Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2026 den 23.17):

Dagen i dag startet med at jeg fikk en overhøvling fordi hendene mine ikke var nyvasket når jeg tok ut av oppvaskmaskinen og at jeg hadde puttet noe søppel i feil dunk. Jeg fikk høre at jeg var ubetenksom, ikke brydde meg og at jeg var som et barn. 

Dette skjer ikke ofte, men det har skjedd før. Kjenner at jeg mister helt livsgnisten av sånne kommentarer. Sier tydelig fra at dette er ugrei måte og kommunisere på. Men ender med at jeg begynner å gråte. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg trengte å skrive det ned og få det ut. 

Anonymkode: 2020d...a4a

Du er overfølsom og ovverreagerer på grunn av en bagatell. Alle kan ha en dårlig dag. 

Anonymkode: 09ac4...0ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er overfølsom og ovverreagerer på grunn av en bagatell. Alle kan ha en dårlig dag. 

Anonymkode: 09ac4...0ba

Helt uenig. Kan man ikke behandle andre mennesker med respekt, så har man et stort problem...

Å bagatellisere en slik adferd er ikke greit. Det er manipulativt. 

Har man en dårlig dag så kan man si det, og bli møtt med forståelse. Ta det litt med ro den dagen. 

Man kjefter ikke.

Og er man uheldig og gjør det, så ber man om unnskyldning og tilgivelse...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Blir helt sjokkert av å høre alle bakteriehysteriske mennesker her inne.

Har aldri falt meg inn å vaske hender før jeg tar ut av oppvaskmaskinen. Har aldri gjort det og kommer heller aldri til å gjøre det. Ærlig talt. Vi trenger litt bakterier!

Hilsen en som har oppdratt 3 voksne barn som aldri var syke. Mistenker sterkt at det henger sammen med min mangel på hysteri og normal bakterieflora i heimen!

Anonymkode: 84c4b...9d0

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Si til han når dere er rolige og ikke krangler. Si at: "Når du snakker til meg på den måten der så mister jeg følelsene mine for deg. Så hver gang du snakker til meg på den måten så mister jeg mer og mere følelser for deg. Og fortsetter det så kommer jeg til å gå i fra deg en dag".

Hvis ikke han endrer seg etter det så bryr han seg ikke. Og da håper du går i fra han. Ingen mann skal få deg til å gråte. Han kjefter på deg for fille ting/ikke saker.

Det er kun ok å kjefte hvis du foreksempel har hatt sex med faren hans. Ikke for det han kjefter for. Helt idiotisk. Han får velge hva som viktigs for han. Å kjefte for bagateller eller dine følelser.

Anonymkode: 8bb36...6ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 16.14):

Dramaqueen?

Anonymkode: 32177...d0e

Hun ber om hjelp og du kaller henne dramaqueen. Fuck off. 🖕

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 16.24):

Når mannen her i huset kjefter og smeller om sånne ting som søppel i feil dunk, manglende håndvask før man tømmer oppvaskmaskinen, eller hvor mye dopapir som brukes(!!), handler det nesten aldri om det han bråker om. Det handler stort sett alltid om dypere ting som plager ham. Å føle seg oversett eller ikke respektert, savner kvalitetstid sammen med meg, mye stress på jobb, moren hans som maser på ham om et eller annet ...

Anonymkode: 37505...19a

Hva så? Hvordan er det ts sitt problem. Uansett hva som har skjedd i mitt liv. Så har jeg aldri tatt det utover noen. 

Finnes ingen unnskyldning over å få samboer til å grine. En ekte mann beskytter sin samboer, ikke får henne til å gråte. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 10.13):

Vi tar på ting uten å vaske oss først, trekker opp do med do lokket oppe. Tar på offentlige gelender og kan fort spise ute da uten å få desinfisert hendene. Vi klapper bikkja kronisk uten å tenke over håndvask i forhold til det, spiser ting som datt på bakken om vi er på tur og det ikke ble synlig skittent og listen bare fortsetter og fortsetter. Folk må gjerne være nøyere, jeg kan også bli med på deres regler om de formidler dem på en trivelig måte, de eneste folka jeg ikke orker er de som kan finne på å snakke sånn til andre mennesker som samboeren til TS, der trekkerjeg grensen, det er folk jeg ikke orker å ha med å gjøre

Anonymkode: fb3b0...2dc

Hvorfor legger du ikke ned dolokket? Ikke når du har bæsjet heller? 

I så fall har du bæsj og tiss utover hele badet. 

