Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dagen i dag startet med at jeg fikk en overhøvling fordi hendene mine ikke var nyvasket når jeg tok ut av oppvaskmaskinen og at jeg hadde puttet noe søppel i feil dunk. Jeg fikk høre at jeg var ubetenksom, ikke brydde meg og at jeg var som et barn. 

Dette skjer ikke ofte, men det har skjedd før. Kjenner at jeg mister helt livsgnisten av sånne kommentarer. Sier tydelig fra at dette er ugrei måte og kommunisere på. Men ender med at jeg begynner å gråte. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg trengte å skrive det ned og få det ut. 

Anonymkode: 2020d...a4a

Dette er vel hverdagen til mange menn. Får kritikk og overhøvling for bagateller og til og med oppdiktede husligheter. 

Alle slike kvinner får 100% støtte på KG og støtteerklæringer om at mannen har lav boevne (og lav intelligens) 

👏

Anonymkode: 3bd51...436

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alle skal vaske hendene før man tar i oppvaskemaskin som er ren og ting skal på plass, noe annet er EKKELT!

Anonymkode: f1f00...339

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ekkelt! Trekker du opp i do, med dolokket oppe også?

Anonymkode: d8e3d...fef

Jeg pleier å si til mannen min at han skal vaske hendene før han tar ut av oppvaskmaskinen. Sier det på en hyggelig måte da. Men stusser over at han ikke gjør det av seg selv.

Spiser dere noen gang ute på restaurant eller kafé? For der skal jeg love deg at ingen vasker hendene eller tar på hansker før de rydder ut av oppvaskmaskinen 😅 Har jobbet flere steder med matservering og det har jeg aldri sett. Kanskje greit å vite hvis man syns det er ekkelt i eget hjem.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Svett.svele skrev (20 minutter siden):

Spiser dere noen gang ute på restaurant eller kafé? For der skal jeg love deg at ingen vasker hendene eller tar på hansker før de rydder ut av oppvaskmaskinen 😅 Har jobbet flere steder med matservering og det har jeg aldri sett. Kanskje greit å vite hvis man syns det er ekkelt i eget hjem.

Jepp

Bare tenk på bestikket som ligger til gjestene på kafeen. Hvor mange har ikke puttet hendene sine der ? Nasty hvis man tenker på det, best å la være (å tenke altså).

På jobb tar enkelte ut av felles - oppvaskmaskinen og de vasker ivertfall ikke hendene sine før. Har tatt på tastatur, penner og kopimaskin som tusenvis av andre før har tatt på. Derfor har jeg mitt eget bestikk og kaffekopp som jeg vasker selv. Sikkert hysterisk, men jeg gidder ikke å spise andres bæsj. Men spiser av fat og bestikk på jobb om noen har med kake e.l. til fellesen, litt høflig er man jo. Selv om tankene er der. Går som regel bra. Hvis man blir dårlig, så får man jo rensket opp i systemet 😂

Anonymkode: 62b0a...6a4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min erfaring er at dette ikke blir bedre, men verre. Folk som skjeller ut andre for slikt mangler noen sperrer. Se for deg alt du kan få kjeft for når ungene kommer og du virkelig er sårbar❤️ Jeg ble og har brukt mange år i behandling for ptsd symptomer. Det begynte akkurat slik…kjeft og overhøvlinger «når som helst» for ganske små ting. Ikke fulgt systemet i skapet, ikke satt ting der han mente de skulle være osv. Jeg ble et nervevrak og en skygge av meg selv. Du bør virkelig vurdere om du vil dele livet med noen som behandler deg slik 😕

Anonymkode: 82e52...30c

Og tilslutt ender det kanskje med at en skjuler blåmerker.

