Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ett 8 måneders vikariat etter jul, dvs jeg har jobb ut August. Fant akkurat ut at jeg er gravid, termin midten av oktober. Dvs forhåpentligvis vil det ikke gå utover jobben, men redd for at det går ut over evt forlengelse av vikariatet. 

Gruer meg litt til å fortelle om det, samtidig er dette noe jeg virkelig har ønsket. 

Når sa dere ifra? Noen som har vært i vikariat og blitt gravide? 

Anonymkode: 911fd...f96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke sagt noe før om en god stund, mest sannsynlig vil det jo ikke gå ut over det aktuelle vikariatet. Ville fokusert på å gjøre en god jobb denne perioden, og hvis de er fornøyd med deg pg de er en seriøs arbeidagiver gir de deg nok videre jobb hvis det er aktuelt selv om du skal en periode i permisjon. 

Anonymkode: 11fec...9c8

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fortalte ikke om lillebror i magen før jeg var 20 uker på vei. Det gikk helt fint :) 

Du kan godt vente en god stund enda så lenge du ikke blir dårlig. Ville nok ventet lengst mulig i din situasjon slik at de vurderer deg ut ifra hva du gjør og ikke bare tenker «næh, hun skal jo ikke fortsette her uansett»

AnonymBruker
Skrevet

Selv er jeg veldig glad når ansatte sier i fra så tidlig som mulig.

Det gjør det enklere for meg å planlegge for eventuell tilrettelegging, søke tilretteleggingstilskudd fra NAV, evt koble på BHT osv osv. og det gir meg også god tid til å planlegge eventuelt vikariat for å dekke inn for den som skal ut i permisjon😊

Jeg er bevisst på og tilstreber å ha en så god dialog med mine ansatte og en såpass høy grad av tillit, at det ikke skal oppleves som skummelt eller ubehagelig å dele med meg om ting som svangerskap, sykdom osv. 

Mine ansatte er ikke bare ansatte arbeidere. De er mennesker med ulike livssituasjoner og behov. 

Anonymkode: e4437...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...