Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er vanlig at forhold er "kjedelige"? Meg og min samboer trives godt sammen, har det hyggelig hjemme og finner på en eller annen aktivitet i ny og ne (spise ute, gå på kino o.l). Det stopper liksom der.

Vi har ikke felles hobbyer. Forslag til å finne på en ny ting sammen, fordi jeg tenker at det kanskje er hyggelig å ha noe å dele, blir fort møtt med at det er kjedelig så det har jeg ikke lyst til. Det ender opp med at jeg finner på en del ting alene og samboer styrer med andre ting.

Hvor vanlig er det å være i forhold hvor man stort sett gjør aktiviteter utenfor huset hver for seg? Er det holdbart i lengden?  Er det rart at jeg tenker på det her i det hele tatt?

Anonymkode: 5e4f0...74f

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke noe særlig felles hobbier utenfor hjemmet. Synes ikke det er kjedelig. 

Anonymkode: 1961d...bbe

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har også det andre vil anse som "kjedelig" forhold. Vi spiser middag sammen, ser tv-serier og film sammen og går av og til tur sammen eller spiller et brettspill. Utenom det sitter vi mye i hver vår krok og gjør hver vår ting. Men vi har vært sammen i over tyve år og stortrives sånn.

Anonymkode: eabb5...6b7

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Litt rart å tenke på ja. Noen liker fjellklatring mens andre drifting. 

De fleste får mark av å henge på hverandre hele tiden.

Anonymkode: 8a23b...fc7

• Liker 2
Skrevet

Det beste med min kone er at vi begge kan sitte å kjede oss uten at det er kleint. 10år+ 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sikkert mange som har det sånn. Man har jo ofte litt ulike interesser og ulike venner. Jeg tror det bare er sunt at man har litt egne interesser og ikke alltid gjør alt sammen med partner.

Selv gift med samme dame på 25. året. Vi har det fint sammen, når vi er sammen, men vi har også frihet til å gjøre ting på egenhånd. Hun drar gjerne på en konsert eller noe med venninner, og jeg kan ta en bytur eller reise utenlands med kamerater uten at hun er med. Det fungerer veldig fint for oss, og vi har et godt forhold fortsatt etter snart 30 år sammen.

Anonymkode: 303d7...993

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har vært sammen 26 år og aldri hatt felles hobbyer.

Eneste er felles musikksmak på noe, da gikk vi sammen avogtil på konserter/festivaler.

Jeg hadde ikke orket å leve i et forhold hvor alt var veldig «oppå hverandre». 

Tenker du det blir mer spennede å ha en tilfeldig hobby sammen? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

reise utenlands med kamerater

hehehe 🤠

Anonymkode: 174e1...574

Skrevet
AprilLudgate skrev (9 minutter siden):

Tenker du det blir mer spennede å ha en tilfeldig hobby sammen? 

Nei, jeg tror nok ikke det. Men jeg tenkte kanskje det var vanlig å finne på aktiviteter sammen i et langvarig forhold, gå turer sammen, treffe venner sammen eller bare finne på noe utenfor huset sammen.

Det er tydelig fra responsen at dette er helt vanlig så det aksepterer jeg 😄

Ts

Skrevet

Høres veldig vanlig ut det du beskriver 

Anonymkode: 39933...73b

• Liker 2
Skrevet

Ikke sammenlignbart, men jeg, byjente, kom sammen med en bonde. Flyttet inn på gården. Jeg har aldri tenkt på bondelivet, jeg er vant med shopping, kafé -  besøk, kino m.m. og nå er det gylling, slåing, jakt, vedhogst m.m. Vi er med hverandre nesten 24/7, vi har vanlige jobber utenom. Han sa at skulle vi satse på hverandre, måtte jeg bidra på gården på lik linje som han. Og det fungerer kjempebra. Nå har det gått noen år og jeg savner ikke byen i det hele tatt. Men vi har kjedelige dager innimellom også, der vi ikke gjør noe annet enn å se på tv og mobil. Prater en del, men kan og være stille i lag. Vi besøker hverandres venner og familie innimellom eller hver for oss. 