Anonymkode: fab44...cac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vi tar på ting uten å vaske oss først, trekker opp do med do lokket oppe. Tar på offentlige gelender og kan fort spise ute da uten å få desinfisert hendene. Vi klapper bikkja kronisk uten å tenke over håndvask i forhold til det, spiser ting som datt på bakken om vi er på tur og det ikke ble synlig skittent og listen bare fortsetter og fortsetter. Folk må gjerne være nøyere, jeg kan også bli med på deres regler om de formidler dem på en trivelig måte, de eneste folka jeg ikke orker er de som kan finne på å snakke sånn til andre mennesker som samboeren til TS, der trekkerjeg grensen, det er folk jeg ikke orker å ha med å gjøre

Anonymkode: fb3b0...2dc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Dette er ikke noe vi praktiserer hjemme her. Vi vasker hender etter toalettbesøk og andre urene oppgaver. Ikke før man tar i et glass for å sette i skapet.. 

Anonymkode: 0b1bf...271

Veldig spesielt å ikke vaske hendene før man skal sette rene glass på plass i skapet. For ikke å snakke om bestikk. Blir litt satt ut over hvor grisete mange er.. 

Anonymkode: ef0b5...017

• Liker 1
Skrevet

Jeg vasker hendene før jeg tar ut av oppvaskmaskinen.. 🙄 

Anonymkode: 687eb...9f5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig spesielt å ikke vaske hendene før man skal sette rene glass på plass i skapet. For ikke å snakke om bestikk. Blir litt satt ut over hvor grisete mange er.. 

Anonymkode: ef0b5...017

Jeg tar aldri på drikkekanten på glass og tar bare på håndtak på bestikk osv når det blir tatt ut av oppvaskmaskinen. Tar ut av maskinen på morgen, da har jeg uansett nettopp vasket meg, men har har ordnet frokost. Anser det som ren nok på hendene. 

Anonymkode: 2a358...292

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi tar på ting uten å vaske oss først, trekker opp do med do lokket oppe. Tar på offentlige gelender og kan fort spise ute da uten å få desinfisert hendene. Vi klapper bikkja kronisk uten å tenke over håndvask i forhold til det, spiser ting som datt på bakken om vi er på tur og det ikke ble synlig skittent og listen bare fortsetter og fortsetter. Folk må gjerne være nøyere, jeg kan også bli med på deres regler om de formidler dem på en trivelig måte, de eneste folka jeg ikke orker er de som kan finne på å snakke sånn til andre mennesker som samboeren til TS, der trekkerjeg grensen, det er folk jeg ikke orker å ha med å gjøre

Anonymkode: fb3b0...2dc

Hvor ofte blir dere syke da? Eller får vondt i magen o.l? Lurer oppriktig. Jeg er en av de som aldri hadde klart det du forteller om her.

Anonymkode: 983e5...3ec

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men ender med at jeg begynner å gråte. 

Anonymkode: 2020d...a4a

Dramaqueen?

Anonymkode: 32177...d0e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jepp

Bare tenk på bestikket som ligger til gjestene på kafeen. Hvor mange har ikke puttet hendene sine der ? Nasty hvis man tenker på det, best å la være (å tenke altså).

På jobb tar enkelte ut av felles - oppvaskmaskinen og de vasker ivertfall ikke hendene sine før. Har tatt på tastatur, penner og kopimaskin som tusenvis av andre før har tatt på. Derfor har jeg mitt eget bestikk og kaffekopp som jeg vasker selv. Sikkert hysterisk, men jeg gidder ikke å spise andres bæsj. Men spiser av fat og bestikk på jobb om noen har med kake e.l. til fellesen, litt høflig er man jo. Selv om tankene er der. Går som regel bra. Hvis man blir dårlig, så får man jo rensket opp i systemet 😂

Anonymkode: 62b0a...6a4

Det er i overkant nevrotisk å tenke at man kan bli dårlig av å bruke fat og bestikk som er vasket på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 36a82...5ef

• Liker 2
Skrevet

Helt unødvendig måte å prate til deg på, men samtidig kan det kanskje ligge litt frustrasjon over at du har gjort dette flere ganger uten å ta poenget? Han føler kanskje du ikke respekterer han, som gjør at han snakker til deg uten respekt.

----------
For å avspore litt ekstra:

Ser mange her ikke skjønner poenget med å ha god håndvaskhygiene når man berører noe som flere andre skal ta på. Om man tar på kanten av et glass eller ikke endrer ikke at du tar et sted hvor en person som var full av drit på hendene har tatt, som viderefører den driten til deg.

