AnonymBruker Skrevet søndag kl. 05:40 #1 Skrevet søndag kl. 05:40 Jeg har begynt så smått å faste 16:8. Jeg er normalvektig og trener mye styrke, og kunne gjerne tenkt meg å gå litt ned i fettprosent samtidig som jeg blir sterkere. (Om man kan gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse samtidig er en annen diskusjon som vi trenger ikke tar i denne tråden). Det jeg lurer på er hvordan dere som faster, forholder dere til dette på en måte som ivaretar den psykiske helsen. Altså om dere klarer å ha et sunt forhold til mat, samtidig som dere praktiserer faste. Jeg tenker at på den ene siden, at det er viktig at jeg står i dette konsekvent og følger det som en daglig rutine. På den andre siden, vet jeg at strenge "regler" kan gå på bekostning av psykisk helse, ved å gjøre fastingen til en tvangshandling, hvor man kan havne i risiko for å utvikle et anstrengt forhold til mat og i verste fall spiseforstyrrelse. Hvor går grensen mellom disiplin og fleksibilitet? Anonymkode: 49d37...4c8
Purple_Pixiedust Skrevet søndag kl. 07:59 #2 Skrevet søndag kl. 07:59 Jeg spiser ikke mellom 19 og 11 alle dager bortsett fra hvis det er noe spesielt. Som feks jeg er på hotell og vil ha hotellfrokost eller det er jul og vi spiser frokost sammen hele familien. Så er fleksibel på at det er ikke krise hvis jeg bryter fasten tidligere på dagen hvis det er noe spesielt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå