Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette føles som en liten bagatell, og jeg trenger hjelp til å gå videre. Har vært sammen med kjæresten i 2 år og vi bor ikke sammen. På bursdagen hans fikk han morgenlevering, en melding tidlig på morgenen og jeg ringte ham selvsagt i løpet av dagen (var i ulike byer). På bursdagen min noen måneder senere var vi heller ikke sammen, og jeg fikk bare en melding midt på dagen (med bare "gratulerer med dagen kjære!") Og bare en melding på slutten av kvelden om hvordan dagen hadde vært. Ingen telefon eller noe. Men vi skulle feire sammen noen dager senere, hvor jeg fikk gave og han spanderte restaurantbesøk! 

Likevel ble jeg så skuffa over at han ikke ringte eller ikke noe mer på selve dagen! Vet det er utrolig barnslig! Men jeg var så lei meg på kvelden. Føler meg så teit for det. Det er noen mnd siden nå, men jeg tenker fortsatt på det. Hvordan kan jeg bare slippe dette? Jeg fikk til og med sagt noe om det, og han skjønte det veldig godt, og jeg sa at vi bare skulle glemme det.n

Anonymkode: 6739b...a11

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får kommunisere med han og fortelle det. Er ikke annet å gjøre. Mange menn hverken bryr seg om eller tenker på "store dager". Mange menn gir også regelrett blaffen i og/eller hater å forholde seg til dager der det forventes noe av de. Forventninger gjør at de blir irritable. 

Du får bare ta praten. Sånn er det.

Anonymkode: dd31f...a83

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede sagt at dere skal glemme det, så nå må du nesten stå for det.

Anonymkode: f568f...a84

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk har forskjellige forventninger til bursdag. Jeg som dame kunne gjort det samme, og min kjæreste ville blitt lei seg. 

Jeg hadde vært fornøyd med en melding, spesielt om det skulle feires siden. 

Han kan ikke lese tankene dine. Dere har ulike erfaringer om ting frem til nå i livet, og det kan gjøre at dere forventer ulike ting av disse dagene. Snakk sammen. Kommuniser, og aldri bli sur og såret over at han ikke intuitivt vet hva du vil. 

Anonymkode: e6dec...e39

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke lese tankene dine nei, men det er ikke såååå vanskelig å få et lite hint til hva du hadde satt pris på når du gjorde de tingene for han bare noen uker tidligere? 
Opplvde det samme selv. Jeg hadde kjøpt fin gave, som han ble veldig glad for.  Da jeg hadde bursdag uker senere bestilte han takeway som han betalte og ga meg "gavekort" på massasje....... (hjemme, av han). Meh, syns det var rart. 
Men så kom det frem utover i forholdet at han var jo ganske gnien med pengene sine, så det var bare en forsmak.

Din antar jeg bare ikke har tenkt seg så godt om. 

Anonymkode: 7d9e5...8c4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

jeg fikk bare en melding midt på dagen (med bare "gratulerer med dagen kjære!") Og bare en melding på slutten av kvelden om hvordan dagen hadde vært. Ingen telefon eller noe. Men vi skulle feire sammen noen dager senere, hvor jeg fikk gave og han spanderte restaurantbesøk! 

Du får gi tilbake gaven du fikk og betale din del av restaurantbesøket.

Og si at så lenge han ikke ringer vil du ikke ha noe oppmerksomhet om dagen.

Anonymkode: c4ab3...6ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del ville det han gjorde, vært helt perfekt. 

Det var hva jeg selv fikk og ga til min. 

Tenker at du nå har sagt ifra om dette er viktig for deg. Men å bli skuffet over noe sånt, er dumt når du ikke har snakket om forventinger på forhånd.. 

Da er det dine egne forventninger du må ta et oppgjør med.

Anonymkode: 5ff9c...58b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For min del ville det han gjorde, vært helt perfekt. 

Det var hva jeg selv fikk og ga til min. 

Tenker at du nå har sagt ifra om dette er viktig for deg. Men å bli skuffet over noe sånt, er dumt når du ikke har snakket om forventinger på forhånd.. 

Da er det dine egne forventninger du må ta et oppgjør med.

Anonymkode: 5ff9c...58b

Enig! Men hvordan legge det fra seg.. 

AnonymBruker
Skrevet

Selv om han ikke gjorde akkurat like mye som deg på selve dagen så er ikke din måte en fasit. Du krever for mye, og det er jo det du må forstå. Det er ikke normalt å være så besatt som du. Han gratulerte deg på en fin måte og var raus i feiringen noen dager senere. 

Aksepter hans måte du, 

Anonymkode: 59504...69e

• Liker 1
Skrevet

Dette må man snakke om på forhånd. Folk foretrekker forskjellig på bursdagen sin, noen foretrekker full oppmerksomhet hele dagen, mens andre helst ikke ha noe i det hele tatt. Han tenkte nok at en melding holdt, da dere skulle feire noen dager senere, da det hadde holdt for han. Han varta deg jo opp, bare ikke på selve dagen.

Selv elsker jeg bursdager, både min egen og andres, og vil gjerne både varte opp og bli vartet opp på selve dagen. Min samboer har bursdag før meg, første året, da vi fortsatt bare datet, kom jeg med kake på døra og inviterte han ut på middag. Jeg fortalte han også at jeg synes bursdager er gøy og liker at det skjer noe den dagen. Så selvom han egentlig ikke er så interessert i bursdag, varter han meg opp med frokost, gaver og inviterer meg ut på middag på selve dagen (og jeg gjør selvsagt det samme). 

• Hjerte 1
Skrevet

Det er så viktig å huske på at måten man selv ønsker å vise omsorg og kjærlighet på, er kun din måte - ditt ønske - ditt valg! At noen tenker annerledes på dette, har ingen betydning i forhold til hva slags følelser vedkommende har for deg. At det ofte er kvinnene som er skuffa over mennene sine skyldes utelukkende at vi ofte tenker litt mer på slike ting enn det menn gjør. 

Når det i tillegg er planlagt en feiring noe senere, hadde jeg ikke tatt dette som bevis for noe som helst. 

Det dere nå må gjøre, er at dere setter dere ned sammen på et helt randomt tidspunkt (altså, ikke i et øyeblikk hvor følelsene løpet løpsk) og snakker om hva slags forventninger dere har til hverandre, og hva det er dere faktisk ønsker i forhold til slike ting.

AnonymBruker
Skrevet

Må være slitsomt å være i forhold når sånt kngaer deg etter lang tid. Er du voksen så må du nesten jobbe med deg selv, ellers ryker forholdet pga en bagatell. Han ga deg oppmerksomhet, du kan jo ikke styre hvordan han gjør det, for han så var omtanken en melding og gave og spise ute ved senere anledning. Er ikke det bra nok så bør du revurdere forhold med en mann

Anonymkode: f218a...c12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...