En lukker dolokket før en spyler slik at driten ikke sprer seg unødvendig i rommet, en har også tannbørsten i et lukket skap/skjermet fra alt som florerer. At det er bakterier over alt på alt, betyr ikke at det er korrekte bakterier det er trygt å få i seg, ei heller at man elsker tanken på å få det i seg.

Om en ikke skjønner implikasjonene av dette, kan en vel i hvert fall forstå det psykologiske rundt det. 

Jeg blir ikke overrasket lenger, vet ikke hvor mange ganger jeg har brukt toalett på jobb, og hørt folk sprute ut av seg på nabotoalettet, og forsvinne rett ut døren. Ingen vask som gikk på eller av... Det var jo til og med folk som ikke brukte masker under covid. Dumme mennesker over alt.<

Nå er jeg heldigvis nesten aldri syk, men liker å tenke at hvis jeg hadde svekket immunsystem, så kunne jeg allikevel ha litt kontroll på ting.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva er ekkelt med å ta ut av oppvaskmaskinen? De fleste voksne klarer helt fint å ta en vurdering på om håndvask er nødvendig eller ikke, helt på egen hånd. 

Alle skal vaske hendene før man tar i oppvaskemaskin som er ren og ting skal på plass, noe annet er EKKELT!

Tror kanskje at dere to ikke bør spise noen andre plasser enn hjemme. Ikke på restaurant engang..

Anonymkode: cb4ca...187

• Liker 2
Skrevet

Når mannen her i huset kjefter og smeller om sånne ting som søppel i feil dunk, manglende håndvask før man tømmer oppvaskmaskinen, eller hvor mye dopapir som brukes(!!), handler det nesten aldri om det han bråker om. Det handler stort sett alltid om dypere ting som plager ham. Å føle seg oversett eller ikke respektert, savner kvalitetstid sammen med meg, mye stress på jobb, moren hans som maser på ham om et eller annet ...

Anonymkode: 37505...19a

Skrevet

Må innrømme at jeg aldri har tenkt til over dette eller sett det bli praktisert av noen andre.

Anonymkode: 5eb67...cab

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dramaqueen?

Anonymkode: 32177...d0e

Det å bruke dette ordet om andre er hersketeknikk, og viser til lav emosjonell intelligens.

Anonymkode: 983e5...3ec

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis det bare skjer i ny og ne er det vel normalt? Ro deg ned. Snakk sammen.

Skrevet

Dette er vel hverdagen til mange menn. Får kritikk og overhøvling for bagateller og til og med oppdiktede husligheter. 

Alle slike kvinner får 100% støtte på KG og støtteerklæringer om at mannen har lav boevne (og lav intelligens) 

👏

Anonymkode: 3bd51...436

Støttes 100%.

Skrevet

Jeg har ocd og er veldig redd bakterier og tenker mye på hva som rører hva. Kan være det er noe som ulmer der, og at det er en del frykt i samboeren din. 

Anonymkode: 4a272...9ea

Skrevet (endret)

Ikke greit å si fra sånn og det hadde jeg ikke orket å finne meg i uansett (med mindre dette er noe som har vært oppe mange ganger og som du har sagt deg enig i, men fortsetter å ikke gjøre det du har lovt og man kan forstå at motparten blir frustrert), men samtidig har jo vedkommende ett poeng.. greit nok at det sikkert går helt fint, ingen som dør osv, men de fleste av oss har mobiler osv vi er borti med jevne mellomrom som er alt annet enn rene, og kopper osv skal brukes av andre. Både andre familiemedlemmer og evt besøk, i tillegg til at dette er ting som gjerne er i kontakt med mat/munn/ansikt. Man bør absolutt vaske hendene først selv om man har generelt god/normal håndhygiene. Bor man med andre/har besøk i ny og ned så bør man tenke over at ikke alle er like komfortable med dine bakterier som du kanskje er selv. 

Kaste søppel feil er vell kanskje en glipp, men hvor ofte skjer det siden det kommer reaksjoner? Ikke så vanskelig å få rask på rett plass eller oppdage det og flytte det over til rett plass om man glemmer seg/ikke følger med helt. 

Endret av Crazydoglady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...