AnonymBruker Skrevet 7. februar #1 Skrevet 7. februar Hei. Jeg har meldt meg opp til tospråktesten på Oslomet til våren. Merker nå at jeg begynner å stresse om at jeg ikke er god nok i det andre språket. Har noen her tatt testen? Og eventuelt hvordan øvde dere? Var det vanskelig? Anonymkode: 4e053...bad
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:48 #2 Skrevet mandag kl. 06:48 Hva er dette slags test? Hvorfor tar man den? Anonymkode: dbc4c...689
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:55 #3 Skrevet mandag kl. 06:55 AnonymBruker skrev (På 7.2.2026 den 20.52): Hei. Jeg har meldt meg opp til tospråktesten på Oslomet til våren. Merker nå at jeg begynner å stresse om at jeg ikke er god nok i det andre språket. Har noen her tatt testen? Og eventuelt hvordan øvde dere? Var det vanskelig? Anonymkode: 4e053...bad Om det er i forbindelse med å bli tolk, så skal du jo være god nok til at du ligger på nivå med morsmål. Anonymkode: fbbb2...dd9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 07:12 #4 Skrevet mandag kl. 07:12 Jeg har tatt den på norsk-engelsk. Du finner god informasjon for å forberede deg her. https://www.oslomet.no/om/lui/tospraktesten Jeg syns det mest krevende var å huske hele sekvenser, oversette de og gjenfortelle uten å miste noe som helst av nyanser og innhold. Dette kan imidlertid øves på, og er uansett en forutsetning hvis du tenker at du skal jobbe som tolk. Så vil jeg si at tospråktesten er bare første steg hvis man ønsker å jobbe som tolk. Man bør bygge på med videre utdanning. Jeg jobber ikke lenger som tolk, men er ofte involvert i tolkede situasjoner, og ofte syns jeg kvaliteten på tolkene er relativt lav. De klarer ikke å få samtalene til å flyte slik flinke tolker gjør, og det får meg til å tvile på hvor godt innholdet i samtalen blir gjengitt. Tolk er ikke noe man blir bare ved å kunne to språk godt. Anonymkode: b56be...4b5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå