AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:38 #1 Skrevet søndag kl. 07:38 Jeg har fått to barn på rappen, og føler meg plutselig dratt og gammel. Har fått ujevn hud, noen pigmentflekker og noen linjer. Lurer på om det er mulig å gjøre noe med det med en enkel hudpleierutine? Jeg orker ikke noe som består av mange steg og tar lang tid (ordner meg på morgenen med to små på badet, så er begrenset hvor mye tid jeg kan bruke på det), men har dere noen tips til produkter som kan gjøre noe med dette? Jeg ammer fortsatt, så noen produkter kan jeg ikke bruke. Anonymkode: e7914...90e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:46 #2 Skrevet søndag kl. 07:46 Det eneste som faktisk påvirker aldring er retinoler og spf. Førstnevnte er ikke anbefalt ved amming, men jeg ville kjørt på etterpå. Anonymkode: 19021...9bc
Roci Skrevet mandag kl. 09:00 #3 Skrevet mandag kl. 09:00 Som AB over her skriver, så er det retinoider og solbeskyttelse som best motvirker for tidlig hudaldring. Fram til du kan starte med retinoider, er det likevel produkter kan bruke for å redusere pigmentflekker og få en jevnere og mer spenstig hud. Ettersom du er en travel småbarnsmamma, trenger du noen hudpleieprodukter som er gode multitaskere, slik at flest mulig behov blir dekket med færrest mulig produkter. For å behandle pigmentflekkene, vil jeg foreslå The Inkey List Tranexamic Acid Serum. Det inneholder 2% tranexaminsrye som reduserer og forebygger pigmentering ved å hemme melaninproduksjonen i huden. Serumet inneholder også C-vitamin, en antioksidant som sammen med TXA jobber effektivt mot pigmentering og bidrar til en jevnere hudtone. Kan brukes både morgen og kveld. Så vil jeg foreslå en fuktighetskrem med peptider og niacinamide (vitamin B3). Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer inneholder niacinamide (rundt 5%), en antioksidant som "samarbeider" godt med TXA og også er effektiv mot ujevn hud. Peptider stimulerer hudens kollagenproduksjon og øker hudens elastisitet, og ceramider styrker hudbarrieren og gir fukt. (Bruker denne selv og er svært fornøyd, har kombinert hud og er 55 år). Et par rimeligere alternativer er CeraVe Peptide Moisturizer, som også inneholder niacinamide og ceramider, men har noe lavere innhold av peptider. Denne passer også best for tørr hud. Begge kremene kan fint brukes på øyepartiet også, og fungerer både morgen og kveld. Det er også viktig at du bruker solbeskyttelse både for å forebygge mot hudaldring og pigmentflekker. Det har lite hensikt å bruke hudpleie som reduserer pigmentflekker uten å kombinere det med solkrem, som du bør begynne med allerede nå. Husk at du må bruke to fingerlengder krem for ansikt og hals for få den beskyttelseseffekten som står på produktet. Mange liker koreanske solkremer fordi de oppleves lettere og mindre klissete. Noen som får god omtale og som du kan vurdere, er: Beauty of JoseonRelief Sun Aqua Fresh SPF50 Purito Seoul Daily Soft Touch Sunscreen SPF50+ House Of HurWeightless Sun Fluid SPF 50 Hvis du foretrekker fysisk solfilter, kan du prøve disse: IsntreeHyaluronic Acid Natural Sun Cream SPF50 Round Lab Birch Juice Moisturizing Mild Up Sunscreen SPF50+ PA++++ Samtlige solkremer er uten niacinamide, ettersom det er niacinamide i fuktighetskremene jeg har foreslått. Mange tåler imidlertid niacinamide godt, og kan fint bruke flere produkter som inneholder dette. Her må du nesten bare prøve deg fram. Til slutt trenger du en skånsom og effektiv rens for å fjerne solkrem og evt. sminke, dersom du bruker det. Her vil jeg foreslå The Ordinary Glycolipid Cream Cleanser, som fjerner både sminke og solkrem effektivt uten at den tørker ut huden. Så, forslag til rutine med disse produktene: Morgen: Vask ansiktet med lunkent vann Fuktighetskrem Solkrem Kveld: Rens huden med renseprodukt, masser produktet inn i fuktet hud i ca. 1 minutt før du skyller av Serum med tranexaminsyre* Fuktighetskrem. Husk å la serumet trekke godt inn før du påfører denne. *Når man starter med hudpleie med aktive ingredienser, er det viktig at man først tester om man tåler produktet ved å gjøre en såkalt patch-test: Påfør en liten mengde produkt f.eks. bak øret eller på håndleddet og vent i minst 24 timer, ikke vask av produktet. Dersom det ikke oppstår noen reaksjon eller irritasjon, kan du bruke produktet i ansiktet. Det er også anbefalt å starte gradvis, jeg foreslår at du begynner med TXA annen hver kveld de første par ukene, og så kan du øke og etterhvert begynne å bruke det om morgenen også. Da påfører du det før fukt og solbeskyttelse. Håper dette kan være til hjelp, jeg kommer gjerne med andre produktforslag om du ønsker det 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:09 #4 Skrevet mandag kl. 12:09 Bare tull med dyre produkter, de penetrerer ikke huden allikevel så det meste har ingen funksjon. Ta heller noen klinikkbehandlinger innimellom, det har i hvert fall effekt på huden. Anonymkode: 5f10a...d54
Roci Skrevet mandag kl. 12:32 #5 Skrevet mandag kl. 12:32 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bare tull med dyre produkter, de penetrerer ikke huden allikevel så det meste har ingen funksjon. Ta heller noen klinikkbehandlinger innimellom, det har i hvert fall effekt på huden. Anonymkode: 5f10a...d54 De fleste hudpleieklinikker anbefaler oppfølging med hudpleie hjemme, minimum solbeskyttelse og fukt
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:51 #6 Skrevet mandag kl. 12:51 Roci skrev (15 minutter siden): De fleste hudpleieklinikker anbefaler oppfølging med hudpleie hjemme, minimum solbeskyttelse og fukt Selvsagt gjør de det, de tjener jo grovt på de heroinprisa produktene sine 😅 Jeg er så klart enig i at solkrem og en god fuktighetskrem er lurt, men de trenger ikke å være fulle av peptider og annet tull som allikevel bare blir liggende som en hinne utenpå huden. Jeg har aldri hatt så fin hund om etter at jeg kutta alle aktive ingredienser og kun bruker en mild fuktighetskrem, samtidig som jeg microneedler hver 4. uke. Anonymkode: 5f10a...d54
Roci Skrevet mandag kl. 13:07 #7 Skrevet mandag kl. 13:07 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Selvsagt gjør de det, de tjener jo grovt på de heroinprisa produktene sine 😅 Jeg er så klart enig i at solkrem og en god fuktighetskrem er lurt, men de trenger ikke å være fulle av peptider og annet tull som allikevel bare blir liggende som en hinne utenpå huden. Jeg har aldri hatt så fin hund om etter at jeg kutta alle aktive ingredienser og kun bruker en mild fuktighetskrem, samtidig som jeg microneedler hver 4. uke. Anonymkode: 5f10a...d54 Jeg har helt motsatt erfaring Hudpleie tilpasset min hud gjorde at jeg ble kvitt store porer og hudormer, fikk mer glød, jevnere hudtone og en mer balansert hud. Jeg har kombinert hud, noe som gjør det vanskelig å finne en krem som gir nok fukt til de tørre partiene uten å være for fet for t-sonen. Bruker flere produkter fra The Ordinary, mitt dyreste produkt akkurat nå er nok den kremen fra OH, men har til gode å finne en annen krem som passer huden min i tilsvarende grad - og jeg har forsøkt mange kremer i mange ulike prisklasser. Det er et økende omfang av kliniske studier som viser at peptider