AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:49 #1 Skrevet søndag kl. 08:49 Noen som kan si noe om varigheten? Det står varighet kan være i inntil 4 uker, men med mulighet til forlengelse i inntil 8 uker til. Total 12 uker. Er det snakk om hver dag fra man- fredag? Er det flere til stedet? Eller er du alene med veileder? Har fatigue så gruer meg til å reise 1 time for å møte opp på dette om det er 5 dager i uken. Blir utmattet av mye folk rundt meg. Prøver å lese på siden til joblearn men blir ikke klokere. Noen som har vært igjennom dette her? Anonymkode: 0df19...1bd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:57 #2 Skrevet søndag kl. 08:57 Jeg har ikke vært borte i akkurat dette firmaet/tiltaket, men har vært borte i flere andre. Jeg har hatt ca en samtale med veileder i uken. Noen ganger ved oppmøte på kontoret, andre ganger over telefon/Teams. Innimellom har de kurs du må møte på, f.eks CV-kurs, jobbsøkerkurs osv. Dette har hatt en varighet på ca 2 timer. Om det har vært snakk om arbeidstrening så varierer dette etter avtale med veileder og arbeidsplass. Lykke til! Håper det blir en god opplevelse for deg Anonymkode: b0745...ff3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:01 #3 Skrevet søndag kl. 09:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke vært borte i akkurat dette firmaet/tiltaket, men har vært borte i flere andre. Jeg har hatt ca en samtale med veileder i uken. Noen ganger ved oppmøte på kontoret, andre ganger over telefon/Teams. Innimellom har de kurs du må møte på, f.eks CV-kurs, jobbsøkerkurs osv. Dette har hatt en varighet på ca 2 timer. Om det har vært snakk om arbeidstrening så varierer dette etter avtale med veileder og arbeidsplass. Lykke til! Håper det blir en god opplevelse for deg Anonymkode: b0745...ff3 Takk for det. Håper jeg også. Anonymkode: 0df19...1bd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:04 #4 Skrevet søndag kl. 09:04 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Noen som kan si noe om varigheten? Det står varighet kan være i inntil 4 uker, men med mulighet til forlengelse i inntil 8 uker til. Total 12 uker. Er det snakk om hver dag fra man- fredag? Er det flere til stedet? Eller er du alene med veileder? Har fatigue så gruer meg til å reise 1 time for å møte opp på dette om det er 5 dager i uken. Blir utmattet av mye folk rundt meg. Prøver å lese på siden til joblearn men blir ikke klokere. Noen som har vært igjennom dette her? Anonymkode: 0df19...1bd Skjønner at du gruer deg, men hele poenget med dette er vel å avklare arbeidsevnen/inntjeningsevnen din? Det betyr jo at hvis du blir helt gåen av å delta, så får de jo svar på det de lurer på. Det er vel ingen vits i å tyne deg gjennom fullt opplegg om det viser seg at du ikke klarer eller tåler det. Lykke til! Anonymkode: 70a92...bb1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:05 #5 Skrevet søndag kl. 09:05 Har samme opplevelse - en samtale i uka med ulike kartleggingsskjema. Jeg har også fatigue og diverse annet som gjør jobbsøkerkurs uaktuelt, og det godtok de i mitt tilfelle. 😊 Lykke til! Anonymkode: d6a1f...cff 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:14 #6 Skrevet søndag kl. 09:14 Alle disse bedriftene svindler NAV med tjenester man ikke trenger. Anonymkode: 1e85f...9aa 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:26 #7 Skrevet søndag kl. 11:26 Får du dekt reise utgiftene i forbindelse med dette? Går på AAP og er "fattig" Anonymkode: 0df19...1bd 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:41 #8 Skrevet søndag kl. 22:41 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Alle disse bedriftene svindler NAV med tjenester man ikke trenger. Anonymkode: 1e85f...9aa Helt enig, og har selv jobbet i en sånn bedrift. Det går på anbud og profitt til ledelsen, mindre på veiledning. Nav hadde spart enormt mye på å ha dette internt, samt tid, penger, personene ville ikke blitt dårligere av å vente eller gjøre aktivitetene osv.. Anonymkode: 41426...307 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:18 #9 Skrevet mandag kl. 08:18 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Helt enig, og har selv jobbet i en sånn bedrift. Det går på anbud og profitt til ledelsen, mindre på veiledning. Nav hadde spart enormt mye på å ha dette internt, samt tid, penger, personene ville ikke blitt dårligere av å vente eller gjøre aktivitetene osv.. Anonymkode: 41426...307 Har selv jobbet i dette, det er GALSKAP satt i system! Kostbart for samfunnet, folk blir presset til å delta på ting de ikke er klare for. Helsen blir mye dårlige, alt stresset med NAV gjør folk enda sykere. Til slutt ender endel som ufør uansett pga NAV presset de dit systematisk i kanskje 10år++....da sier det seg selv at man blir ødelagt. Så får man ny veileder på NAV, som skal starte alt på NYTT igjen!! Nytt tiltak IGJEN....!!! Dette er en katastrofe. Ingen oppgående mennesker ansetter seg i NAV eller tiltaksbedrifter. Anonymkode: 1e85f...9aa 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:25 #10 Skrevet mandag kl. 08:25 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har selv jobbet i dette, det er GALSKAP satt i system! Kostbart for samfunnet, folk blir presset til å delta på ting de ikke er klare for. Helsen blir mye dårlige, alt stresset med NAV gjør folk enda sykere. Til slutt ender endel som ufør uansett pga NAV presset de dit systematisk i kanskje 10år++....da sier det seg selv at man blir ødelagt. Så får man ny veileder på NAV, som skal starte alt på NYTT igjen!! Nytt tiltak IGJEN....!!! Dette er en katastrofe. Ingen oppgående mennesker ansetter seg i NAV eller tiltaksbedrifter. Anonymkode: 1e85f...9aa Litt off topic men er på min 5 veileder 😅 alt pga enten fødelsperm, bytte pga alder, tiltak osv. Er sykt. Vært på joblearn i ett år eller noe sånn, og møtte vel opp en eller to ganger i uken. Nå går det som regel i telefonsamtaler, da jeg er i jobb men fortsatt usikker på evne osv osv. Men de har mange kurs, ikke alle man MÅ på, men de anbefaler noen av de hvertfall Anonymkode: f0f83...600
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:05 #11 Skrevet mandag kl. 09:05 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Litt off topic men er på min 5 veileder 😅 alt pga enten fødelsperm, bytte pga alder, tiltak osv. Er sykt. Vært på joblearn i ett år eller noe sånn, og møtte vel opp en eller to ganger i uken. Nå går det som regel i telefonsamtaler, da jeg er i jobb men fortsatt usikker på evne osv osv. Men de har mange kurs, ikke alle man MÅ på, men de anbefaler noen av de hvertfall Anonymkode: f0f83...600 Ja, men kommer du noen vei med Joblearn? Anonymkode: 1e85f...9aa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå