Gå til innhold

Helgetur med sambo, overraskelse

Hilde

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å kjøpe en helgetur til sambo i bursdagsgave, men er litt lost mht hvilken by..

Har lyst til å dra lengre enn Skandinavia, det bør være overkommelige priser både på fly og hotell, og vi er avhengige av å dra på ettermiddagen på torsdag (etter 16.00), og hjem igjen utpå dagen på søndag.

London er uaktuelt, vi har vært der nok.

Praha er også uaktuelt tror jeg, jeg har vært der tre ganger på et år, og selv om han ikke har vært der så tror jeg ikke at jeg orker..

Barcelona har vi vært i før.

Riga skal vi til i sommer uansett.

Han er glad i puber og barer, jeg er glad i shopping. Dette skal først og fremst være hans tur, så jeg skal nok klare å fire litt på shoppingen, men er fint om det er NOEN muligheter for å handle, ellers blir jeg jo gal! :ler: Vi er ikke sightseeingtyper, det er såvidt jeg hadde interesse av å se på Eiffeltårnet da jeg var i Paris. Vi vil oppleve liv og røre, og vi er glade i god mat og drikke.

Har tenkt på budapest, men flybillettene kom på 5000, det syns jeg var i overkant, men siden det er billig å leve der, så kanskje..?

Totalt sett hadde jeg vel håpet å få turen på totalt 6-7000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maddy

Hva med:

Barcelona - mye shopping og sikkert noen bra fotball puber ;)

Dublin er jo en herlig by da - elsker simpelthen Irland jeg da.

Aberdeen er også en ganske koselig by spør du meg :)

Ellers er jo Paris kjærlighetens by da og med masse gode resturanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Glasgow!

Drar man fra Torp får man billige billetter gjennom Ryanair. (Men vær obs på at max bagasjevekt er 15 kg!) Glasgow er en kjempehyggelig by med både shopping, barer og fotball!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Irland eller Skottland er noe ja, det har jeg faktisk ikke tenkt på en gang.

Vi var to uker i Barcelona i sommer, så det blir nok ikke den byen nå. I tillegg er det greit å ha litt kortere flytid når vi bare skal være borte en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter forslaget om Glasgow, vi var der i fjor sommer og ble veldig positivt overrasket. Flott by, hyggelige mennesker og som gjest over skriver; både shopping og puber i massevis. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Berlin! Dit kommer med billig og raskt, du kan shoppe mye og de har drøssevis at utesteder i alle varianter. Ikke er det så dyrt der heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus

Dublin (vil du gå på puber er det ingen sted bedre å dra.. ;) )

Amsterdam

Berlin

Tallin

Krakow

Lykke til med overraskelsen.. Og fortell etterpå hvor dere dro og hvordan han reagerte på overraskelsen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har bursdag 28 april, men vi får dessverre ikke dratt den helgen, så jeg tenkte på en helg i mai.

Blir mer og mer overbevist om Glasgow. Har en venninne som har studert der, skal høre litt med henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-

...jeg synes Edinburgh er en mye flottere by enn Glasgow... Glasgow foeltes "sjarmloes" i forhold. Men skal man shoppe saa har Glasgow stoerre muligheter siden den trossalt er stoerre.

Ellers er Dublin en kjempeflott by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei Newt! Prøv Amsterdam! Behagelig gå-by med prima shopping og med en pubtetthet som sambo'n din garantert vil like :) Rimelige billetter nå; Sterling billigst men med fæle avreisetider. Vi bestilte nettopp med KLM, 2 pers for ca 2500 t/r - KLM fra Gardermoen hadde best avreisetider for oss, men de flyr også fra Torp. Sentrale **hotell finner du fra 600-800 kr for dobbeltrom pr natt, søk på Venere.com. Sjekk debattsidene på VG nå, under 'Reise' og 'Amsterdam'.. Burde gi dere en prima langhelg for godt under 5000,-. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fikk nettopp bekreftet fra sjefen hans at han får fri.

"Jeg har egentlig gitt *** fri da, og da har vi plutselig ingen nerder igjen her.. Jaja, jeg får jobbe litt ekstra, bare bestill du!"

Ålreit type! :)

Amsterdam har jeg aldri hatt lyst til å dra til, helt uten å vite hvorfor, jeg har slett ikke noen grunn for å ikke skulle like den byen.

*vurdere*

Fant ut at vi sannsynligvis kan få til en fre/lør-tirsdags tur istedet, siden jeg ordnet fri for han. Da blir sikkert flybillettene litt billigere også. *glede seg*

Endret av Newt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant flybilletter til Amsterdam lørdag-tirsdag for under 2000 for to personer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
...jeg synes Edinburgh er en mye flottere by enn Glasgow... Glasgow foeltes "sjarmloes" i forhold. Men skal man shoppe saa har Glasgow stoerre muligheter siden den trossalt er stoerre.

Ellers er Dublin en kjempeflott by.

Og det går vel an å kombinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Newt! Prøv Amsterdam! Behagelig gå-by med prima shopping og med en pubtetthet som sambo'n din garantert vil like :) Rimelige billetter nå; Sterling billigst men med fæle avreisetider. Vi bestilte nettopp med KLM, 2 pers for ca 2500 t/r - KLM fra Gardermoen hadde best avreisetider for oss, men de flyr også fra Torp. Sentrale **hotell finner du fra 600-800 kr for dobbeltrom pr natt, søk på Venere.com. Sjekk debattsidene på VG nå, under 'Reise' og 'Amsterdam'.. Burde gi dere en prima langhelg for godt under 5000,-. God tur!

Må bare skrive under på Amsterdam, kjempekoselig storby som ikke er for stor. Vi var der for 7 år siden og hadde de veldig fint. Eneste er at det er en del narkotika der så området rundt sentralbanestasjonen er greit å holde seg unna. Menneskene er veldig hyggelige der og hjelpsomme. Og hvis dere skal se fotball så kan dere dra og se på Ajax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amsterdam: idyllisk langs kanalene på vår/sommer-tid

Nice: shopping, strand og puber

Budapest: spa/utendørs basseng, billig

Praha: enda billigere og mer idyllisk enn Budapest

Paris: romantisk men dyrere...

København: Skandinavia ja, men FIN by og slipper bruke mange timer på reisen!

Barcelona: strand, shopping, tapas, puber

osv osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant flybilletter til Amsterdam lørdag-tirsdag for under 2000 for to personer!  :)

Go go! Og gi tilbakemelding på hvordan det var i Amsterdam! Er nysgjerrig på hvordan byen er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på Dublin, og ikke minst Roma! Var der selv med kjæresten min for snart en måned siden og han fridde i de spanske trappene!!! :hjerter_rundt: Så jeg anbefaler selvfølgelig Roma ;)

Hva med Lisboa? Dit tror jeg jeg vil neste gang vi skal på storbyhelg! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt til Berlin, ingen tvil. Billettene kan du få for drøye 700 hos Norwegian, flyturen er superkort og byen er fantastisk. Både når det gjelder shopping og uteliv. Masse historie, og en fascinerende miks mellom supermoderne og klassisk. Jeg kan ikke få anbefalt Berlin nok, jeg ville dratt tilbake når som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...