AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Hvor lenge ammet du barna? Og hvor lenge ammet du på natt? De fleste slutt er kanskje med natt før dag? Anonymkode: 9d15b...42a
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Ammet til rett over 1,5 år, nattammet til litt over året. Anonymkode: 6a591...182
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Førsten til hun var året. Jeg klarer ikke å huske når jeg slutta på natten. Det er 24 år siden. Siste måtte jeg gi opp når hun var 6 mnd. hun la ikke på seg. Så jeg hadde kanskje mista melka før det. Anonymkode: c2b33...829
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden 9 mnd. Ble mor for 40 år siden, tenkte 9 mnd i magen, 9 mnd amming. Han ville stort sett ikke spise noe annet da han diet. Etter ammeslutt kom matlyst på annet. På den tida slapp vi "støy" fra alle kanter og kunne innrette oss slik vi syntes var best selv og kunne stole på egen beslutninger. Mammapolitiet var ikke etablert. En venninne ammet til nesten 3 år, ok det og. Ingen hadde meninger om andres meninger, følte jeg. Anonymkode: 8383e...6c9
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 9 mnd. Ble mor for 40 år siden, tenkte 9 mnd i magen, 9 mnd amming. Han ville stort sett ikke spise noe annet da han diet. Etter ammeslutt kom matlyst på annet. På den tida slapp vi "støy" fra alle kanter og kunne innrette oss slik vi syntes var best selv og kunne stole på egen beslutninger. Mammapolitiet var ikke etablert. En venninne ammet til nesten 3 år, ok det og. Ingen hadde meninger om andres meninger, følte jeg. Anonymkode: 8383e...6c9 De hadde jo det, men det var ikke sosiale medier på den tiden. Anonymkode: 8aa52...e59 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #6 Skrevet 21 timer siden Begge mine gikk igjennom en periode med brystvegring da de var 8 mnd, så jeg benyttet sjansen og sluttet da. For meg var amming en psykisk påkjenning, og jeg syntes det var veldig greit å slutte da. Anonymkode: 4adb8...958 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Min var 2 år, da sluttet vi uten noen protest, satser på det samme med nestemann om ammingen går like greit. Det er utrolig praktisk. Anonymkode: ad3aa...825 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Skrevet 21 timer siden Rundt 15 mnd med førstemann, 16 mnd med yngste. Eldste sluttet av seg selv og ville ikke die lenger, yngste måtte jeg avslutte amming pga mange oppvåkningen på natt og generelt dårlig vektoppgang da hun var lite interessert i fast føde, bare pupp. Eldste sov natta gjennom fra 4 mnd, så var ikke mye nattamming der. Anonymkode: dfdc1...83b
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hvor lenge ammet du barna? Og hvor lenge ammet du på natt? De fleste slutt er kanskje med natt før dag? Anonymkode: 9d15b...42a Ammet til hhv 16 mnd og 22 mnd. Natt var det siste som forsvant ja. Husker ikke ang dag, det var vel av og på. Anonymkode: f1b1a...684
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Begge mine gikk igjennom en periode med brystvegring da de var 8 mnd, så jeg benyttet sjansen og sluttet da. For meg var amming en psykisk påkjenning, og jeg syntes det var veldig greit å slutte da. Anonymkode: 4adb8...958 Gav du erstattning eller bare fast føde fra 8 mnd? Anonymkode: 9d15b...42a
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Skrevet 19 timer siden Ammet i 2,5 år! Prøvde slutte flere ganger uten hell. Var på jobbreise over 1 uke og da jeg kom hjem var det heldigvis fritt! Dette var både dag og natt. dette er enda 4-åringens store sorg at den måtte slutte Anonymkode: 8f1ad...78b
Anononyma Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Ammet førstemann til han var 2 år og 3 mnd. Da var jeg gravid med lillebror og måtte slutte pga jeg var så kvalm. Sluttet å amme om natten da han var 10 mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Avsluttet nattamming to år og tre måneder gammel, og dagtid en måned etter det. Og jeg som før jeg fikk barn var bestemt på at jeg skulle amme i maks seks måneder🤭 Anonymkode: 70896...4eb 1
GammelKaktus Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden Min og var rundt 2.5 år, da hadde vi siste året bare hatt en slurk på kvelden, ble naturlig slutt for melkekua gikk tom. 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Skrevet 19 timer siden Barn 1: 1 år. Hun sluttet selv. Ammet sjeldent på natt etter 4 mnd Barn 2: 7 mnd. Måtte slutte pga alvorlig allergi hos barnet. Ammet sjeldent på natt etter 4 mnd Anonymkode: 14333...262
GammelKaktus Skrevet 19 timer siden #16 Skrevet 19 timer siden (endret) - Endret 15 timer siden av GammelKaktus -
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Skrevet 19 timer siden Ammet begge våre i 18 måneder og avvennet nattamming når jeg begynte å jobbe igjen 9 måneder etter fødsel. Anonymkode: 2e681...23a
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Ammet til barnet var 2,5 år. Avsluttet nattamming da barnet var 1,5 år. Anonymkode: 3e820...d35 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Skrevet 17 timer siden Ammet i 7 mnd, mye slit og strev med gjentatte brystbetennelser. Sluttet å amme på natt da baby var 4 mnd, baby våknet ikke om natten lenger etter mat. Anonymkode: 4d26b...e5b
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Skrevet 17 timer siden Ammer fortsatt, nettopp fylt 4 år. Anonymkode: cacc3...662 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå