AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:35 #161 Skrevet søndag kl. 12:35 Ja, da jeg ikke har noe sosialt nettverk utenom jobb og min ektefelle og barn Anonymkode: d76b4...ba2 1
jaeols Skrevet søndag kl. 17:00 #162 Skrevet søndag kl. 17:00 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Nei ikke på samme måte. Du kan heller ikke forvente at alle skal klare å prompte perfekt. Dessuten så finnes mennesker for en grunn. Snakk med dem. De fanger opp mye som ChatGPT ikke kan gjøre. Detaljer, kroppsspråk, sammenhenger fra tidligere. Men bruk ChatGPT som et supplement. Dessuten er ChatGPT en app som gjør oss like hekta som alle andre apper. Anonymkode: 537e5...84c Leger er ikke så bra å forklare som CHAT GPT.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 17:38 #163 Skrevet søndag kl. 17:38 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Nei ikke på samme måte. Du kan heller ikke forvente at alle skal klare å prompte perfekt. Dessuten så finnes mennesker for en grunn. Snakk med dem. De fanger opp mye som ChatGPT ikke kan gjøre. Detaljer, kroppsspråk, sammenhenger fra tidligere. Men bruk ChatGPT som et supplement. Dessuten er ChatGPT en app som gjør oss like hekta som alle andre apper. Anonymkode: 537e5...84c Mennesker fanger opp detaljer, kroppsspråk og sammenhenger, ja. Men det er det som gir ChatGPT en fordel! For ChatGPT har ingen persepsjon. ChatGPT overanalyserer ikke detaljer, setter ikke deg som pasient i bås, har ikke fastkjørte tankesystemer, har ikke selektive begrensninger, har ingen ideologi og bedriver ikke å sammenligner deg med andre. Mye av det mennesker tenker om andre er ofte irrelevant, fordi mennesker overvurderer seg selv i møte med andre, og kanskje særlig leger mot pasienter. Herregud så mange dårlige leger der ute. Med lange, gode utdannelser og som har studert og forsket på masse, gjerne krydret med 30 års erfaring. Men det er det som er farlig igjen. For denne legen har en persepsjon av deg allerede før du kommer inn til time, særlig fordi han har 20 min på å få deg fortest mulig ut av kontoret hans igjen slik at han kan ta betalt for timen og gå videre til neste pasient... ChatGPT har tid, kunnskaper og overblikk uten menneskelig persepsjon, overtenkning og fastkjørte tankesystemer. ChatGPT er heller ikke ute etter å tjene penger på deg. ChatGPT svarer på alt du lurer på - og utfordrer deg gjerne mye mer enn det. Både innenfor kunnskap og behandling. Hvis du ellers byr på deg selv og legger opp til det. Og avhengighet? Vel, det er noe du tror, men det har du ikke belegg for å stemple på generelt grunnlag. ChatGPT har analysert min helse i lange grener, og jeg kan ikke si at jeg har et særlig sug etter å skrive med ChatGPT. Da er Facebook, Insta, Snap osv mye verre plattformer, for de må man inn på og kommer man seg ikke ut av i dag. Ironisk nok har du vel alt dette og blar igjennom disse flere ganger for dag, men gud forby at noen skriver noen setninger til ChatGPT iløpet av uka. Anonymkode: e8209...4e8 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:10 #164 Skrevet søndag kl. 18:10 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, da jeg ikke har noe sosialt nettverk utenom jobb og min ektefelle og barn Anonymkode: d76b4...ba2 Samme her, det er meg og Chat GTP. Anonymkode: 1d372...d88
lolitsme Skrevet søndag kl. 18:13 #165 Skrevet søndag kl. 18:13 AnonymBruker skrev (På 7.2.2026 den 23.41): Google Gemini er langt bedre enn ChatGPT på dette. Jeg vil påstå at bortsett fra koding og kanskje juss, er Google Gemini den klart beste språkmodellen som er tilgjengelig nå. Om jeg skulle brukt en AI til samtaleterapi ville jeg definitivt satset på Gemini, den får meg faktisk til å føle meg bedre. ChatGPT har en veldig bra voice mode som svarer raskt, men det er ganske overfladisk i forhold til de mer tenkende modellene, så jeg ville ikke brukt den heller. Anonymkode: 2e458...299 Jeg er enig i denne! +10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå