Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dagen i dag startet med at jeg fikk en overhøvling fordi hendene mine ikke var nyvasket når jeg tok ut av oppvaskmaskinen og at jeg hadde puttet noe søppel i feil dunk. Jeg fikk høre at jeg var ubetenksom, ikke brydde meg og at jeg var som et barn. 

Dette skjer ikke ofte, men det har skjedd før. Kjenner at jeg mister helt livsgnisten av sånne kommentarer. Sier tydelig fra at dette er ugrei måte og kommunisere på. Men ender med at jeg begynner å gråte. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg trengte å skrive det ned og få det ut. 

Anonymkode: 2020d...a4a

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dagen i dag startet med at jeg fikk en overhøvling fordi hendene mine ikke var nyvasket når jeg tok ut av oppvaskmaskinen og at jeg hadde puttet noe søppel i feil dunk. Jeg fikk høre at jeg var ubetenksom, ikke brydde meg og at jeg var som et barn. 

Dette skjer ikke ofte, men det har skjedd før. Kjenner at jeg mister helt livsgnisten av sånne kommentarer. Sier tydelig fra at dette er ugrei måte og kommunisere på. Men ender med at jeg begynner å gråte. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg trengte å skrive det ned og få det ut. 

Hvor lenge har dere vært samboere? 

Anonymkode: 1240d...c73

Skrevet

Har du fått en unnskyldning? 

Anonymkode: 63de8...590

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg pleier å si til mannen min at han skal vaske hendene før han tar ut av oppvaskmaskinen. Sier det på en hyggelig måte da. Men stusser over at han ikke gjør det av seg selv.

Anonymkode: d8e3d...fef

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg pleier å si til mannen min at han skal vaske hendene før han tar ut av oppvaskmaskinen. Sier det på en hyggelig måte da. Men stusser over at han ikke gjør det av seg selv.

Dette er ikke noe vi praktiserer hjemme her. Vi vasker hender etter toalettbesøk og andre urene oppgaver. Ikke før man tar i et glass for å sette i skapet.. 

Anonymkode: 0b1bf...271

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke noe vi praktiserer hjemme her. Vi vasker hender etter toalettbesøk og andre urene oppgaver. Ikke før man tar i et glass for å sette i skapet.. 

Ekkelt! Trekker du opp i do, med dolokket oppe også?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det er hysterisk. Om dere dere har god håndhygiene ellers, så er det ikke nødvendig å vaske hendene før man tar ut av oppvaskmaskinen. Da bør du i så fall revurdere hvor rent resten av hjemmet deres er, hvis du tror at dere blir møkkete smittebærere etter å eksistere i eget hjem… 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men har du tenkt på at telefonen f.eks, har enormt masse bakterier på seg? Telefonen har man med seg overalt, også når man er ute og tar i dørhåndtak fulle av bakterier osv, også overfører man bakterier til telefonen. Telefonen og nøkler er to verstinger. Så hvis man sitter og scroller på telefonen hjemme, for så å ta i mat eller ta ut av oppvaskmaskinen, så er det veldig uhygienisk. Derfor vasker jeg alltid hendene før jeg tar ut av oppvaskmaskinen og før jeg tar i mat osv.

Anonymkode: 983e5...3ec

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor lenge har dere vært samboere? 

3 år

Skrevet

Har du fått en unnskyldning? 

Anonymkode: 63de8...590

Halvveis, men kun fordi jeg begynte å gråte. Noe jeg virkelig prøvde å ikke gjøre, men tårene bare renner 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

3 år

Og når du skriver at dette ikke skjer ofte, hva innebærer det? 

Skrevet

Jeg har aldri tenkt over dette, da jeg tenker at jeg har normalt god håndhygiene. Men takk for at du deler at det er flere som vasker hendene før. Jeg kan gjerne begynne med det. Men måten det blir kommunisert på er jo viktigheten her. 

ts

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og når du skriver at dette ikke skjer ofte, hva innebærer det? 

Har kanskje skjedd 5 ganger før, at det blir så ille at jeg bare gråter. 

ts

Skrevet

Selv om han formulerte seg dumt, har han rett. God grunn til å ha håndsåpe på kjøkkenet. 

Anonymkode: 9f901...9c6

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Jeg lurer på hva som skjer i hodet hans, når han snakker til deg på den måten? Går han å bærer på mye irritasjon og ting han egentlig vil «korrigere» deg på, men som han holder tett om? Når har derfor først sier i fra, kommer det veldig hardt ut? 

Skrevet

Pertentlig kan være positivt, mange slasker rundt omkring. Overdreven renslighet og hysteri er noe helt annet. 

Anonymkode: 23a2f...167

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

ts

Min erfaring er at dette ikke blir bedre, men verre. Folk som skjeller ut andre for slikt mangler noen sperrer. Se for deg alt du kan få kjeft for når ungene kommer og du virkelig er sårbar❤️ Jeg ble og har brukt mange år i behandling for ptsd symptomer. Det begynte akkurat slik…kjeft og overhøvlinger «når som helst» for ganske små ting. Ikke fulgt systemet i skapet, ikke satt ting der han mente de skulle være osv. Jeg ble et nervevrak og en skygge av meg selv. Du bør virkelig vurdere om du vil dele livet med noen som behandler deg slik 😕

Anonymkode: 82e52...30c

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Men har du tenkt på at telefonen f.eks, har enormt masse bakterier på seg? Telefonen har man med seg overalt, også når man er ute og tar i dørhåndtak fulle av bakterier osv, også overfører man bakterier til telefonen. Telefonen og nøkler er to verstinger. Så hvis man sitter og scroller på telefonen hjemme, for så å ta i mat eller ta ut av oppvaskmaskinen, så er det veldig uhygienisk. Derfor vasker jeg alltid hendene før jeg tar ut av oppvaskmaskinen og før jeg tar i mat osv.

Anonymkode: 983e5...3ec

I teorien er det nok lurt, selvfølgelig. Det vil jo være tusenvis av situasjoner der man egentlig burde vaske hendene før man gjør noe annet. Men det fungerer ikke i praksis. Hvis man har kjæledyr og klapper dem, burde man sikkert EGENTLIG vaske hendene hver gang man har klappet dem, for å unngå å overføre gud vet hva til dørhåndtak, skapknotter, lysbrytere, telefon osv. Og når man tar bussen til byen og skal på kafe, restaurant eller kino, burde man selvfølgelig EGENTLIG vaske hender før man spiser og drikker og ev. forsyner seg med glass, bestikk osv. 

Men angående å tømme oppvaskmaskinen, det er jo ikke sånn at man slikker utenpå kopper og tallerkener? Jeg anser det som normal kutyme å ikke ta på delene som skal i munnen til folk, men at det skal være krise å ta utenpå en kopp? Er det så mye verre enn å ta i en penn eller noe annet man skal bruke?

Så går det an å tørke over telefonen av og til også.

Jeg er for god hygiene, men man trenger ikke å være hysterisk. Eksponering for noen bakterier er faktisk med å bygge opp immunforsvaret. 

Anonymkode: bb0be...791

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Alle skal vaske hendene før man tar i oppvaskemaskin som er ren og ting skal på plass, noe annet er EKKELT!

Anonymkode: f1f00...339

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...