Anonymkode: c3826...f09

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thirdy skrev (På 10.2.2026 den 19.40):

Du syns det er greit å ta på tallerkner, bestikk og annet som andre folk skal spise av, uten å vaske henda først? Sært..

Man tar ikke der du har leppene dine. Man tar i skaftet på bestikk og kjøkkenredskaper. I bunnen/utenpå på glass og kopper. I kanten og under fatene. Man tenker jo over hvor man tar og hvor skitten man er.

Hvis ts like for sto og pillet seg i nesa eller lignende ekkel atferd like før så ville jeg forstått at han sa noe. Men ellers ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.2.2026 den 23.17):

Dagen i dag startet med at jeg fikk en overhøvling fordi hendene mine ikke var nyvasket når jeg tok ut av oppvaskmaskinen og at jeg hadde puttet noe søppel i feil dunk. Jeg fikk høre at jeg var ubetenksom, ikke brydde meg og at jeg var som et barn. 

Dette skjer ikke ofte, men det har skjedd før. Kjenner at jeg mister helt livsgnisten av sånne kommentarer. Sier tydelig fra at dette er ugrei måte og kommunisere på. Men ender med at jeg begynner å gråte. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg trengte å skrive det ned og få det ut. 

Kanskje på tide at du begynner å konsentrere deg om arbeidsoppgavene.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen sagt at jeg skulle vaske meg på hendene før jeg tok ut av oppvaskmaskinen, så hadde jeg blitt ganske fornærmet. Jeg har ikke som vane å klø meg selv i skrittet eller ræven. Jeg vasker meg på hendene etter toalettbesøk og ellers ved behov. Ekstremt renslighet er ikke noe bra, og kan også føre til mental sykdom.

Anonymkode: 42fc1...f59

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva så? Hvordan er det ts sitt problem. Uansett hva som har skjedd i mitt liv. Så har jeg aldri tatt det utover noen. 

Finnes ingen unnskyldning over å få samboer til å grine. En ekte mann beskytter sin samboer, ikke får henne til å gråte. 

Det er jeg helt enig i, siste avsnitt altså. Jeg tenkte mer i den retningen at det kan handle om noe annet enn de konkrete tingene han går til personangrep for. Og da kan det å vaske hendene og dobbeltsjekke at søppelet havnet i riktig dunk være som å lindre symptomet uten å se på sykdommen som forårsaker symptomene. Det er i alle fall min erfaring, at når han kjefter om oppvasken handler det sjeldent om oppvasken i seg selv, det handler oftere om noe annet. Og da hjelper det ikke å sørge for at oppvasken er ajour til enhver tid, annet enn at det ikke lenger er oppvasken jeg får kjeft for. Da er det noe annet jeg gjør eller ikke gjør som plutselig blir problemet.

Det kan også hende at det med å vaske hendene først handler om noe dypere for ham enn bare vanlig hygiene. Det er fortsatt hans problem, men noe å ha i bakhodet.

Anonymkode: 37505...19a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2026 den 22.28):

Hva tenker du vil skje om du ikke vasker hendene før du tar på bestikket?

Anonymkode: 2a785...de0

Tullete svar. Det handler ikke om at man er redd for at skal SKJE noe, selv om man selvsagt kan overføre smitte på den måten. Det handler også om at det er ekkelt og uappetittlig. 

Anonymkode: dcbf2...08c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og da hjelper det ikke å sørge for at oppvasken er ajour til enhver tid, annet enn at det ikke lenger er oppvasken jeg får kjeft for. Da er det noe annet jeg gjør eller ikke gjør som plutselig blir problemet

Kan jo forklare en del. For noen kan jo føle at ingenting av det de gjør er godt nok eller det blir alltid feil, fordi den andre partneren kritiserer eller kjefter på deg uansett. Det kan jo ligge noe i dynamikken mellom de to eller den ene sliter med noe og lar det gå utover den andre. Eneste løsningen er å komme til bunns i problemet, finne hva som utløser dette. Kan hende vedkommende skjems over noe, sliter med noe utenom eller det er partneren sin "feil" fordi følelsene har endret seg. 

Ubehagelig å ikke vite og sikkert ubehagelig for den som sliter med det, for kanskje man er redd for å innse hva som virkelig er sakens kjerne her. 

Anonymkode: 62b0a...6a4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 6.55):

3 år

Bor dere sammen hele tiden eller reiser han mye og er borte mye i perioder?

Anonymkode: 0c3f7...e36

Skrevet

Jeg har også en type som kan klikke for sånne småting, derfor bor vi ikke sammen 😏Prøvde for mange år siden å være samboere, det gikk i 3 mnd før jeg ikke gadd det. Nå har vi hvert vårt hus og forholdet er mye bedre. Skjønner deg godt ts, ikke ok å få en overhøvling for bagateller 🥺

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Man tar ikke der du har leppene dine. Man tar i skaftet på bestikk og kjøkkenredskaper. I bunnen/utenpå på glass og kopper. I kanten og under fatene. Man tenker jo over hvor man tar og hvor skitten man er.

Hvis ts like for sto og pillet seg i nesa eller lignende ekkel atferd like før så ville jeg forstått at han sa noe. Men ellers ikke.

Hvordan klarer du å ta i skaftet på bestikket når det står ned i bestikk-kurven ? Bruker du klype ? Hadde nemlig en diskusjon om dette på jobb. Noen var fast bestemt på at skaftet på bestikket skulle være ned og tuppen på skje, gaffel og kniv står opp, ellers ble det ikke rent. 

Jeg er forsåvidt uenig, setter alltid tuppen på bestikket ned, både i oppvaskmaskin og ved servering, slik at når folk skal hente seg bestikk, tar de ikke på den delen som rører leppene. Men det er vel hysterisk oppførsel....

Anonymkode: 62b0a...6a4

AnonymBruker
Skrevet

Har sett flere tråder her inne om hvor jævlig håpløse menn man har som ikke vasker hendene før de tar ut av oppvaskmaskinen. Skitne grinete guttevalper som ikke klarer de enkleste ting og det ene med det andre. Men fordi TS gråter når noen sier det til henne er sympatien nær uten grenser. 

Anonymkode: 61b7e...43d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 0.00):

Dette er ikke noe vi praktiserer hjemme her. Vi vasker hender etter toalettbesøk og andre urene oppgaver. Ikke før man tar i et glass for å sette i skapet.. 

Anonymkode: 0b1bf...271

Man tar gjerne på tindene på gafler når man tar ut av maskinen. Og i dag så er de fleste mye på telefonene sin som er med på kollektivtrafikk, jobbtastatur, tatt på etter at man har åpnet dører ute i det offentlige rom. Har man tastet litt på tlf mellom toalettbesøkvask og å ta ut av oppvaskmaskina så er det jo litt ekkelt.

Anonymkode: 96792...fa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har aldri falt meg inn å vaske hender før jeg tar ut av oppvaskmaskinen. Har aldri gjort det og kommer heller aldri til å gjøre det. Ærlig talt. Vi trenger litt bakterier!

Hilsen en som har oppdratt 3 voksne barn som aldri var syke. Mistenker sterkt at det henger sammen med min mangel på hysteri og normal bakterieflora i heimen!

Litt selvskryt før vi går inn i helgen der ja!

Anonymkode: 96792...fa4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 0.52):

Men har du tenkt på at telefonen f.eks, har enormt masse bakterier på seg? Telefonen har man med seg overalt, også når man er ute og tar i dørhåndtak fulle av bakterier osv, også overfører man bakterier til telefonen. Telefonen og nøkler er to verstinger. Så hvis man sitter og scroller på telefonen hjemme, for så å ta i mat eller ta ut av oppvaskmaskinen, så er det veldig uhygienisk. Derfor vasker jeg alltid hendene før jeg tar ut av oppvaskmaskinen og før jeg tar i mat osv.

Anonymkode: 983e5...3ec

AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 8.19):

Alle skal vaske hendene før man tar i oppvaskemaskin som er ren og ting skal på plass, noe annet er EKKELT!

Anonymkode: f1f00...339

AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 13.24):

Veldig spesielt å ikke vaske hendene før man skal sette rene glass på plass i skapet. For ikke å snakke om bestikk. Blir litt satt ut over hvor grisete mange er.. 

Anonymkode: ef0b5...017

Dere som skriver over her: Vasker dere alltid også fingrene før dere dekker på bordet med de samme koppene også? Hvis ikke er det totalt bortkastet å vaske fingene før dere tar ut av oppvaskmaskinen. 

AnonymBruker skrev (På 12.2.2026 den 23.12):

Enig :)

AnonymBruker skrev (På 9.2.2026 den 16.08):

Hvor ofte blir dere syke da? Eller får vondt i magen o.l? Lurer oppriktig. Jeg er en av de som aldri hadde klart det du forteller om her.

Anonymkode: 983e5...3ec

Ca en dag annethvert år de siste årene, og da forkjølelse. Omgangssjuke har jeg ikke hatt det jeg minnes. Ikke engang de 2-3 gangene ungene spydde, fikk jeg det. Mulig kroppen min er vant med bakterier og ikke reagerer på dem.

Anonymkode: 62cf6...522

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...