehagestart. 

Anonymkode: 1dae6...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: Fra 7,5 mnd til 15 mnd (barnehagestart)

Nr 2: Fra 10 mnd til 17 mnd (barnehagestart)

Har gått supert for alle parter begge gangene. 

Anonymkode: 3b7d4...6ea

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1: 10mnd. Hadde perm til barnet var 12mnd. Så hadde jeg ulønnet perm i 3 mnd til barnehagestart. 

Nr 2: 10mnd. Samme løsning som over. De er født i samme mnd, så passet fint. 

Nr 3. 8mnd. Permisjon til barnet var 10mnd. Så var jeg hjemme i ulønnet permisjon til barnet var 2år. 

Anonymkode: a32a2...65e

AnonymBruker
Skrevet

Aldri 🤣 barnehagestart i 8 mnd. 

Anonymkode: d4170...8ba

AnonymBruker
Skrevet

Med begge mine (våre) delte vi permisjonen likt, så far tok over da de var 5-6 mnd, og det fungerte veldig fint. Men, har en fleksibel jobb der far kom innom i lunchen så jeg kunne amme, i tillegg til ammefri - altså kortere arbeidsdager. Ikke gjennomførbart for alle. Jeg hadde også 1-2 mnd ulønnet mens vi ventet på barnehagestart. Hadde gått på veggen om jeg måtte hatt full kontinuerlig permisjon lenger enn jeg gjorde, men her er jo folk forskjellige! Litt ideologi her fra vår side mtp likeverdige omsorgspersoner, vil oppfordre alle som har mulighet (mtp jobb og barnets helse/situasjon) til det samme! 

Anonymkode: 4dc3f...02c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...