Gå til innhold

Tips til Legoland

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi vurderer legoland i sommer. Er det noen som har noen tips?:)

Hva er enkleste måte å komme seg dit på? Vi tar fly til Køben, bør vi fly til nærmeste flyplass, og ev buss/tog derfra?

hvor er det fint å bo? 

hvor mange dager burde vi ha, er to nok?:)

Er det stellerom der? Reiser med tre barn der yngste er 1 år da.

ellers andre tips velkomne.

Anonymkode: 02415...f8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på hvor du bor. Du kan ikke bare ta bilen da? 

Anonymkode: db4ac...959

Skrevet

Kjør og kombiner med en dag på Randers Regnskov.

Anonymkode: f0a61...bf2

Skrevet

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, siden du må fly til København, men det nesten tre timers kjøretur fra København til billund hvor Legoland ligger, så da må dere leie dere bil i Københavnantakeligvis, i og med at dere har med dere tre små. 

Eller så må du det fly til Gardermoen, og leie bil derfra og så kjøre nedover og ta båt til Hirtshals eller Fredrikshavn. Kortere å kjøre den veien.  

Sett av god tid, dere trenger hvertfall to dager i parken, i og med at dere har flere små, og det er ofte mye køer så ting tar lenger tid enn man tror.  

• Liker 1
Skrevet

Få med dere Lego house også - bruk 1 dag der - minst like gøy som legoland - om du har barn som er glad i lego. 

Anonymkode: d83a6...807

Skrevet

Jeg ville flydd direkte til Billund og bodd tre eller fire netter på Lalandia. Én dag i Legoland, én dag i Lego House og én dag i Lalandia-området. Det er naturligvis stellerom overalt - dette er Danmark og rettet mot barnefamilier. 

Anonymkode: 124f8...a5f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Nærmeste flyplass er Billund og Legoland ligger rett ved siden av. Ikke billigt å fly innenlands i Danmark. Og ikke går der tog til Billund, men ekspressbus tror jeg der er, men det tar tid og er ikke så behagelig. Det beste er nok at leie bil i København og kjøre til Jylland sjølv. 
Legoland har eget hotell og Lalandia, som ligger rett ved siden av. 
Legoland er laget for barnefamilier, så der er gratis bleier på stellerommene, plasser hvor man kan spise sin egen medbrakte mat og tett med personale om man «mister» en unge i vrimmelen… 🇩🇰

Skrevet

Det er langt å kjøre fra København  til legoland billund, er min første tanke. 

ellers er det er fantastisk park, men syyyykt mye mennesker. Det er godt med stellerom der. 

tips: 

Ta med kjølebag til drikke/matpakke/snacks. Det er veldig vanlig i DK, og er heller normalen fremfor å kjøpe mat og drikke i parken. Spis mens dere står i kø. Lei tralle til barnet som er større. Planlegg hva som er viktig å se/gjøre, dere bør kanskje ha to dager der. Ikke kjøpe Lego i butikkene i Legoland, det er mye dyrere der. 

vurder overnatting på lalandia, eller titt uansett innom, det er kjempefint der:)

legohouse, som er et lite stykke unna er definitivt verdt turen. 

Bones er en populær restaurant i DK, men finnes ikke i nærheten av Billund. Om dere reiser gjennom DK ville jeg definitivt booket bord på en av deres restauranter. 

om båt er aktuelt, så ville jeg heller tatt båt og kjørt fra Hirtshals. Om dere uansett skal kjøre gjennom DK ville jeg vurdert En overnatting på the Reef, som er helt fantastisk, også med en 1-åring:)

Anonymkode: 51f2f...f3a

Skrevet

Det går fly direkte til Gardermoen til Billund, jeg syntes det var veldig praktisk. Området med Legoland ligger kun en kort taxitur fra flyplassen, går garantert busser også. Vi bodde på et hotell i gåavstand til Legoland, finnes flere muligheter, bare å kikke og se hva som passer deres økonomi. Sikkert moro å bo på Legolands hotell også, men det koster mer. Jeg synes 2 dager holder. 

Anonymkode: 94288...e96

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er datoene bestemt? 
Vi har vært i Legoland en gang i juli, og en gang i juni- og det var enorm forskjell! I juni (vi dro rett før sommerferien, ca 15 juni) var det nesten ikke noe kø(maks 10-15 min på de mest populære fornøjelserne, men stort stort sett ingen kø), lett å finne ledige steder å spise og benker å site på. Da vi var der i fellesferien i juli var det tettpakket med folk. Etter kl 12 gikk vi i kø, og det var lange køer. 

Anonymkode: 69fe4...4be

• Liker 2
Skrevet

Disneyland har truet med å okkupere og annektere Legoland så dra dit før det skjer.

Skrevet

Unngå juli og august. 

Om du ikke skal kjøre til DK kan du like gjerne kjøre det som to separate turer.

Ta med kjølebag med  drikke og niste

Anonymkode: dbcc4...a04

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer vel an på hvor du bor. Du kan ikke bare ta bilen da? 

Anonymkode: db4ac...959

Nei, det kan vi dessverre ikk 😅

Takk for tips alle sammen. Høres jo veldig barnevennlig ut!

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er datoene bestemt? 
Vi har vært i Legoland en gang i juli, og en gang i juni- og det var enorm forskjell! I juni (vi dro rett før sommerferien, ca 15 juni) var det nesten ikke noe kø(maks 10-15 min på de mest populære fornøjelserne, men stort stort sett ingen kø), lett å finne ledige steder å spise og benker å site på. Da vi var der i fellesferien i juli var det tettpakket med folk. Etter kl 12 gikk vi i kø, og det var lange køer. 

Anonymkode: 69fe4...4be

Datoene er ikke bestemt! Vurderte 17.mai-helga faktisk. Blir sikkrt ikke i juli, spesielt ikke mtp det du skrev. Vi er ikke tålmodige nok til køer 😛

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er langt å kjøre fra København  til legoland billund, er min første tanke. 

ellers er det er fantastisk park, men syyyykt mye mennesker. Det er godt med stellerom der. 

tips: 

Ta med kjølebag til drikke/matpakke/snacks. Det er veldig vanlig i DK, og er heller normalen fremfor å kjøpe mat og drikke i parken. Spis mens dere står i kø. Lei tralle til barnet som er større. Planlegg hva som er viktig å se/gjøre, dere bør kanskje ha to dager der. Ikke kjøpe Lego i butikkene i Legoland, det er mye dyrere der. 

vurder overnatting på lalandia, eller titt uansett innom, det er kjempefint der:)

legohouse, som er et lite stykke unna er definitivt verdt turen. 

Bones er en populær restaurant i DK, men finnes ikke i nærheten av Billund. Om dere reiser gjennom DK ville jeg definitivt booket bord på en av deres restauranter. 

om båt er aktuelt, så ville jeg heller tatt båt og kjørt fra Hirtshals. Om dere uansett skal kjøre gjennom DK ville jeg vurdert En overnatting på the Reef, som er helt fantastisk, også med en 1-åring:)

Anonymkode: 51f2f...f3a

Aldri hørt om lego house, er det separat fra legoland?

skal sjekke ut bones!

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det går fly direkte til Gardermoen til Billund, jeg syntes det var veldig praktisk. Området med Legoland ligger kun en kort taxitur fra flyplassen, går garantert busser også. Vi bodde på et hotell i gåavstand til Legoland, finnes flere muligheter, bare å kikke og se hva som passer deres økonomi. Sikkert moro å bo på Legolands hotell også, men det koster mer. Jeg synes 2 dager holder. 

Anonymkode: 94288...e96

Høres praktisk ut med direktefly da!

skal sjekke ut andre hotell, siden de er så nært. Var noen tusenlapper for hotell legoland😅

AnonymBruker
Skrevet

Da minsten var baby, bodde vi på Legoland hotell. Hadde bestilt rom med utsikt til parken. Var noe feil med bookingen, så vi fikk heller et gedigent rom med egen soverom til de eldste barna. Var greit å kunne gå inn og amme og slappe av litt før ny runde i parken. Har og overnattet på campingen og i legoland holiday village. Supert med litt eldre barn. 

Anonymkode: ec319...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Aldri hørt om lego house, er det separat fra legoland?

Ja, det er en egen, og utrolig kul, bygning, designet av Bjarke Ingels. Barna våre likte dagen i Lego House enda bedre enn Legoland.

https://legohouse.com/en-gb/

Jeg hørte først om Lego House gjennom en dokumentarserie om eksepsjonelle bygninger, så et besøk der stod på blokka i flere år før vi faktisk fikk reist. Anbefales på det varmeste.

Anonymkode: 124f8...a5f

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...