Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2006 #1 Skrevet 6. april 2006 (endret) Huff! Minstejenta har fått tenner og biter i brystvorten så blodet siler. Er det noen som har noen gode råd for hvordan jeg skal få slutt på dette? Har jo ikke lyst å slutte å amme heller, men slik det er nå er det ren pine å amme henne. Dessuten er det ikke noe særlig å legge henne til når jeg har fått sår på brystvorten heller. Ammeskjold fungerer heller ikke. Råd noen? *rettet trykkleifer* Endret 6. april 2006 av Niko
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #2 Skrevet 6. april 2006 Si AU høyt så hun skvetter og ta fra henne puppen. De tar et hint etterhvert og gir seg som regel ganske fort. Ikke gi opp amminga for det.
Gjest Maddy Skrevet 6. april 2006 #3 Skrevet 6. april 2006 Si AU høyt så hun skvetter og ta fra henne puppen. De tar et hint etterhvert og gir seg som regel ganske fort. Ikke gi opp amminga for det. ← Signerer denne - jeg har ei lita ei uten tenner som biter og det gjør nesten mer vondt enn når eldstejenta bet meg med tenner Favoritten var å bite ned for så å dra seg av puppen.
Tusenfryd Skrevet 6. april 2006 #4 Skrevet 6. april 2006 Jeg reagerte også, med det resultat at ungen er utrygg og ikke helt skjønner hva som er galt og nesten ikke vil amme i det hele tatt lenger... Så nå får man være så rolig man bare kan når de ligger og rister puppen som en bikkje rister leken sin, og la tårene renne og tenke på alt man får til når det gjelder ungen sin. Jeg forsøker brystvortebeskytter nå, ikke skjold, og håper det hjelper. Håper det funker, han tar i hvert fall flaske. Og så smører jeg med lanolin og håper at sårene gror.
Plonk Skrevet 6. april 2006 #5 Skrevet 6. april 2006 Har ikke opplevd dette selv noe særlig, men på helsestasjonen rådet de til å knipe forsiktig på barnets nese sånn at det ikke får puste. Da slipper de taket, og etter noen ganger frister det kanskje ikke så mye lenger...
tuji Skrevet 6. april 2006 #6 Skrevet 6. april 2006 Bit henne i puppen, så får hun se hvor deilig det er Neida, jeg vet ikke, jeg. Hadde ikke det problemet selv.
Gjest Maddy Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Opplevde aldri at ungen min ble usikker fordi jeg ropte ut au - tvert imot - hun gliste hun da. Blåste litt på henne når hun bet også da og da trakk hun seg tilbake.....kanskje jeg hadde dårlig ånde
Gjest Miloine Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 Jeg har oplevd dette, og uansett hva jeg gjorde så ble det ike noe bedre. Ville jo gi han morsmelk, men etterhvert så gikk det jo ikke! Kosen ble kuttet ut, jeg pumpet, og ga barnet morsmelk på flaske.
Tingerling Skrevet 6. april 2006 #9 Skrevet 6. april 2006 Jeg fikk råd om å trekke ungen inntil meg(det motsatte av hva instinktet sier; helst vil man jo trekke de bort fra puppen) Da skal depå en måte få "munnen full av pupp" og så må de slippe for å få puste. Da min datter bet første gangen så skvatt jeg, og den reaksjonen var tydligvis morsom. SÅ hun lå der og flira. Neste gang hun bet så prøvde jeg å ikke reagere, bare trekke henne til meg. Da hørte jeg en latter langt inni puppen, og hun slapp ikke. De neste gangene hun bet så gjorde jeg ingenting. Og da var det tydligvis ikke noe gøy, så hun har ikke gjort det igjen. Flere jeg kjenner har vært gjennom det samme, og for de hjalp det å trekke barnet inntil seg. Lykke til. Håper det går over hos dere også.
Lemming Skrevet 11. april 2006 #10 Skrevet 11. april 2006 Jeg har hørt at man bare ta puppen fra henne. Etter noen gjentakelser skjønner hun sammenhengen bite = pupp borte. Hvor mange ganger du må gjenta dette varierer fra baby til baby, og avhenger også av hvor gammel hun er.. Noen skjønner tegninga etter 4-5 gjentakelser, men jeg har aldri hørt om noen som trenger flere enn 15. Lykke til, iallefall! Håper det ordner seg! Min har fått 3 tenner, og den 4. er på vei, men han har heldigvis ikke funnet ut at det går an å bite enda..! *grueseg*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå