Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja men da spør jeg her. 

Når er ting ikke en spekulasjon? Når de har bekreftet ting selv? Og hvor går grensen? Jeg spør ikke for å kverulere. Genuint spørsmål. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Du kan se regelspresiseringen som ligger øverst i dette rommet, hvordan vi praktiserer reglene. Når det kommer til spekulasjoner står det slik (min utheving):

Sitat

* Spekulasjoner eller ryktespredning

Det er ikke tillatt å spre rykter eller spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene, eller deres nærstående. Du har selv ansvar for å dokumentere dine påstander i tilfeller hvor årsakssammenhenger ikke vurderes å være allmenn kjent. Når det gjelder opplysninger om økonomi og potensielt straffbare forhold vil det være strengere krav for dokumentasjon. Spekulasjoner om kosmetiske operasjoner hos kjente personer som fronter kroppen sin i sosiale medier, vurderes ikke å være til skade dersom personen velger å selv legge opp til slike spekulasjoner. Skjermbilder av private samtaler (DM/PM) med offentlige personer kan kun deles dersom det gjelder reklameoppdrag. Andre skjermbilder av private samtales tillates ikke og ryddes under dette regelpunktet.

Som du ser skal påstander som kan være til skade for omtalte part dokumenteres. Det holder da heller ikke med jodel el. Som kilde.

Sol, admin.

Skrevet

Da bør dere gå inn å slette i tråden idebsnk for småbarnsforeldre også hvor det spekuleres i at hun dikter opp noe alvorlig 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er også lov med ryktespredning, de bryr seg ikke. 

• Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (21 timer siden):

Da bør dere gå inn å slette i tråden idebsnk for småbarnsforeldre også hvor det spekuleres i at hun dikter opp noe alvorlig 

Den har jeg nettopp ryddet nå.

Sharp75! skrev (8 timer siden):

Det er også lov med ryktespredning, de bryr seg ikke. 

Ryktespredning er ikke lov, kanskje det er noe vi har oversett, gi gjerne beskjed om hvor.

Sol, admin.

Skrevet (endret)
Sol Rampelyset skrev (2 timer siden):

Ryktespredning er ikke lov, kanskje det er noe vi har oversett, gi gjerne beskjed om hvor.

Sol, admin.

Nina sprell levende. Har sendt melding til @Måne Rampelyset, rapportert, og skrevet i hennes tråd her og tagget dere. Det får være måte hvor mye vi må rapportere gang på gang om ryktespredning. Det er for galt at det blir stående i lang tid! Det er ikke holdbart. 

Endret av Sharp75!
  • Nyttig 2
Skrevet
Sol Rampelyset skrev (18 timer siden):

Sol, admin.

Takk :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...