Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge ammet du barna?

Og hvor lenge ammet du på natt?

De fleste slutt er kanskje med natt før dag?

Anonymkode: 9d15b...42a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ammet til rett over 1,5 år, nattammet til litt over året.

Anonymkode: 6a591...182

AnonymBruker
Skrevet

Førsten til hun var året. Jeg klarer ikke å huske når jeg slutta på natten. Det er 24 år siden. Siste måtte jeg gi opp når hun var 6 mnd. hun la ikke på seg. Så jeg hadde kanskje mista melka før det. 

Anonymkode: c2b33...829

AnonymBruker
Skrevet

9 mnd. Ble mor for 40 år siden, tenkte 9 mnd i magen, 9 mnd amming. Han ville stort sett ikke spise noe annet da han diet. Etter ammeslutt kom matlyst på annet.

På den tida slapp vi "støy" fra alle kanter og kunne innrette oss slik vi syntes var best selv og kunne stole på egen beslutninger. Mammapolitiet var ikke etablert. En venninne ammet til nesten 3 år, ok det og. Ingen hadde meninger om andres meninger, følte jeg. 

Anonymkode: 8383e...6c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

9 mnd. Ble mor for 40 år siden, tenkte 9 mnd i magen, 9 mnd amming. Han ville stort sett ikke spise noe annet da han diet. Etter ammeslutt kom matlyst på annet.

På den tida slapp vi "støy" fra alle kanter og kunne innrette oss slik vi syntes var best selv og kunne stole på egen beslutninger. Mammapolitiet var ikke etablert. En venninne ammet til nesten 3 år, ok det og. Ingen hadde meninger om andres meninger, følte jeg. 

Anonymkode: 8383e...6c9

De hadde jo det, men det var ikke sosiale medier på den tiden. 

Anonymkode: 8aa52...e59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begge mine gikk igjennom en periode med brystvegring da de var 8 mnd, så jeg benyttet sjansen og sluttet da. For meg var amming en psykisk påkjenning, og jeg syntes det var veldig greit å slutte da.

Anonymkode: 4adb8...958

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min var 2 år, da sluttet vi uten noen protest, satser på det samme med nestemann om ammingen går like greit. Det er utrolig praktisk. 

Anonymkode: ad3aa...825

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 15 mnd med førstemann, 16 mnd med yngste. Eldste sluttet av seg selv og ville ikke die lenger, yngste måtte jeg avslutte amming pga mange oppvåkningen på natt og generelt dårlig vektoppgang da hun var lite interessert i fast føde, bare pupp. Eldste sov natta gjennom fra 4 mnd, så var ikke mye nattamming der. 

Anonymkode: dfdc1...83b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvor lenge ammet du barna?

Og hvor lenge ammet du på natt?

De fleste slutt er kanskje med natt før dag?

Ammet til hhv 16 mnd og 22 mnd. Natt var det siste som forsvant ja. Husker ikke ang dag, det var vel av og på.

Anonymkode: f1b1a...684

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begge mine gikk igjennom en periode med brystvegring da de var 8 mnd, så jeg benyttet sjansen og sluttet da. For meg var amming en psykisk påkjenning, og jeg syntes det var veldig greit å slutte da.

Anonymkode: 4adb8...958

Gav du erstattning eller bare fast føde fra 8 mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Ammet i 2,5 år! Prøvde slutte flere ganger uten hell. Var på jobbreise over 1 uke og da jeg kom hjem var det heldigvis fritt! Dette var både dag og natt.

dette er enda 4-åringens store sorg at den måtte slutte 

Anonymkode: 8f1ad...78b

Skrevet

Ammet førstemann til han var 2 år og 3 mnd. Da var jeg gravid med lillebror og måtte slutte pga jeg var så kvalm.

Sluttet å amme om natten da han var 10 mnd.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avsluttet nattamming to år og tre måneder gammel, og dagtid en måned etter det. Og jeg som før jeg fikk barn var bestemt på at jeg skulle amme i maks seks måneder🤭

Anonymkode: 70896...4eb

• Liker 1
Skrevet

Min og var rundt 2.5 år, da hadde vi siste året bare hatt en slurk på kvelden, ble naturlig slutt for melkekua gikk tom. :D 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn 1: 1 år. Hun sluttet selv. Ammet sjeldent på natt etter 4 mnd 

Barn 2: 7 mnd. Måtte slutte pga alvorlig allergi hos barnet. Ammet sjeldent på natt etter 4 mnd 

Anonymkode: 14333...262

Skrevet (endret)

-

Endret av GammelKaktus
-
AnonymBruker
Skrevet

Ammet begge våre i 18 måneder og avvennet nattamming når jeg begynte å jobbe igjen 9 måneder etter fødsel. 

Anonymkode: 2e681...23a

AnonymBruker
Skrevet

Ammet til barnet var 2,5 år. Avsluttet nattamming da barnet var 1,5 år.

Anonymkode: 3e820...d35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ammet i 7 mnd, mye slit og strev med gjentatte brystbetennelser. Sluttet å amme på natt da baby var 4 mnd, baby våknet ikke om natten lenger etter mat.

Anonymkode: 4d26b...e5b

AnonymBruker
Skrevet

Ammer fortsatt, nettopp fylt 4 år.

Anonymkode: cacc3...662

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...