Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

4 mnd, 1 mnd og 5 mnd. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ammet mine i henholdsvis 10 mnd, 8 mnd, 18 mnd, 13 mnd, 18 mnd og 20 mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Eldste 2mnd

Yngste 5 mnd

Anonymkode: f1f19...449

Skrevet

Litt over et år. Alle 3 var 13-14 mnd da vi sluttet tenker jeg. På slutten ammet jeg stort sett bare på kvelden da de skulle legge seg. Og så våknet de noen ganger på natta og ville ha pupp. Var vanskelig å kutte nattammingen så det ble til at vi kuttet det helt ut.

AnonymBruker
Skrevet

25 mån resp 23 mån

Anonymkode: b08e8...818

AnonymBruker
Skrevet

Hhv. 3, 3, 4 og fortsatt straks 3 åringen. Husker ikke lenger når de sluttet på natt jeg, mellom 1 og 2 sikkert. 

Anonymkode: ab16c...c04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må slutte når min er 20 mnd pga at jeg må bruke en medisin for å bli gravid på nytt :( Hvis ikke hadde jeg holdt på lengre. Min er 14 mnd, ammer fortsatt ca 4 ganger om dagen og 2 ganger på natt (ca kl 23 og 05) nå.

Anonymkode: 3641d...bd3

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (14 timer siden):

Har ammet mine i henholdsvis 10 mnd, 8 mnd, 18 mnd, 13 mnd, 18 mnd og 20 mnd.

Wow, tenk så mye du har ammet sammenlagt 🤩 Det er fantastisk for brystkreftrisikoen har jeg lest. Creds.

AnonymBruker
Skrevet

18 mnd, 2 år, 3 år, 3 år og 2 år.

Anonymkode: 99ed3...20f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Wow, tenk så mye du har ammet sammenlagt 🤩 Det er fantastisk for brystkreftrisikoen har jeg lest. Creds.

Ja, får jeg brystkreft så blir jeg skuffa 😆

AnonymBruker
Skrevet

Eldste avvente eg når han var litt over 1 år etter mykje ytre press og lite sjølvtillit. Med nestemann lova eg meg sjølv og ikkje gi etter for presset sidan alt blei vanskelegare når eg slutta med eldste, men der var det melkeallergi kombinert med fødselsdepresjon hos meg så avvente ved 18 mnd alder for da trengte eg kroppen min tilbake.

Men har angra i etterkant på begge to, ingen av dei var klare for det og begge sov dårlegare etter ammeslutt...

Anonymkode: e6dcb...09c

• Hjerte 1
Skrevet

Barna mine mistet interessen for puppen da jeg startet på jobb igjen så jeg sluttet faktisk med nattammingen😅 men var mer at jeg ble brukt som smokk for å sovne igjen enn at det var et ordentlig måltid, på en måte… sluttet med dagamming rundt 10 mnd. og nattamming hhv. 12 og 14 mnd.

Minstejenta er 8 mnd. og begynner å miste interessen nå, tipper jeg blir å ta avvenning på natt når hun er rundt et år hun også :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har fire barn. Ammet første i 13 mnd. Sluttet med nattamming litt før jeg sluttet å amme. Ammet andre i 2 1/2 år. Ammet tredje i 14 mnd (måtte slutte av medisinske årsaker). Ammet fjerde i 3 1/2 år. Nattammet til ca 1 1/2 år. Husker ikke hvor lenge jeg nattammet de to i midten.

Anonymkode: bc6a3...5a5

AnonymBruker
Skrevet

2 år. Nattammet 18 mnd. 

Etter 2 år mistet hen interessen. 

Anonymkode: 747cc...09e

AnonymBruker
Skrevet

Nattamming til ca 10 mnd, slutta så av seg selv da han var rundt året. Passet bra for min del, spesielt etter at han ikke tok flaske og ammet hver 1,5 time om dagen da han var baby 🙈

Anonymkode: 9c178...7de

AnonymBruker
Skrevet

Ammet de to eldste til rundt 12 mnd. Den eldste slutta av seg selv, mista interessen, nr 2 måtte avvennes (jeg ønska å slutte). Begge slutta med nattamming rundt 9 mnd. 

Yngstemann er 7 mnd, ammer ennå dag og 1-2 ganger på natt.

Anonymkode: 9bcf6...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Eldste ammet jeg til ca 18 mnd. Mest på natt. Da ville hun plutselig ikke ha mer. Minstemann er 17 mnd nå og jeg ser ingen tegn til at det går mot ammeslutt. Orker faktisk ikke tanken på å ta det vekk fra henne heller, men samtidig så hadde det vært fint og bli ferdig. Hun blir altså så glad når vi skal amme, og det kommer til å bli et helvette å slutte 😭Er så lei av å være den eneste som er godkjent når hun våkner om natten, men samtidig så er det så fint å være den eneste for noen ❤️ Denne ammeslutten kommer til og bli tøff for både mor og barn. 

Anonymkode: f6329...f00

AnonymBruker
Skrevet

2,5 år med første og 3 år med andre. Men ikke på natt etter ca ett år (derimot var puppen veldig god å ha når noen var lys våkne klokka 5, men jeg regnet ikke det som nattamming). 

Anonymkode: a0561...69b

AnonymBruker
Skrevet

Ammet første til 10 mnd, like lenge på natt. Kom en periode med brystvegring da og jeg nyttet anledningen siden jeg mistrivdes sterkt med å amme. Gav litt mme noen mnd etterpå, men fikk hovedsakelig fast føde. 

Andre ble aldri ammet, men pumpet i to mnd.

Anonymkode: e3c78...d1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3,5 mnd, sluttet dag og natt da

Anonymkode: 046e8...48f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...