Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha vår første konfirmasjon i slutten av april og har allerede sendt ut innbydelser med SU i midten av februar, jeg liker å ha god tid på å planlegge og mat skal bestilles, de fleste inviterte er ikke i arbeidslivet lenger men noen jobber turnus og ønsket de skulle få sjansen til å få ordnet seg fri om så var, men få av dem har svart. 

Jeg tolker SU som at man ønsker svar om de inviterte komme eller ei, eller er det slik om man ikke svarer så betyr det et JA 🤔?

Har jeg vært altfor tidlig ute med innbydelsene mon tro ???

Anonymkode: 50fe1...0d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et par dager etter svar-datoen sender du melding eller ringer til de som ikke har svart og spør om de kommer eller ikke.

Noen mener at de skal gi beskjed hvis de kommer, andre mener at de skal gi beskjed hvis de kommer, så det beste er å sjekke.

Anonymkode: 3d119...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Skulle vært 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et par dager etter svar-datoen sender du melding eller ringer til de som ikke har svart og spør om de kommer eller ikke.

Noen mener at de skal gi beskjed hvis de kommer, andre mener at de skal gi beskjed hvis de kommer, så det beste er å sjekke.

Skulle vært et "ikke" i den setningen...

Skrevet

Du har helt rett. Når man har skrevet SU betyr det at man skal svare uansett om svaret er ja eller nei. Send gjerne ut en påminner noen få dager etter at fristen har gått ut. Det hender slike ting går i glemmeboka. Man får en invitasjon, og så er svarfristen et stykke fram i tid; det er fort gjort å glippe på akkurat det. :)  Påminnelsen bør ha veldig kort svarfrist. 

Du spør om det betyr ja hvis man ikke svarer. Jeg ville heller tolket utelatt svar som et nei. Siden vi forstår det ulikt er det i alle fall et bevis for hvor viktig det er å gi svar. 

Masse lykke til med arrangementet! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi skal ha vår første konfirmasjon i slutten av april og har allerede sendt ut innbydelser med SU i midten av februar, jeg liker å ha god tid på å planlegge og mat skal bestilles, de fleste inviterte er ikke i arbeidslivet lenger men noen jobber turnus og ønsket de skulle få sjansen til å få ordnet seg fri om så var, men få av dem har svart. 

Jeg tolker SU som at man ønsker svar om de inviterte komme eller ei, eller er det slik om man ikke svarer så betyr det et JA 🤔?

Har jeg vært altfor tidlig ute med innbydelsene mon tro ???

Anonymkode: 50fe1...0d6

Bør ha innbydelser til slikt 3måneder før. Så det er grei tid. Du har skrevet SU, dvs de må jo svsre om de kommer eller ikke! Ingen svar er ikke å komme! deres problem! 

Oppegående voksne mennesker klarer å svare på slikt! Evt kan du minne på dagen etter fristen!

Anonymkode: 5773c...7a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...