Anonymkode: 5acc6...d25

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om det er vanlig at forhold er "kjedelige"? Meg og min samboer trives godt sammen, har det hyggelig hjemme og finner på en eller annen aktivitet i ny og ne (spise ute, gå på kino o.l). Det stopper liksom der.

Vi har ikke felles hobbyer. Forslag til å finne på en ny ting sammen, fordi jeg tenker at det kanskje er hyggelig å ha noe å dele, blir fort møtt med at det er kjedelig så det har jeg ikke lyst til. Det ender opp med at jeg finner på en del ting alene og samboer styrer med andre ting.

Hvor vanlig er det å være i forhold hvor man stort sett gjør aktiviteter utenfor huset hver for seg? Er det holdbart i lengden?  Er det rart at jeg tenker på det her i det hele tatt?

Dette er absolutt holdbart i lengden. Synes forholdet deres høres normalt, fint og sunt ut, helt ærlig. Dere gjør jo noe felles: spise ute, kino osv.. 

Helt normalt at man gjør mye hver for seg også. Det er viktig å kunne gjøre det. Man skal ikke jage etter sommerfuglfølelser og spenning i forhold som har vart noen år. Men man skal ofre noe for partneren sin selv om man synes aktiviteten er kjedelig! Ikke være egoist. 

Har dere barn sammen?  

Anonymkode: 71dae...064

• Liker 1
Skrevet

Høres litt kjedelig ut ja.. men er hverdager generelt så utrolig spennende da?

For oss er det kjemien mellom oss, tilhørigheten.. følelsen av ro og det å være "hjemme " i hverandre sitt selskap..

Vi gjør det du nevner, men tiden sammen er ikke kjedelig. Vi snakker sammen.. planlegger ferier.. turer... noen ganger i året drar vi på konserter eller festival sammen.. snakker om serien vi ser.. spiller kort eller brettspill noen ganger..

I tillegg spiser vi middag med venner og familie.. går på fjellet sammen.. trener noen ganger i måneden på senteret sammen, ellers hver for oss. Går tur.. kino et par ganger i året.. lager mat sammen.. snart skal vi prøve padel sammen.. 

Listen er lang.. 

Om han jeg er sammen med ikke vil finne på ting med meg da hadde jeg mest sannsynlig ikke trivdes så godt...

Anonymkode: 0a89d...f2f

• Liker 2
Skrevet

Syns det høres stusslig ut og for meg hadde vært uholdbart. For meg er en kjæreste en som man ønsker å bruke tid på, ikke bare sitte ved siden av i sofaen.

Jeg og mannen har ulike interesser på noen områder, men det vi begge setter mest pris på et tid sammen, med eller uten barn. Begge liker trening og friluftsliv. Vi trener sammen så ofte som mulig, enten ute eller på treningssenter. Tidligere gikk jeg alltid på gruppetimer alene, men nå blir han med på det også. Vi drømmer og sette felles mål.

Ellers elsker vi å være sammen med barna våre. Vi står på ski, skøyter, fjellturer, telting, sykkel osv. Ser mange venninner ofte ender opp med å ta barna på aktiviteter alene. Er også vokst opp med en far som ofte ikke var med resten av familien fordi han dyrket egne interesser. Et slikt liv ønsker ikke jeg. Mannen og jeg går nesten alltid sammen fordi vi liker å være med hverandre og forholdet er absolutt ikke kjedelig etter 24 år sammen. 

Anonymkode: e2043...7e5

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke noe særlig felles interesser og trives egentlig veldig godt med det. Vi har noe lik musikksmak, så vi drar på festivaler og konserter i løpet av året, går ut å spiser sammen, har brettspillkvelder med venner og familie, i tillegg til å dra på en tur sammen. I hverdagen ser vi serier og spiser sammen. Ellers gjør vi det meste hver for oss. Vi liker begge å trene, men ikke det samme. Han gamer, jeg ser på serier alene. Jeg er mer sosial, så møter venner mer og drar på turer med venner og familie i løpet av året. 

Jeg har vært sammen med menn der vi skal gjøre "alt" sammen, og jeg trives mye bedre sånn som det er nå. Der vi kan gjøre hver våre ting, ha egne interesser og fortsatt trives ekstremt godt hverandres selskap. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, jeg tror nok ikke det. Men jeg tenkte kanskje det var vanlig å finne på aktiviteter sammen i et langvarig forhold, gå turer sammen, treffe venner sammen eller bare finne på noe utenfor huset sammen.

Det er tydelig fra responsen at dette er helt vanlig så det aksepterer jeg 😄

Ts

Ah, han gidder ikke spasere en tur på en lat søndag engang? 
Den er jo litt spesiell. 

Før barn pleide vi innimellom surre til enellerannen plass og kjøpe kaffe eller noe sånt. 

Skjønner ikke alle elsker å gå langt i skog og mark, men en liten spasertur med noe medbragt eller kjøpe seg en is som destinasjon tror jeg de fleste gjør.

Det kan han godt piskes litt ut på.

Etter barn er man jo ute hele tiden for å ikke klikke 😆

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært sammen i tjue år, satser på tjue til. Kveldene vi er sammen blir fort tilbrakt foran tv’en, men vi spiser alltid middag sammen først, da dekker vi bord, tenner stearinlys og prater sammen, har mobilforbud. I helgen har vi som regel alltid minst én felles aktivitet, det kan være å gå på kafé sammen, ut og spise, ta et par drinker, ha picnic, gå en lang tur, kino, teater, shopping…

Men det er også vanlig at vi er med hver våre venner, jeg reiser f.eks på korte ferier med mine, og treffer dem både helge- og utekvelder, han har en hobby han gjør sammen med sine venner. 

Anonymkode: b573a...084

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 timer siden):

Ah, han gidder ikke spasere en tur på en lat søndag engang? 
Den er jo litt spesiell. 

Før barn pleide vi innimellom surre til enellerannen plass og kjøpe kaffe eller noe sånt. 

Skjønner ikke alle elsker å gå langt i skog og mark, men en liten spasertur med noe medbragt eller kjøpe seg en is som destinasjon tror jeg de fleste gjør.

Det kan han godt piskes litt ut på.

Etter barn er man jo ute hele tiden for å ikke klikke 😆

Det er ingen barn i bildet så vi har ufattelig god tid til å gjøre hva vi vil 😄 hun blir med på en søndagstur på en lat søndag maks et par ganger i året. Utenom det er det nesten eksklusivt restaurantbesøk, kino, handletur, familiebesøk eller et må gjøre ærend som blir gjort sammen utenfor husets fire vegger.

Det går jo greit, men ja det er litt "kjedelig". Jeg får justere forventningene mine 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen barn i bildet så vi har ufattelig god tid til å gjøre hva vi vil 😄 hun blir med på en søndagstur på en lat søndag maks et par ganger i året. Utenom det er det nesten eksklusivt restaurantbesøk, kino, handletur, familiebesøk eller et må gjøre ærend som blir gjort sammen utenfor husets fire vegger.

Det går jo greit, men ja det er litt "kjedelig". Jeg får justere forventningene mine 😊

Hva sier han til at du ikke trives med å bare henge hjemme eller «må gjøres» aktiviteter?

Drar dere feks aldri på en ferie?

Høres jo litt vel i overkant kjedelig ut, den skjønner jeg. 

Ingen bading på sommeren, ingenting liksom? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Norske menn flest ER kjedelige. De har kjedelige hobbyer og er sirompa, med mindre det gjelder å ta på seg kondomdrakt og sykle rundt omkring eller løpe i skauen uten mål og mening. 

Anonymkode: 7f18c...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...