Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til høsten skal jeg flytte for å studere, min kjæreste på 5 år er ferdigutdannet etter å ha vært lærling i 2 år og har nå en utdanning for å jobbe på havet og kan derfor være fleksibel mtp bosted. Han ønsker ikke å flytte hjemmefra for å bli med meg til studieby. (Vi bor på et lite sted). Selv har jeg alltid hatt lyst å flytte her ifra når jeg skal etablere meg, me han ønsker ikke det derfor har jeg sagt at vi kan bli værende. Er det egoistisk av han å ikke være villig til å flytte med meg? Jeg skal ta et 5 årig studie og at han skal besøke meg i blant i 5 år har jeg liten tro for at kommer til å funke. Trenger å høre andres tanker om situasjonen

Hilsen Jente 20 år

Anonymkode: 56134...807

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende at det er. Men noen ganger må man være egoistisk for å ta riktige valg for seg selv. 

Anonymkode: 39abc...000

• Liker 3
Skrevet

Han har ikke noe behov for å flytte ut, jeg antar at det også innebærer en høyere kostnad å flytte ut med deg. Det kan hende det er vanskeligere for han å få nytt nettverk enn det er for deg, eksempelvis. Uansett grunn, så har han sagt sitt. 

Dere er også unge, jeg synes du heller skal tenke på at dette er en fin mulighet for deg til å møte nye mennesker og etablere nytt nettverk på ny plass - alt kan skje i denne fasen i livet. Her må dere begge to velge for dere selv, og deretter se hvordan dere sammen møtes. 

Hvem vet, kanskje han synes det er hyggelig å være på besøk og kommer til å revurdere? Kanskje du kommer til å sette pris på at dere ikke bor sammen? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn noe kompromiss som fungerer for begge, men ja syns det er egoistisk så lenge han kan velge hvor han kan bo i forhold til jobben. Vil han ikke se deg mer?  5år er lenge som avstandskjærester. Hvor langt unna er det? Han kan vel flytte og reise hjemmom av og til?

Anonymkode: c5be9...86e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg flyttet til byen siden du alltid har ønsket det. Så får han gjøre hva han vil. Du kommer til å angre hvis du avlyser drømmene dine for en mann. Det er mange fisker i havet, det vet vi som har levd noen år. 

Anonymkode: 2c5aa...109

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er jo sånn sett like "egoistiske" i den forstand at dere gjør det dere ønsker. Ingen av dere har rett eller feil, dere har bare ulike ønsker om fremtiden.

Anonymkode: 82d32...980

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er det egoistisk av han å ikke være villig til å flytte med meg?

Hilsen Jente 20 år

Det er egoistisk å forvente at han skal flytte med deg.

Anonymkode: 32f86...d3a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til høsten skal jeg flytte for å studere, min kjæreste på 5 år er ferdigutdannet etter å ha vært lærling i 2 år og har nå en utdanning for å jobbe på havet og kan derfor være fleksibel mtp bosted. Han ønsker ikke å flytte hjemmefra for å bli med meg til studieby. (Vi bor på et lite sted). Selv har jeg alltid hatt lyst å flytte her ifra når jeg skal etablere meg, me han ønsker ikke det derfor har jeg sagt at vi kan bli værende. Er det egoistisk av han å ikke være villig til å flytte med meg? Jeg skal ta et 5 årig studie og at han skal besøke meg i blant i 5 år har jeg liten tro for at kommer til å funke. Trenger å høre andres tanker om situasjonen

Hilsen Jente 20 år

Vil du virkelig være med en fyr som er borte på havet? Du blir i praksis alenemor største delene av tiden. 

Kanskje du skal være litt egoistisk nå?

Anonymkode: ad95a...64b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hilsen Jente 20 år

Du MÅ dra og fullføre drømmen din. Er det meningen at det skal bli dere så blir det det. Du er 20- altfor ung til å ikke følge drømmene dine! Han tar jo også et valg- om å ikke følge med deg?

Anonymkode: b1b09...7a9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...