Gå til innhold

Hvordan trapper parforhold ned?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forstår at parforholdet er over, da er spørsmålet hvordan trapper ned forholdet, og tar skrittet til skilsmisse. 

Forandringen som har skjedd er merkbart, og det er første gang jeg er mitt oppe i noe sånt. 

Hun har allerede bestemt hun skal ha leiligheten. Jeg har 50% andel.

Hun sier jeg kan hente tingene. 

Hun bryr seg ikke om meg mer. 

Kaoset jeg erfarte varte lenge. Men nå er hun fornøyd hun har fått oppholdstillatelse i Norge. Jeg ble utnyttet i 3 år. 

Anonymkode: f7521...948

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tar en kalkulert risiko når man henter seg partner fra et land om det er stor fattigdom og hvor motivasjonen til å få papirer i Europa kan stå høyere enn følelser. Om hun i tillegg var mye yngre/mer attraktiv er det klokest å innse at slikt er en slags handel. Årene til  vedkommende har fått opphold, sex og omtanke er hva du får, mot at hun får en bedre fremtid for seg og din familie. Det er ikke å utnytte. Det er en byttehandel. 

Hvordan har det seg at hun eier 50% av boligen? Den var uvanlig. 

Anonymkode: a887e...d16

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Man tar en kalkulert risiko når man henter seg partner fra et land om det er stor fattigdom og hvor motivasjonen til å få papirer i Europa kan stå høyere enn følelser. Om hun i tillegg var mye yngre/mer attraktiv er det klokest å innse at slikt er en slags handel. Årene til  vedkommende har fått opphold, sex og omtanke er hva du får, mot at hun får en bedre fremtid for seg og din familie. Det er ikke å utnytte. Det er en byttehandel. 

Hvordan har det seg at hun eier 50% av boligen? Den var uvanlig. 

Anonymkode: a887e...d16

Vi har kjøpt bolig sammen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har kjøpt bolig sammen. 

Hadde hun jobb, egenkapital og fikk eget banklån?

Anonymkode: ee5d2...9d2

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår at parforholdet er over, da er spørsmålet hvordan trapper ned forholdet, og tar skrittet til skilsmisse. 

Forandringen som har skjedd er merkbart, og det er første gang jeg er mitt oppe i noe sånt. 

Kaoset jeg erfarte varte lenge. Men nå er hun fornøyd hun har fått oppholdstillatelse i Norge. Jeg ble utnyttet i 3 år. 

Trappe ned? Aldri hørt om. Eksen flyttet ut så fort han fikk leid en leilighet. Betalte han ut av huset etter kort tid. 

Anonymkode: 2e73d...174

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare komme seg vekk så fort som mulig tenker jeg.

Jo fortere du kommer deg vekk fra henne, dess fortere får du bearbeidet og kommet deg igjen. 

Veldig trist å lese at du ble utnyttet. 

• Liker 1
Skrevet
Strigiformes skrev (10 minutter siden):

Bare komme seg vekk så fort som mulig tenker jeg.

Jo fortere du kommer deg vekk fra henne, dess fortere får du bearbeidet og kommet deg igjen. 

Veldig trist å lese at du ble utnyttet. 

Det er noen prosesser som må gjennomføres får endelig steget tar fullt ut. 

Men merker jeg piner meg selv. 

Det er ikke hyggelig i det hele tatt, og jeg angrer alt i dag. Jeg angrer dette med familiegjenforening etc. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er noen prosesser som må gjennomføres får endelig steget tar fullt ut. 

Men merker jeg piner meg selv. 

Det er ikke hyggelig i det hele tatt, og jeg angrer alt i dag. Jeg angrer dette med familiegjenforening etc. 

Huff nå fikk jeg skikkelig vondt av deg. Håper for din del at det ordner seg 🤞

At du kommer deg helskinnet ut av dette.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1. en eller begge bestemmer seg for at det skal bli slutt

2. en eller begge flytter ut

3. separasjon

4. skilsmisse

Anonymkode: 13d10...61c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dere eier leiligheten sammen, så hun kan ikke kreve at du kommer og henter tingene dine.

Dere må sammen bestemme dere for om hun eller du skal kjøpe ut den andre, eller om dere skal legge den ut på markedet. Har hun råd til å kjøpe deg ut?

Vent med å hente tingene dine til dette er avklart, og dere har en klar avtale på det med bank og/ eller advokat.

Det er utrolig synd at hun har utnyttet deg i 3 år. Nå håper jeg for din del at du ikke lar henne utnytte deg videre, men setter ned foten i fht dine ønsker også. Dere kjøpte sammen, og må derfor finne ut av dette sammen.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du og dine verdier er beskyttet av ekteskapsloven. Det du tok med deg inn får du med deg ut. Hun har ikke krav på 50% av boligen bare fordi dere har vært gift. 

Anonymkode: 4204a...3bb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det letteste er nok at dere selger leiligheten. 

Anonymkode: 11339...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Vi er nok der, mannen tåler ikke meg som partner nært, la oss ta denne for laget

Anonymkode: 2a3b2...d57

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har flyttet ut og hun bor i felles bolig, kan du kreve husleie av henne, den delen du eier. Er det lån på bolig, som dere begge betaler på 50/50, må hun betale din del av lånet (dvs husleie) om hun skal bo der inntil leiligheten blir solgt. Send husleiekrav til henne som faktura og blir det ikke betalt, går det til inkasso. Du eier fortsatt halvparten og hun kan ikke bare ta seg til rette. 

Hvis du skal ta tingene dine, ta også halvparten av interiøret. Dvs ta ting hun kanskje er litt avhengig av. Alle stoler, alle gafler, alle handduker, osv. Hun bryr seg ikke om deg mer, så speil det tilbake. Fryktelig situasjon, har vært der selv. 

Anonymkode: 90c0a...1b8

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...