i hudpleie har effekt, så jeg vil ikke avfeie det konsekvent for min del, i alle fall. Det viktigste er uansett at man finner noe som passer både hud, budsjett og preferanser Til slutt er jo forslagene mine til TS nettopp det - kun forslag. Det er helt opp til henne om hun vil teste ut produktene eller ikke Endret mandag kl. 13:08 av Roci 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:13 #8 Skrevet mandag kl. 13:13 Roci skrev (4 timer siden): Som AB over her skriver, så er det retinoider og solbeskyttelse som best motvirker for tidlig hudaldring. Fram til du kan starte med retinoider, er det likevel produkter kan bruke for å redusere pigmentflekker og få en jevnere og mer spenstig hud. Ettersom du er en travel småbarnsmamma, trenger du noen hudpleieprodukter som er gode multitaskere, slik at flest mulig behov blir dekket med færrest mulig produkter. For å behandle pigmentflekkene, vil jeg foreslå The Inkey List Tranexamic Acid Serum. Det inneholder 2% tranexaminsrye som reduserer og forebygger pigmentering ved å hemme melaninproduksjonen i huden. Serumet inneholder også C-vitamin, en antioksidant som sammen med TXA jobber effektivt mot pigmentering og bidrar til en jevnere hudtone. Kan brukes både morgen og kveld. Så vil jeg foreslå en fuktighetskrem med peptider og niacinamide (vitamin B3). Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer inneholder niacinamide (rundt 5%), en antioksidant som "samarbeider" godt med TXA og også er effektiv mot ujevn hud. Peptider stimulerer hudens kollagenproduksjon og øker hudens elastisitet, og ceramider styrker hudbarrieren og gir fukt. (Bruker denne selv og er svært fornøyd, har kombinert hud og er 55 år). Et par rimeligere alternativer er CeraVe Peptide Moisturizer, som også inneholder niacinamide og ceramider, men har noe lavere innhold av peptider. Denne passer også best for tørr hud. Begge kremene kan fint brukes på øyepartiet også, og fungerer både morgen og kveld. Det er også viktig at du bruker solbeskyttelse både for å forebygge mot hudaldring og pigmentflekker. Det har lite hensikt å bruke hudpleie som reduserer pigmentflekker uten å kombinere det med solkrem, som du bør begynne med allerede nå. Husk at du må bruke to fingerlengder krem for ansikt og hals for få den beskyttelseseffekten som står på produktet. Mange liker koreanske solkremer fordi de oppleves lettere og mindre klissete. Noen som får god omtale og som du kan vurdere, er: Beauty of JoseonRelief Sun Aqua Fresh SPF50 Purito Seoul Daily Soft Touch Sunscreen SPF50+ House Of HurWeightless Sun Fluid SPF 50 Hvis du foretrekker fysisk solfilter, kan du prøve disse: IsntreeHyaluronic Acid Natural Sun Cream SPF50 Round Lab Birch Juice Moisturizing Mild Up Sunscreen SPF50+ PA++++ Samtlige solkremer er uten niacinamide, ettersom det er niacinamide i fuktighetskremene jeg har foreslått. Mange tåler imidlertid niacinamide godt, og kan fint bruke flere produkter som inneholder dette. Her må du nesten bare prøve deg fram. Til slutt trenger du en skånsom og effektiv rens for å fjerne solkrem og evt. sminke, dersom du bruker det. Her vil jeg foreslå The Ordinary Glycolipid Cream Cleanser, som fjerner både sminke og solkrem effektivt uten at den tørker ut huden. Så, forslag til rutine med disse produktene: Morgen: Vask ansiktet med lunkent vann Fuktighetskrem Solkrem Kveld: Rens huden med renseprodukt, masser produktet inn i fuktet hud i ca. 1 minutt før du skyller av Serum med tranexaminsyre* Fuktighetskrem. Husk å la serumet trekke godt inn før du påfører denne. *Når man starter med hudpleie med aktive ingredienser, er det viktig at man først tester om man tåler produktet ved å gjøre en såkalt patch-test: Påfør en liten mengde produkt f.eks. bak øret eller på håndleddet og vent i minst 24 timer, ikke vask av produktet. Dersom det ikke oppstår noen reaksjon eller irritasjon, kan du bruke produktet i ansiktet. Det er også anbefalt å starte gradvis, jeg foreslår at du begynner med TXA annen hver kveld de første par ukene, og så kan du øke og etterhvert begynne å bruke det om morgenen også. Da påfører du det før fukt og solbeskyttelse. Håper dette kan være til hjelp, jeg kommer gjerne med andre produktforslag om du ønsker det Ikke ts, men må bare si at jeg har lagt merke til at du alltid gir så fine og utfyllende råd! Anonymkode: d76a4...5f7 2
Roci Skrevet mandag kl. 13:27 #9 Skrevet mandag kl. 13:27 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ikke ts, men må bare si at jeg har lagt merke til at du alltid gir så fine og utfyllende råd! Anonymkode: d76a4...5f7 Tusen takk, det var hyggelig å høre
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:54 #10 Skrevet mandag kl. 18:54 Roci skrev (9 timer siden): Som AB over her skriver, så er det retinoider og solbeskyttelse som best motvirker for tidlig hudaldring. Fram til du kan starte med retinoider, er det likevel produkter kan bruke for å redusere pigmentflekker og få en jevnere og mer spenstig hud. Ettersom du er en travel småbarnsmamma, trenger du noen hudpleieprodukter som er gode multitaskere, slik at flest mulig behov blir dekket med færrest mulig produkter. For å behandle pigmentflekkene, vil jeg foreslå The Inkey List Tranexamic Acid Serum. Det inneholder 2% tranexaminsrye som reduserer og forebygger pigmentering ved å hemme melaninproduksjonen i huden. Serumet inneholder også C-vitamin, en antioksidant som sammen med TXA jobber effektivt mot pigmentering og bidrar til en jevnere hudtone. Kan brukes både morgen og kveld. Så vil jeg foreslå en fuktighetskrem med peptider og niacinamide (vitamin B3). Ole Henriksen Strength Trainer Peptide Boost Moisturizer inneholder niacinamide (rundt 5%), en antioksidant som "samarbeider" godt med TXA og også er effektiv mot ujevn hud. Peptider stimulerer hudens kollagenproduksjon og øker hudens elastisitet, og ceramider styrker hudbarrieren og gir fukt. (Bruker denne selv og er svært fornøyd, har kombinert hud og er 55 år). Et par rimeligere alternativer er CeraVe Peptide Moisturizer, som også inneholder niacinamide og ceramider, men har noe lavere innhold av peptider. Denne passer også best for tørr hud. Begge kremene kan fint brukes på øyepartiet også, og fungerer både morgen og kveld. Det er også viktig at du bruker solbeskyttelse både for å forebygge mot hudaldring og pigmentflekker. Det har lite hensikt å bruke hudpleie som reduserer pigmentflekker uten å kombinere det med solkrem, som du bør begynne med allerede nå. Husk at du må bruke to fingerlengder krem for ansikt og hals for få den beskyttelseseffekten som står på produktet. Mange liker koreanske solkremer fordi de oppleves lettere og mindre klissete. Noen som får god omtale og som du kan vurdere, er: Beauty of JoseonRelief Sun Aqua Fresh SPF50 Purito Seoul Daily Soft Touch Sunscreen SPF50+ House Of HurWeightless Sun Fluid SPF 50 Hvis du foretrekker fysisk solfilter, kan du prøve disse: IsntreeHyaluronic Acid Natural Sun Cream SPF50 Round Lab Birch Juice Moisturizing Mild Up Sunscreen SPF50+ PA++++ Samtlige solkremer er uten niacinamide, ettersom det er niacinamide i fuktighetskremene jeg har foreslått. Mange tåler imidlertid niacinamide godt, og kan fint bruke flere produkter som inneholder dette. Her må du nesten bare prøve deg fram. Til slutt trenger du en skånsom og effektiv rens for å fjerne solkrem og evt. sminke, dersom du bruker det. Her vil jeg foreslå The Ordinary Glycolipid Cream Cleanser, som fjerner både sminke og solkrem effektivt uten at den tørker ut huden. Så, forslag til rutine med disse produktene: Morgen: Vask ansiktet med lunkent vann Fuktighetskrem Solkrem Kveld: Rens huden med renseprodukt, masser produktet inn i fuktet hud i ca. 1 minutt før du skyller av Serum med tranexaminsyre* Fuktighetskrem. Husk å la serumet trekke godt inn før du påfører denne. *Når man starter med hudpleie med aktive ingredienser, er det viktig at man først tester om man tåler produktet ved å gjøre en såkalt patch-test: Påfør en liten mengde produkt f.eks. bak øret eller på håndleddet og vent i minst 24 timer, ikke vask av produktet. Dersom det ikke oppstår noen reaksjon eller irritasjon, kan du bruke produktet i ansiktet. Det er også anbefalt å starte gradvis, jeg foreslår at du begynner med TXA annen hver kveld de første par ukene, og så kan du øke og etterhvert begynne å bruke det om morgenen også. Da påfører du det før fukt og solbeskyttelse. Håper dette kan være til hjelp, jeg kommer gjerne med andre produktforslag om du ønsker det Tusen takk for dette! Dette er virkelig helt gull ❤️ Anonymkode: e7914...90e
Roci Skrevet mandag kl. 19:31 #11 Skrevet mandag kl. 19:31 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Tusen takk for dette! Dette er virkelig helt gull ❤️ Anonymkode: e7914...90e Bare hyggelig, og bare spør hvis det er noe, enten i tråden her eller i DM 🥰
AnonymBruker Skrevet i går, 14:35 #12 Skrevet i går, 14:35 Jeg er også travel småbarnsmor og har en enkel rutine som funker for meg. Er ikke så dyr heller. Pleier pusse tenner mellom serum og fuktighetskrem så serumet trekker inn. morgen: - vask med vann - C-vitamin serum - cerave AM spf 30 (dagkrem med spf) kveld: - renser med miscellar water, men har vurdert annen rens. Bare unngå salisylsyre med mer enn 2% når man ammer - niacinemide eller hylauronic acid annenhver kveld - avslutte med cerave PM og lepomade Anonymkode: c1ae0...cdb 1
Roci Skrevet i går, 18:07 #13 Skrevet i går, 18:07 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er også travel småbarnsmor og har en enkel rutine som funker for meg. Er ikke så dyr heller. Pleier pusse tenner mellom serum og fuktighetskrem så serumet trekker inn. morgen: - vask med vann - C-vitamin serum - cerave AM spf 30 (dagkrem med spf) kveld: - renser med miscellar water, men har vurdert annen rens. Bare unngå salisylsyre med mer enn 2% når man ammer - niacinemide eller hylauronic acid annenhver kveld - avslutte med cerave PM og lepomade Anonymkode: c1ae0...cdb Jeg er enig i at du bør vurdere annen rens enn micellarvann, eventuelt bruke det som del av en dobbeltrensrutine. Riktignok er det forholdvis effektivt til å fjerne sminke, men de fleste micellarvann fjerner f.eks. ikke vannfast sminke og solkrem godt nok, slik at rester av dette kan bli liggende igjen på huden og tette til porene. Mange opplever også at micellarvann kan virke uttørkende på huden. Når det gjelder solbeskyttelse, er det viktig å huske på at du trenger to fingerlengder produkt for å oppnå den beskyttelsesfaktoren som står på forpakningen, hver gang du påfører solbeskyttelse. Til sommeren bør du derfor vurdere f.eks. en solstift, solspray eller mousse som du kan bruke i tillegg til dagkremen for å sikre at du oppnår tilstrekkelig beskyttelse. Endret i går, 18:10 av Roci
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå