AnonymBruker Skrevet 11. februar #21 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (På 8.2.2026 den 17.36): Jeg vet ikke hvilket budsjett dere har, men vi skal gjøre noe tilsvarende. Vi kommer til å gifte oss i rådhuset og så går vi bort til en fin restaurant (som er i gåavstand fra rådhuset). Der spanderer vi middag (hovedrett, dessert og 2-3 enheter alkohol) til vår nærmeste familie og forlovere. Med partnere så blir vi totalt ca 15 stk, og totalprisen vil ligge rundt 15 000,- for middagen. Så blir evt kjøp av ny dress, kjole og friøsr til håret utenom. Men det er ting vi har valgt å gjøre, vi må jo ikke. Anonymkode: a72e2...94c Hvor får du fatt i 3-retters + 3 enheter alkohol til 1000 kr? Anonymkode: df4ad...fb8 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #22 Skrevet 11. februar Vi hadde det på grendehuset. Vi bestilte koldtbord, og bryllupskake. Ellers bakte jeg og framilien. Vi hadde det alkoholfritt. Jeg pyntet lokalet selv. Var flere av gjestene som var barn, så mange syntes det var veldig positivt at vi hadde det alkoholfritt. Anonymkode: f9eac...24b 3
Stavangerrrr Skrevet 11. februar #23 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Greit nok at det er budsjettmat og budsjettlokale, men dere trenger ikke også gjøre budsjettsteming ut av det! En ærlig sak at dere ikke har råd til alkohol, men la da gjestene få ta med alkohol om de ønsker. For min egen del, om jeg var dere, så ville jeg også skrevet i invitasjonen at bryllupet har bakkekontakt og at ingen gaver ønskes (evt kun av symbolsk verdi). Personlig ville jeg følt meg meget dårlig om gjester kom med flotte gaver til noe som minner om kaffe og andakt på bedehuset Anonymkode: 6b8a4...b6f Utrolig at det å ikke servere alkohol i et bryllup, eller andre fester, er helt uhørt. TS skriver at de drikker ikke selv, og av andre grunner bortsett fra det ønsker de heller ikke alkohol. Selv drikker jeg alkohol, og har vært i bryllup både med og uten, det har vært like fint begge deler, jeg er der faktisk for å feire brudeparet, ikke for å drikk vin…. og om en følger litt med i tiden så er det mye godt alkoholfritt på markedet, Vinmonopolet sa at i 2025 var det helt klart salget av alkoholfritt som hadde økt mest, ikke solgt mest, men økt i prosent. 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #24 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har bare lyst til å kommentere en liten ting, TS. Enkelt bryllup er vel og bra. Men husk at når du inviterer noen, så er det noen forventninger knyttet til det. Du bør spørre deg, hva får gjestene mine igjen for å komme i dette selskapet? Slik du legger det frem så er det gjestene selv som skal stå for serveringen («familie og venner stiller opp med kakebaking og matlaging»), og de får ikke så mye som et glass vin til maten en gang. I tillegg skal dere ha gaver. Jeg synes dette er veldig kjipt. Det er mange måter å gjøre det enkelt på, men dette er ikke den rette. Anonymkode: d04a9...ffb Jeg er veldig enig. Man bør ikke forlede folk til å tro de skal til storslått bryllupsfeiring, hvis man påtenker noe helt minimalt. Men hvis man informerer folk redelig om at det blir et spartansk selskap, er det greit. I TS sitt tilfelle hadde jeg valgt å invitere til formiddagsvielse etterfulgt av lunsj i grendehuset. Anonymkode: 1ee43...99e 3
Hjarte Skrevet 11. februar #25 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser ut som tilstelning for en juletrefest. Anonymkode: 8519e...12a Da lurer jeg på hva slags juletrefester du har vært på. 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar #26 Skrevet 11. februar Skulle ønske det var var mer akseptert å ha rusfrie arrangement. Så søstera mi gifta seg, så måtte gjestene lage maten og desserten og hun fikk låne brudekjole gratis. Betalte vel kun for lokale og klær til barna. Anonymkode: 3c28b...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #27 Skrevet 11. februar Vi prøver å ha det budsjettvennlig siden det ble litt spontant for oss, så vi har ingen oppsparte midler til det 😅 det hele startet med at jeg nevnte bare for min mor at at vi tenkte litt på det å gifte oss i år, men hadde ikke noe planlagt. Plutselig har hun fikset gratis lokale (huset til familievenn, de tilbød seg) og hun skulle også fikse all mat (prøvd å overtale henne til at vi kan også bestille noe catering, men til ingen nytte), det blir litt svensketurer for mat, drikke, alkohol etc for å spare noe. Gratis vielse i rådhuset. Blir hyggelig og litt uformelt sånn vi liker det. Anonymkode: 3c191...a5e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå