hdddyy22 Skrevet søndag kl. 11:37 #1 Skrevet søndag kl. 11:37 Hei! Vi har søkt om lån i husbanken. Sist vi søkte fikk vi avslag med en gang. Nå har vi blitt bedt inn til møte i kommunen. Noen som vet hva det betyr? Tør ikke håpe noe, men er hvertfall et steg lenger enn sist 😅
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:45 #2 Skrevet søndag kl. 11:45 Spørs hvilken type lån dere har søkt om. Anonymkode: e55f6...5a8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:47 #3 Skrevet søndag kl. 11:47 hdddyy22 skrev (6 minutter siden): Hei! Vi har søkt om lån i husbanken. Sist vi søkte fikk vi avslag med en gang. Nå har vi blitt bedt inn til møte i kommunen. Noen som vet hva det betyr? Tør ikke håpe noe, men er hvertfall et steg lenger enn sist 😅 Har dere ikke mulighet å få lån i bank? Jeg har husbanklån, men jeg er alene med ett barn. Hadde mye gjeld på den tiden jeg søkte , så jeg hadde ikke sjans å få «vanlig lån». Jeg slev en utfyllende søknad og påpekte hvor viktig det er å ha et stabilt hjem for barnet. Jeg har fått god hjelp. Refinansiere lånet etter tre år ig fikk betalt ut all gjelden min. Vil tro det er positivt at de ber om et møte. Ønsker dere lykke til 🤞 Anonymkode: 7df65...87f 1
hdddyy22 Skrevet søndag kl. 11:59 Forfatter #4 Skrevet søndag kl. 11:59 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Spørs hvilken type lån dere har søkt om. Anonymkode: e55f6...5a8 Startlån
hdddyy22 Skrevet søndag kl. 12:01 Forfatter #5 Skrevet søndag kl. 12:01 Nei, ikke mulighet til å få i vanlig bank. Så har søkt om startlån. Vi har ei datter på 3 år vi også som vi ønsker å få et stabilt hjem til. Er så dårlig leiemarked her. Og jeg har vært utsatt for en arbeidsulykke så det er litt uvisst når jeg kan tilbake i jobb. Samboeren min jobber og har fast jobb, men har ingen familie som kan hjelpe oss her.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 13:08 #6 Skrevet søndag kl. 13:08 hdddyy22 skrev (1 time siden): Hei! Vi har søkt om lån i husbanken. Sist vi søkte fikk vi avslag med en gang. Nå har vi blitt bedt inn til møte i kommunen. Noen som vet hva det betyr? Tør ikke håpe noe, men er hvertfall et steg lenger enn sist 😅 Dere har søkt startlån i kommunen. Det hender de prater om hvordan det fungerer, hvor mye man må betale etc. Og kanskje mer om plan dere har når det kommer til nedbetaling av eventuell annen gjeld. Anonymkode: cce3c...df6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:16 #7 Skrevet søndag kl. 16:16 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har dere ikke mulighet å få lån i bank? Jeg har husbanklån, men jeg er alene med ett barn. Hadde mye gjeld på den tiden jeg søkte , så jeg hadde ikke sjans å få «vanlig lån». Jeg slev en utfyllende søknad og påpekte hvor viktig det er å ha et stabilt hjem for barnet. Jeg har fått god hjelp. Refinansiere lånet etter tre år ig fikk betalt ut all gjelden min. Vil tro det er positivt at de ber om et møte. Ønsker dere lykke til 🤞 Anonymkode: 7df65...87f Vi fikk ikke lån pga vi hadde gjeld. Så leier for 20 000 kr i måneden. Så hadde klart å betjent ett lån Anonymkode: 681e1...2e0
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 23:00 #8 Skrevet søndag kl. 23:00 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi fikk ikke lån pga vi hadde gjeld. Så leier for 20 000 kr i måneden. Så hadde klart å betjent ett lån Anonymkode: 681e1...2e0 Hvordan gjeld? Billån eller forbukslån/kredittkort, eller inkasso? Anonymkode: d76d5...6c3
AnnaLovise Skrevet søndag kl. 23:12 #9 Skrevet søndag kl. 23:12 Sifo utregning på livsopphold for to voksne og 1 barn er rett i underkant av 18 000. Det er ca det som forventes at dere skal ha etter at boutgifter er trukket fra. Selv om man betaler mye i leie og klarer seg for langt mindre enn enn 18 k, så er det som regel dette går ut fra når man søker lån.
Jytte Skrevet mandag kl. 12:16 #10 Skrevet mandag kl. 12:16 Husk å krysse av for søknad om tilskudd på samme skjema.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.2.2026 den 17.16): Vi fikk ikke lån pga vi hadde gjeld. Så leier for 20 000 kr i måneden. Så hadde klart å betjent ett lån Anonymkode: 681e1...2e0 Da jeg fikk startlån måtte jeg først si opp alt av kredittkort, innfri forbrukslån osv. Så vær forberedt på det hvis dere har sånt. Anonymkode: ada56...9cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå