Gå til innhold

Ferie ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er dine krav når det gjelder ferie ? Hvor lenge må du være borte fra hjemmet for det skal kalles ferie ?

Må det være en 2 ukers chartertur til varmen eller er det nok med en weekend i en norsk storby for og kalle det ferie?

Anonymkode: 29884...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En weekend i en norsk by er helg, eventuelt langhelg. Kunne aldri sagt « jeg skal på ferie til Oslo i helgen ? « rart. 

jeg tenker en uke for å kalle det ferie. Helst ikke charter. Varme, ja takk. En uke på fjellet er og ferie. 

Anonymkode: cca77...b83

• Liker 1
Skrevet

En weekend i en norsk by er en tur. 

Anonymkode: 21921...7aa

• Liker 2
Skrevet

Ferie involverer fri fra jobben utenom helg.

Anonymkode: f6b79...85b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ferie involverer fri fra jobben utenom helg.

Anonymkode: f6b79...85b

Ferie hjemme er fri fra jobben, jeg føler man må reise bort for og få ferie, da å være hjemme i flere uker inkluderer arbeidsoppgaver i hjemmet 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Må det være en 2 ukers chartertur til varmen eller er det nok med en weekend i en norsk storby for og kalle det ferie?

Jeg ville ikke prioritert å bruke ferien min til noe av dette, i alle fall ikke på sommeren. På sommeren er fri fra jobb essensielt, og jeg kan fint avvikle ferie i byen jeg bor i. Det er alltid masse å gjøre, det er stort sett alltid pent vær og varmt.

En eller annen resort i sør er fint for å komme seg gjennom vinteren.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan er dine krav når det gjelder ferie ? Hvor lenge må du være borte fra hjemmet for det skal kalles ferie ?

At jeg gjør noe annet enn jobben min. 

Anonymkode: c1974...644

• Liker 2
Skrevet

Ferie for meg er å ha fri fra jobb, enten jeg er hjemme eller på reise.

Ferieturer for meg er sjelden mer enn en uke av gangen, som regel kortere. Jeg må ikke ha lange avbrudd for å få feriefølelsen, men jeg har gjerne flere av dem. Sommerferien i fjor sommer hadde jeg en uke sammenhengende på hytta, en uke med mannen min i et annet land, tre dagers roadtrip til Vestlandet med mannen min, fire dager alene i en europeisk storby, og resten av tiden hadde vi hjemme som base, men tok diverse dagsturer som turister på hjemmebane, eller innen sånn ca en times kjøring hjemmefra. Da jeg var tilbake på jobb følte jeg at jeg hadde vært vekk en hel evighet på grunn av alt jeg hadde sett og gjort. :) 

Anonymkode: d70c9...705

• Liker 3
Skrevet

For meg er ferie å ha fri fra jobben.

Ferietur er å reise vekk.

Skrevet

Ferie for meg er ikke å ha fri fra jobb og bare være hjemme. Ferie for meg er å oppleve andre omgivelser og å reise bort. Om det nå er for 3 dager eller 3 uker. 

Anonymkode: 4387d...89c

Skrevet

Ferie for meg er fri i fra jobb for så å gjøre det man vil, ikke ting man må gjøre som å male hus, skifte kjøkken, pusse opp stua 

AnonymBruker
Skrevet

Ferie er fri fra jobb, "på ferie" er en privat reise med overnatting.

Anonymkode: 8e553...b54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...