Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 Fikk brev fra Bergen Kommune nå om at småtten ikke har fått barnehageplass. Ingen umiddelbar krise for min del, men lurer på hva jeg foretar meg videre... Vil jeg motta noen som helst form for "De rykker stadig frem i køen"-brev, eller hører jeg ikke noe mer før den dagen jeg mottar et "nå har du fått plass"-brev? Det står at jeg selv kan kontakte de barnehagene jeg har søkt på. Er det for å høre hvor på deres lister jeg står? Noen som har erfaring med hvor lang tid det normalt tar før man mottar barnehageplass i Bergen?
Gjest Maddy Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Ville sjekka hvor langt bak du står på venteliste og så ville jeg tatt en telefon til barnehagene. Dersom dette ikke fører frem så blir det vel Dagmamma du må søke etter. Håper at det kan løse seg for dere.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Ville sjekka hvor langt bak du står på venteliste← Hvordan gjør jeg det? Var inne på kommunen sine sider, men der fant jeg bare oversikt over hvor jeg har søkt o.l. Ingenting om hvor langt bak på ventelisten vi står...
Gjest Maddy Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Hvordan gjør jeg det? Var inne på kommunen sine sider, men der fant jeg bare oversikt over hvor jeg har søkt o.l. Ingenting om hvor langt bak på ventelisten vi står... ← Du kan ta en telefon til Kommunen eller de aktuelle barnehagene du har søkt plass i. Det gjorde vi med eldstejenta vår.
Plonk Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 Ring barnehagene du har søkt på. De kan opplyse deg om hvor du står på listen. Hvor gammelt er barnet ditt? I følge BT skal det være umulig å få barnehageplass til ettåringer (de som er født i 2005) i år. Plonkeliten er født i 2004, og vi fikk brev om plass i går, hadde faktisk ikke trodd det heller skulle gå, for da jeg ringte barnehagen for et par uker siden, var vi på 21. plass. Så vi ble rimelig lettet....
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Hvor gammelt er barnet ditt? I følge BT skal det være umulig å få barnehageplass til ettåringer (de som er født i 2005) i år. ← Født 2005.. så da er det vel imulig å få plass da.. Får ta meg en ringerunde på mandag...
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Flytt til Voss! Her har me full dekning. 1-åringar får plass på dagen. Er du sjukepleiar? Då har me jobb til deg.
Cilla Skrevet 7. april 2006 #8 Skrevet 7. april 2006 Jeg tok ringerunden i går, men må nok belage meg på å ikke få plass. De fleste barnehagene kunne ikke si noe nummer på hvor i ventelisten vi var, det kom an på hvilken plass som ble ledig, ikke sikkert at den passet til nr 1 på listen, men til nr 5. Men de kunne si at jeg ikke lå noe bra an
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #9 Skrevet 7. april 2006 Flytt til Voss! Her har me full dekning. 1-åringar får plass på dagen. Er du sjukepleiar? Då har me jobb til deg. ← Er allmennlærer.. har dere bruk for det?
Elle Melle Skrevet 7. april 2006 #10 Skrevet 7. april 2006 Jeg kjenner en liten bergenser som er født i juni 05, og de fikk plass! Tydeligvis ikke alt som står i Bt som stemmer...
Litz Skrevet 7. april 2006 #11 Skrevet 7. april 2006 Dere står i det minste på venteliste med plasseringer. Her i Oslo, da datteren min var så liten at hun gikk i barnehage, hadde de forandret reglene sånn at det ikke er noen plassering på ventelisten. Altså, man blir stående på venteliste hos alle barnehagene man søker på, men når det blir en ledig plass så trekkes det blandt alle barna på ventelisten om hvem som skal få plassen. Det spiller ingen rolle om man har stått på ventelisten i 1 mnd eller 3 år, alle har like "stor" sjans til å få plassen. Dvs at i teorien så kan man risikere å ikke få kommunal barnehageplass i det hele tatt her i Oslo. Vi brukte privat dagmamma i 2 år først, så 1 år i privat barnehage før hun fikk plass i kommunal barnehage. Nå har hun begynt på skolen så jeg har heldigvis ikke den bekymringen lenger. Lykke til, til alle dere som står på venteliste.
marta Skrevet 8. april 2006 #12 Skrevet 8. april 2006 Skal det ikke vere full barnehagedekning nå da , egentlig?? Heldig vis bor jeg i en kommune der dette ikke er et problem i det hele tatt:)
Gjest xio Skrevet 8. april 2006 #13 Skrevet 8. april 2006 Er vel like mye full barnehagedekning i Norge som det er fred i Midt-Østen.....
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #14 Skrevet 10. april 2006 Jeg har heller ikke fått barnehageplass til mitt barn. Håper virkelig h*n får plass i løpet av 2006. Alternativet er jo dagmamma, men den sjansen vet jeg ikke om jeg tør å ta. Hører så mye rart om dagmammaer; doper ungene og det som verre er. Får nok bare gå å sparke i beina(les: gå arbeidsledig) til jeg får barnehageplass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå